Įvadas. Demokratinio pilietiškumo ugdymo teorinė apžvalga. Europos tarybos pozicija demokratinio pilietiškumo atžvilgiu. Demokratinis pilietiškumas Lietuvos švietimo reformos kontekste. Pilietinio ugdymo tikslai Lietuvos mokykloje. Pilietinio ugdymo sistema. Demokratinio pilietiškumo ugdymo struktūra Lietuvos mokyklose. Teisės aktai, reglamentuojantys pilietiškumo ugdymą. Demokratinio pilietiškumo ir pilietinio ugdymo sąvokų analizė. Pilietinio ugdymo metodai ir jų taikymas mokykloje. Žodiniai dėstymo metodai. Aktyvieji mokymosi metodai. Debatai kaip vienas iš būdų mokyti pilietiškumo. Demokratinio pilietiškumo ugdymo mokykloje tyrimas. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatų analizė. Mokytojų apklausa ir rezultatai. Išvados. Santrauka.