Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Asmenybės kultūrą įtakojantys faktoriai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Asmenybės kultūrą įtakojantys faktoriai

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Asmenybės formavimasis. Jaunojo žmogaus dorovinis vystymasis. Moraliniai įsitikinimai ir doroviniai jausmai. Dorovinė asmens kultūra. Saviaukla. Meno reikšmė. Visuomeninė įtaka. Išvados.

Ištrauka

Žodžiu "kultūra" dažniausiai apibūdinamas žmogaus išsilavinimas, išsiauklėjimas, išprusimas. Kasdieninėje kalboje mes dažnai susiduriame su kultūros sąvoka ir ją vartodami paprastai turime galvoje ne kultūrą kaip visuomeninio gyvenimo fenomeną, o kultūringumą. Sakydami, kad žmogus yra kultūringas arba nekultūringas, vertiname jo išorinį elgesį ir dažnai atskirai kalbame apie jo dvasinę, vidinę kultūrą.
Dažnai tas pats terminas taikomas žmogaus dorovinei kultūrai apibūdinti. O kas yra toji dorovinė kultūra, kaip mes ją suprantame, kokį turinį išreiškia ši dviejų terminų - dorovė ir kultūra - jungtis? Aiškinantis dorovinės kultūros klausimus, dėmesys sutelkiamas į dorovę, jos savitą vietą ir vaidmenį žmonių bendravime. Dorovinės kultūros tikslas – aiškintis, kaip dorovė (dorovinės vertybės) skatina, veikia realų žmonių elgesį, tarpusavio santykius, kokią vietą šios vertybės užima bendrojoje visuomenės kultūroje ir kiekvieno individo praktinėje veikloje. Turima galvoje žmogaus poelgio dorovinė prasmė ir subjektyvus to poelgio vertinimas, kitaip tariant, dorovinės sąmonės ir dorovinių jausmų kultūra, atspindinti žmogaus dorovinį išsiauklėjimą.
Asmenybės kultūra – dvasinė žmogaus kultūra, liečianti patį subtiliausią ir aukščiausią žmogaus išsivystymo laipsnį. Pagal filosofą Šalkauskį, dvasinės kultūros, žmogaus dvasinio pasaulio, kaip aukščiausio žmogiškumo rodiklio šaknys glūdi jo tikėjime į subtilias sakralines jėgas, jo filosofijoje, susijusioje su šiuo tikėjimu ir jo meilėje kitam žmogui.


Asmenybė yra kiekvienas žmogus. Kai augantis vaikas pradeda bendrauti su savo mama ar kitais asmenimis, mes jį vadiname "besiformuojančia asmenybe". Asmenybe individas tampa tik aktyviai dalyvaudamas veikloje, ir jis kaip asmenybė ryškesnis, kuo pilniau save suvokia kaip visuomeninę būtybę ir sąmoningai, kaip visuomeninė esybė elgiasi. Asmenybės veikla labai daug priklauso nuo jos dorovinio brandumo, nuo to, kokia jos moralinė sąmonė, vertybinė orientacija, dorovinės nuostatos ir t. t. Asmenybė – tai pirmiausia žmogus, kaip socialinė būtybė, su išvystyta moraline sąmone. Asmenybės sąvoka reiškia žmogų kaip visuomenės narį, išsilavinusį socialinį, dorovinį patyrimą, gyvenantį turtingą epochos visuomeninį gyvenimą. Kuo labiau išsivysčiusi žmogaus dorovė, tuo jis turtingesnis kaip asmenybė. Žmogaus asmenybė, kaip sąmoninga būtybė, supranta savo instinktinius potraukius ir išmoksta juos reguliuoti bendraudamas su kitais žmonėmis. Žmogus asmenybe bei individualybe tampa tik tiek, kiek jis savo veikloje įgyja moralinės laisvės, kiek jis, gyvendamas konkrečioje socialinėje aplinkoje ir priklausydamas nuo jos, sugeba keisti tą aplinką ir tuo pačiu metu kurti bei tobulinti pats save, formuoti savo charakterio teigiamas savybes. Kiekviena asmenybė formuojasi savitą sudėtingą vertybių sistemą,
.Visapusiškai lavinti asmenybę, ją harmoningai formuoti yra vienas aktualiausių visuomenės kūrimo uždavinių. Negali būti tobulos, harmoningos asmenybės be gilių moralinių įsitikinimų, dorovinių jausmų, be teigiamų dorovinių savybių. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-03-01
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis23 KB
AutoriusSimas
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojaslekt. S. Gertienė
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Asmenybes kultura itakojantys faktoriai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 1 Klasė/kursas
  • lekt. S. Gertienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą