Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymas ir raiška vaikų žaidimuose
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymas ir raiška vaikų žaidimuose

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymo prioritetai. Pedagogo veiklos kryptys. Supratimo apie sveikatą ugdymo būdai. Ugdomieji žaidimai. Vaidmeniniai žaidimai. Tradiciniai žaidimai ir žaidimai su taisyklėmis. Žaidimai kvėpavimui stiprinti. Išvados.

Ištrauka

Šiuo metu svarbi problema, kaip užauginti sveiką vaiką, kuris būtų žvalus, darbingas, galėtų gražiai ir ilgai gyventi. Vaiko sveikata lyg trykštantis kalnų šaltinėlis, kuris pamažėle darosi srautingas ir gyvastingas pakeliui įsiliejant gėlo vandens upeliukams, prisotintiems stiprybės ir dvasingumo. Vaikas, nuo mažens pratinamas ir mokomas braidžioti, žaismingai reikštis ir maudytis "sveikatos šaltinėlyje", ūgtelėjęs galės be vargo sėkmingai mokytis mokykloje, įsitraukti į darbinę veiklą, realizuoti savo gyvenimo tikslus. Tegul šis "sveikatos šaltinėlis" diena iš dienos tampa vis siauresnis, teikia mažylio kūnui gyvastingumo, spindulingos energijos ir veikimo džiaugsmo, o sielai stiprybės, gerumo ir atjautos.
Visas vaiko gyvenimas grindžiamas sveikatos puoselėjimo, tausojimo, stiprinimo ir rūpestingo įtvirtinimo idėjomis, realizuojamomis visose vaiko gyvenimo, ugdymo ir veiklos srityse.
Svarbu, kad kiekvienas vaikas suvoktų sveikatos reikšmę žmogui, pats norėtų ir aktyviai siektų tapti sveikas, stiprus ir gerai išsivystęs.
Poreikis būti sveikam, stipriam formuojasi nuo pat ankstyvos vaikystės ir plėtojasi vaikui augant. Vaikų norą būti sveikiems, stipriems galima pažadinti bendraujant, suteikiant žinių apie sveikatą ir ją žalojančius veiksnius, sudarant laisvo, emocionalaus pasirinkimo situacijas ir kitokiais būdais.
Labai svarbus vaikų ugdymo įstaigų uždavinys yra parodyti savo auklėtiniams, kad sveikata yra didžiausia gyvenimo vertybė ir ją reikia ugdyti nuo mažens.
"Sveikata žmogus turi rūpintis visą gyvenimą. Jei to nepaisoma – sveikatą pakeičia liga", - rašo A.Martinkus paskaitų konspekte "Vaiko sveikatos pagrindai", skirtame vaikystės pedagogikos specialybių studentams (Klaipėda, 1995. P.102). Autoriaus nuomone, sveikatos pagrindus reikia būtinai formuoti nuo mažens – ankstyvoje vaikystėje, nes žmogų geriausia lavinti jaunystėje. Ir subrendusio žmogaus sveikata labai priklauso nuo šiuo laikotarpiu padėtų pamatų.
Priešmokykliniais metais prioritetas teikiamas tiems sveikatos saugojimo ir fiziniams gebėjimams ugdyti, kurie garantuoja, kad vaikas lengvai prisitaikys prie mokymosi mokykloje sąlygų ir būdo, padeda lengviau adaptuotis naujoje aplinkoje ir įveikti mokymosi krūvius, moko vaiką derinti darbą ir poilsį, ugdo gebėjimą atsipalaiduoti nuo įtampos, stiprina vaiko sveikatą.


Sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymą reiktų pradėti nuo prioritetų, kurie padėtų vaikui lengviau adaptuotis naujoje aplinkoje ir įveikti mokymosi krūvius.
• Savarankiškumas, laikantis asmeninės higienos, maitinantis, rengiantis.
• Gebėjimas saugiai elgtis grupėje, namie, kelyje.
• Nusiteikimas taisyklingai kvėpuoti, sėdėti, stovėti, skaityti, rašyti.
• Nuostata aktyviai ir daug judėti.
• Gebėjimas tam tikrą laiką išbūti nejudrioje padėtyje.
• Gebėjimas skirti kairę ir dešinę ranką, kryptį, orientuotis erdvėje.
• Gebėjimas atlikti tikslius judesius pirštais ir rankomis, akies ir rankos koordinacija. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-06-10
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis16.43 KB
AutoriusIRINA
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymas ir raiska vaiku zaidimuose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą