Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Fizinio parengtumo (fizinio pajėgumo) samprata, motorikos vystymasis, bendras ir fizinis aktyvumas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Fizinio parengtumo (fizinio pajėgumo) samprata, motorikos vystymasis, bendras ir fizinis aktyvumas

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Fizinio parengtumo (fizinio pajėgumo) samprata: Vaikų fizinio parengtumo nustatymas testavimo metodu; Bendrieji testavimo nurodymai; Ruošiantis testuoti pirmiausia. Motorikos vystymasis, brendimas ir fizinis aktyvumas. Vaikų fizinio aktyvumo paros higienos normos. Kalendorinis ir biologinis vaikų amžius.

Ištrauka

Fizinis parengtumas (fizinis pajėgumas) yra sudedamoji fizinio lavinimo dalis. O šis neatsiejama bendrojo ugdymo dalis. Todėl fiziniu vaikų parengtumu svarbu rūpintis ne tik kūno kultūros pedagogams. Fizinis pajėgumas vienas iš žmogaus gerovės, fizinės būklės komponentų. Būtina matuoti ir įvertinti vaikų fizinio pajėgumo požymius, funkcinį pajėgumą testuojant.
Kiekvienam pedagogui, ugdant jaunąją kartą, svarbu žinoti vaikų motorikos vystymosi, brendimo ypatumus. Tai natūraliai vykstantys procesai, tačiau didelės reikšmės turi individo gyvenimo būdas bei fizinis aktyvumas.
Be dėsningo netolygaus brendimo galimi individualūs nukrypimai – augimo ir vystymosi tempų pagreitėjimas ir sulėtėjimas. Ar vaikas harmoningai vystosi galėsime nuspręsti įvertinus biologinę brandą, palyginus, ar ji atitinka kalendorinį amžių. Ne mažiau svarbūs veiksniai, įtakojantys vaikų biologinę brandą.


,,Sporto terminų žodyne" fizinis parengtumas apibūdinamas kaip ,,sudėtinga žmogaus dinaminė būsena – organizmo fizinių ir funkcinių galių išsiugdymo lygis, lemiantis kūrybingą, darbinę ir visuomeninę žmogaus veiklą." Išskiriamas bendrasis, pagalbinis ir specialusis fizinis parengtumas.
E. Adaškevičienė [1994, p.9] vadina fiziniu pajėgumu ir apibrėžia kaip ,,judėjimo, įgūdžių, fizinių savybių lygį. ugdomos fizinės savybės: greitumas, vikrumas, ištvermė, jėga, lankstumas, koordinacija."
V.Volbekienė [1997, p.47] - ,,fizinis pajėgumas – asmens būklė, kuomet fizinės užduotys, susijusios su raumenų veikla, darbe, buityje, laisvalaikiu yra sėkmingai įvykdomos." Ji teigia, kad dažnai fizinis aktyvumas yra siejamas su sportininko būkle ar galimybėmis pasiekti aukštų sportinių rezultatų. Šiuo atveju keliami specifiniai uždaviniai – pasiekti maksimalų pajėgumą konkrečios sporto šakos srityje. Pabrėžia, kad teisingesnis suvokimas, kai fizinis pajėgumas siejamas su žmogaus fizinėmis galimybėmis be didelės įtampos įvykdyti kasdienines fizines užduotis ir poilsiaujant.
Iš vienos pusės fizinio pajėgumo ryšys su sveikata ribotas. Tai kuomet fizinis pajėgumas, susijęs su specifinių judesių mokėjimu ir gali pasireikšti gerais rezultatais ar laimėjimais įvykdant įvairias užduotis veikoje ar sporto varžybose. Iš kitos pusės fiziniam pajėgumui priskyrus požymius, kuriuos teigiamai ar neigiamai veikia kasdieninis fizinis aktyvumas yra susiję su sveikatos būkle. Su sveikata susijusį fizinį pajėgumą atspindi žmogaus energingumas kasdieninėje veikloje ir jo atsparumas neigiamai veiksnių įtakai. (pvz.: šalto oro, infekcijos, streso ir kt.)
V.Volbekienė [1997,p.47] pateikia fizinio pajėgumo komponentus: morfologinį, raumenų, judėjimo, širdies ir kvėpavimo sistemų pajėgumo bei medžiagų apykaitos.
Morfologinis komponentas susijęs su organizmo forma ir sandara.
Raumenų pajėgumo komponento svarbiausi požymiai – sprogstamoji jėga, raumenų jėga ir ištvermė.
Motorinio (judėjimo) pajėgumo komponento požymiai – vikrumas, pusiausvyra, greitumas ir koordinacija.
Širdies ir kvėpavimo sistemų pajėgumo – tai submaksimalus aerobinis pajėgumas, maksimalus aerobinis pajėgumas, širdies funkcija, plaučių funkcija ir kraujo spaudimas.
E. Adaškevičienė [1993, p.26-29], atlikusi tyrimus teigia, kad fizinis pajėgumas priklauso nuo:
1) fizinio ugdymo proceso: turinio, metodikos, organizavimo;
2) amžiaus, kuo vaikai mažesni, tuo sparčiau didėja visi jų fizinio parengtumo rodikliai: bėgimo, šuolių, metimų. Ypač ryšku 4 – 5 gyvenimo metais;
3) lyties, 3 metų mergaičių ir berniukų fizinio parengtumo skirtumai nėra ženklūs (berniukų šiek tiek didesni), skirtumai išryškėja apie 6 – 7 metus;
4) individualių ypatybių;
5) aplinkos, mitybos, ekologijos, kūno kultūros priemonių ir pobūdžio;
6) taisyklingai atliekamų judesių, kai vaikai nemoka judesių ir pastebimos ryškios klaidos, rezultatai blogesni. Judesių technikos įvaldymas ir fizinių ypatybių lygis yra pagrindinė sąlyga, užtikrinanti vaikų fizinio parengtumo kokybę.

Vadinasi, anot J. Balšaičio [1998,p.138] ,,fizinis pajėgumas – laimingesnio, turtingesnio ir prasmingesnio gyvenimo veiksnys." ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-07-19
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai18
Dydis20.54 KB
AutoriusIndre
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Fizinio parengtumo (fizinio pajegumo) samprata motorikos vystymasis bendras ir fizinis aktyvumas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2006-01-18 IP: 81.7.65.169
    ana sako

    labai geras darbas!tikrai praverte ir labai laiku.Aciu!

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą