PowerPoint pristatymas. Selestenas Frenė. Vaiko esybė yra tokia pat kaip suaugusiojo. Tai, kad žmogus aukšto ūgio, dar nereiškia, kad jis pranašesnis už kitus. Vaiko elgesys mokykloje priklauso nuo jo psichinės struktūros ir sveikatos. Niekas – nei vaikas, nei suaugęs – nemėgsta, kad jam būtų įsakinėjama. Niekas nemėgsta rikiuotis pagal komandą, nes tai reiškia pasyvų paklusimą kito nuomonei. Žmogus nemėgsta atlikti darbų "lazdos varomas", net jei darbas jam nėra nemalonus; pasipriešinimą gimdo prievartos naudojimas. Kiekvienas žmogus nori pats rinktis užsiėmimą, netgi kai šis nėra jam naudingas. Niekas nemėgsta dirbti tuščiai, kaip robotas, atlikti jam svetimus ir nesuprantamus veiksmus, aklai paklusti svetimo valiai. Svarbu, kad kiekvienas darbas būtų motyvuotas. Galas scholastikai. Kiekvienas žmogus nori sėkmės. Nesėkmė žlugdo darbą ir slopina entuziazmą. Natūralus vaiko užsiėmimas – ne žaidimas, o darbas. Efektyviausias žinių perėmimo būdas – ne stebėjimas, ne aiškinimas ir ne demonstravimas, o eksperimentavimas – natūralus ir universalus pažinimo metodas. Atmintis, kurią mokykla taip garbina, yra vertinga, jei padeda eksperimentuoti. Žinios įgyjamos eksperimentuojant, o ne išmokstant atmintinai taisykles ar dėsnius. Iškalti juos atmintinai – tai panašu į arklio kinkymą vežimo gale. Vaikas nemėgsta klausytis aiškinimų ex cathedra. Vaikas nepavargsta nuo darbo, kuris atitinka jo gyvenimo poreikius. Niekas – nei vaikas, nei suaugęs – nemėgsta prižiūrėtojų ir bausmių. Tai žmogaus žeminimas, ypač jei tai daroma viešai. Pažymių rašymas ir mokinių klasifikavimas – klaidinga nuostata. Stenkimės kuo mažiau kalbėti. Vaikui nepatinka dirbti "avių bandoje", kur kiekvienas privalo paklusti "piemeniui".Jis nori dirbti individualiai ar kolektyviai, jei vyrauja bendradarbiavimo atmosfera. Klasėje svarbu palaikyti tvarką ir drausmę. Bausmė – visuomet klaida. Ji žemina ir trukdo siekti tikslų. Ji – kraštutinė priemonė. Perpildyta klasė – visuomet pedagoginė klaida. Šiuolaikinė didelių mokyklos kompleksų (kombinatų) kūrimo koncepcija veda prie mokinių ir mokytojų susvetimėjimo. Tik demokratiška mokykla – demokratinės visuomenės pamatas.