Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>M. Montessori auklėjimo sistema
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

M. Montessori auklėjimo sistema

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

M.Montessori asmenybė. Metodo principai. Metodo pagrindai. Jutrieji laikotarpiai ir paruošta aplinka. Metodo vertinimas. Montesoriška auklėtoja. Montessori metodo atradimai. M.Montessori metodas šeimoje. Praktiški patarimai tėvams.

Ištrauka

Domicelė Petrutytė, M.Montessori mokinė, sakė "Per savo ilgą gyvenimą, būdama Lietuvoje, Vokietijoje ir Amerikoje, tokio žmogaus kaip Marija Montessori, nesutikau. Tai nepaprastos sielos moteris. Ji buvo kukli, atlaidi, Dievo apdovanota nuostabiu grožiu ir švelnumu. Mokėjo bendrauti su vaikais ir suaugusiais. Tačiau jos gyvenimas nebuvo lengvas. Daugelis valdžios ir mokslo vyrų jos nesuprato."
M.Montessori gimė 1870 m. Kairavalėje, netoli Ankonos, Italijoje. Mirė 1952 m. Nordveike, Olandijoje, eidama 81-uosius metus.
Marija iš savo motinos paveldėjo didelę užuojautą vargšams ir gyvenimo nuskriaustiesiems. Nuo pat mažens ji buvo pratinama dalyvauti namų ruošos darbuose, šešiametė jau mokėjo megzti, adyti, siuvinėti. Numegztas pirštinaites ar šalikėlius, tėvai patardavo dovanoti jų neturintiems vaikams. Tėvai ją skatino bendrauti su vargšų vaikais, juos užjausti, padėti jiems. Tokiu būdu joje brendo altruistiški jausmai ir rimtas, neegoistinis požiūris į gyvenimą, kurie kaip raudonio gija tęsėsi per visą jos amžių.
Mokykloje Marija išsiskyrė ne tik ypatingais gabumais, bet ir geru elgesiu, kuklumu, užuojauta.
Tais laikais Italijoje vienintelė moteriai pasiekiama profesija tebuvo mokytojos, tačiau Marija kategoriškai atsisakė, nutarusi tapti architekte. Tik tėvų padedama buvo priimta į gimnaziją (kur buvo priimami tik berniukai) ir sėkmingai ją baigė. Nuvykusi į universitetą, nutaria studijuoti mediciną. Visuomeniniu požiūriu tai buvo nepadori profesija moteriai. 1896 m. M.Montessori gavo gydytojos diplomą. Ji buvo pirmoji moteris gydytoja Italijoje. Už atliktą mokslinį darbą jai suteiktas doktoratas.
Dviejų metų praktiką atliko psichiatrinėje Romos klinikoje. Susipažinusi su nenormalių vaikų gydymo metodais, priėjo išvados, kad jų gydymas priklauso pedegogikai, o ne medicinai. Gydytojai su tuo nesutiko ir labai kritikavo. Savo teiginiui įrodyti M. Montessori atsilikusiems vaikams įsteigė ortofreninę mokyklą. Po poros metų intensyvaus darbo, per egzaminus su to paties amžiaus normaliais vaikais, atsilikę vaikai pasirodė pranašesni už svekuosius. Tai visus nustebino, o M.Montessori paskatino ieškoti priežasčių, kurios užgožė normalių vaikų protinį bei dvasinį pajėgumą.
30 m. amžiaus įžymi gydytoja, profesorė vėl įsiregistruoja studente Romos universitete į filologijos fakultetą, pagrindiniais dalykais pasirinkdama eksperimentinę psichologiją ir vaiko psichologiją. Stebi mokytojus ir mokinius klasėse. Visur ta pati tvarka: mokytojas veiklus, mokiniai neveiklūs. Jie privalo nejudėdami sėdėti studijose ir tylėdami klausytis mokytojų aiškinimų. Vartojamos bausmės, pagyrimai, pažymiai, kad skatintų norą mokytis. Nepaisant to, mokiniai vis vien nenori mokytis.
Išvada – fizinis neveiklumas mažina ir protinį pajėgumą. Kai kūnas yra neveiklus, tai ir protas sustingsta, darosi abejingas, tingus.
M.Montessori įsitikina, kad jos auklėjimo metodas, šiek tiek jį pakeitus duotų dar nuostabesnių rezultatų su normaliais vaikais.
Tai įgyvendinti jai reikėjo laukti dar 7-erius metus, kol 1906 m. ji buvo pakviesta įrengti darželį Šv.Lauryno kvartale Romoje. Darželį ji pavadino Vaikų nameliais. Juos lankė 50 vaikų nuo pustrečių iki septynerių metų. Jų tėvai buvo beraščiai, padieniai darbininkai.
Čia išsipildė M.Montessori svajonė. Turėdamas palankias sąlygas saviauklai, vaikas "apreiškė" save, t.y. išryškėjo, kaip formuojasi dvasinis žmogaus gyvenimas, kaip kuriasi inteligencija, protas, valia, visuomeniškumas. Tam pasireikšti ar išryškėti padėjo paruošta aplinka, kuri atitiko prigimtinius vaiko poreikius.
M.Montessori metodą pasaulyje išgarsino atradimas, kad vaikas pats yra savos, individualios asmenybės kūrėjas, tiesioginis jos ugdytojas.
Šiame sudėtingame darbe mūsų, suaugusiųjų vaidmuo yra antraeilis – padedamasis.


METODO PRINCIPAI

Kiekvienas žmogus – maža ir gležna būtybė – į šį pasaulį ateina skaistus ir švarus. Jį sugadiname mes, suaugusieji. Montessori programoje pagrindinis tikslas – suprasti mažylį ir nuo pat mažens jo neversti visko daryti, o pasiekti, kad jis viską atliktų pats savo noru, kas jis viskuo domėtųsi, skirtų gėrį nuo blogio. Kiekvienas vaikas yra individualybė ir reikia rasti būdų prie jo prieiti. Neišauklėjamų vaikų nėra. Reikia tik su jais dirbti.


METODO PAGRINDAI

1. Montessori metodas – procesas, pagrįstas vaiko prigimties tyrinėjimais.
2. Metodą galima taikyti visuose kraštuose, visose tautose, neatsižvelgiant į rasę, tautybę, civilizacijos lygį.
3. Vaikas savo asmenybę kuria veikdamas per judesį.
4. Metodas remiasi jautriniais laikotarpiais:
- kalbai,
- tvarkai,
- juslių lavinimui,
- judesių koordinacijai,
- mažiems daiktams,
- grakštumo, mandagumo pratimams.
5. Metodas vadovaujasi M.Montessori atradimais:
- vaiko sugebėjimu susikaupti,
- kiekvienas vaikas turi įgimtą meilę kartojimui,
- vaikai – tvarkos mylėtojai,
- vaikai privalo turėti pasirinkimo laisvę,
- vaikai labiau vertina darbą, negu žaislą,
- vaikams nereikalingi nei ypatingi pagyrimai, nei baudos,
- vaikai – tylos mylėtojai,
- metodo pagrindas – pagarba vaikui.
6. Įgalina vaikus dirbti individualiai. Kiekvienas užsiima pagal savo gabumus, fizinį ir dvasinį pajėgumą.
7. Panaikinama rungtynių dvasia. Priešingai, vaikai stengiasi padėti vieni kitiems.
8. Vaikai darbus pasirenka niekieno neverčiami, su niekuo nelenktyniaudami. Nėra pavojaus pavargti arba išgyventi pažeminimo, menkavertiškumo jausmus.
9. Metodas pagrįstas gilia vaiko asmenybės pagarba.
10. Formuoja dvasiškai turtingą, inteligentišką asmenybę. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-05-30
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis89.04 KB
AutoriusNeringa
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word M. Montessori auklejimo sistema [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą