Idealistinis požiūris į ugdymą. Idealistinio ugdymo esmė. Idealistinio ugdymo ištakos. Konceptualieji teiginiai. Šiuolaikinis realizavimas. Koncepcijos vertinimas. Pragmatizmo pedagogika. Filosofinis pagrindas. Didaktiniai pagrindai. Socialinis rekonstrukcionizmas. Pragmatizmo pedagogikos kritika. Individualiojo pažinimo bendroji charakteristika. Žinios ir žinojimas. Individualiojo pažinimo samprata. Realistinis požiūris į ugdymą. Realistinis ugdymo pagrindas. Realistinio ugdymo ištakos. Teoriniai pagrindai. Koncepcijos vertinimas. Progresyvizmas kaip pedagoginė koncepcija. Naujojo ugdymo ištakos ir esmė. Progresyvistinė ugdymo koncepcija. Progresyvizmo didaktika. Individualiojo pažinimo psichologinė struktūra. Išmokimo reiškinys. Bihevioristinė išmokimo teorija. Kognityvinė išmokimo koncepcija. Interiorizacijos teorija. Ugdymo neotomistinis pagrindimas. Neotomizmas kaip filosofinė kryptis. Ugdymo neotomistinė samprata ir raiška. Koncepcijos vertinimas. Humanistinė pedagogika. Konceptualusis pagrindas. Ugdymo ypatumai. Realizavimo įvairovė. Pedagoginis diagnostinis pažinimas. Diagnostinio pažinimo samprata. Diagnostinio pažinimo rūšys. Pedagoginio diagnozavimo priemonių problema. Pedagoginis konstrukcinis pažinimas. Konstrukcinio pažinimo esmė ir turinys. Virtualioji ugdymo realybė. Materializuota ugdymo realybė. Materialistinė ugdymo koncepcija. Materialistinė ugdymo traktuotė. Konceptualieji teiginiai. Koncepcijos vertinimas. Vertybių funkcionavimas asmenybės lygmeniu. Vertybės ugdymo struktūroje. Vertybinis pliuralizmas. Vertybių subjekto problema. Vertybinės orientacijos. Vertybių internalizavimo lygmenys. Auklėjimo schemos. Vertybių internalizavimo mechanizmai.