Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymosi sėkmės sąlygų apžvalga
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokymosi sėkmės sąlygų apžvalga

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Įvadas. Mokymosi sėkmės sąlygų apžvalga. Mokymosi veiksniai. Fiziologiniai mokymosi veiksniai. Socialiniai mokymosi veiksniai. Pedagoginiai mokymosi veiksniai. Praktinė darbo dalis. Tyrimo tikslas, metodika, ir organizavimas. Mokinių apklausa. Mokytojų apklausa. Išvados.

Ištrauka

Pripažįstant tradicinės mokyklos trūkumus, bet iš esmės nepaneigiant jos sistemos, ieškomo geresnės mokymo organizacijos, veiksmų lemiančių išmokimą, sąlygų kurios labiau atitiktų psichines ir fizines mokinių ypatybes ir galimybes. Eksperimentinė psichologija tyrinėja mokinių psichines ypatybes. Stengiasi išaiškinti mokymo proceso ypatybes, mokymosi skirtumus amžiaus ir individualių sugebėjimų atžvilgiu. E. Moimanas, V. Lajus, A. Binė, E. Klaparedas ir kiti mokslininkai eksperimentiškai tyrė mokinių dėmesio, suvokimo, atminties ir mastymo galimybes. Buvo akcentuojamos atskiros mokinių atminties ir mastymo tipinės ypatybės (optinės, akustinės, motorinės), įvairūs mastymo ir suvokimo tipai. Taigi, turime pripažinti, jog toje pačioje klasėje susidaro tam tikros tipinės mokinių grupės, pagal kurias reikia atitinkamai organizuoti mokymo procesą. Čia iškyla mokinių amžiaus ir individualios veiklos tempo, nuovargio ir kitokios ypatybės, į kurias reikia atsižvelgti, siekiant sėkmingai mokytis ar išmokyti. Svarbiausia, jog mokiniai galėtų daugiau veikti pagal savo tempus, individualius poreikius, savybes, galimybes, kad galėtų daugiau turėti individualių uždavinių, savarankiškumo, mažiau frontalinių užsiėmimų, nes tai yra viena iš svarbiausių sėkmingo mokymosi sąlygų.
Šiame tyrime pateikiami svarbiausi mokinių mokymosi ypatumai. Aptariamos reikšmingiausios, didžiausią įtaką bei poveikį, sėkmingam mokymuisi turinčios sąlygos. Tuo pačiu pateikiama keletas sąlygų, elgesio ypatumų (psichinių, fizinių) kurie padėtų siekti sėkmingo išmokimo. Nurodoma koks turėtų būti pedagogų indėlis šiam bendram tikslui pasiekti. Aptariami įvairūs socialiniai, psichologiniai, fiziniai, pedagoginiai veiksniai, labiausiai sąlygojantys sėkmingą išmokimą.
Darbo tikslas – išsiaiškinti ir apžvelgti sėkmingo mokymosi sąlygas.
Tyrimo objektas – mokymosi sėkmės sąlygų apžvalga.


Vienas pagrindinių mokyklos uždavinių – perteikti mokiniams mokslo žinias. Lavinant jų sugebėjimus ir įgūdžius, ir ugdyti asmenybę. Mokymosi sėkmę paprastai lemia mokinių pažangumas. Vienas didesnių rūpesčių – pasiekti gerą klasės ir mokyklos mokinių pažangumą. Tuo tikslu tobulinamos mokymo programos ir metodai, kuriamos įvairios mokymo priemonės, organizuojami pagalbiniai renginiai, skatinamas tėvų bendradarbiavimas su mokykla, keliamas šeimos pedagoginis išprusimas ir kt.
Individualus priėjimas prie mokinių gali vykti įvairiais atvejais ir įvairiomis formomis. Mokinio motyvų, požiūrio į mokymąsi, mokymosi sugebėjimų, pastangų pažinimas svarbus ne tik mokymosi nepažangumo atvejais, bet taip pat ir siekiant aukštesnio, optimalaus pažangumo. Iki šiol dažniau buvo rūpinamasi individualiai dirbti su atsiliekančiais, nedrausmingais ar kitaip neigiamai išsiskiriančiais mokiniais, siekiant koreguojamai juos paveikti. Tačiau taip pat svarbu individualiai veikti ir geruosius bei gabiuosius mokinius, siekiant palaikyti optimalų jų vystymąsi. Todėl tinkamai šį principą galima pritaikyti tiek atsiliekantiems, tiek vidutiniams, tiek ir pažangiems mokiniams. Ypač svarbu individualiai prieiti prie mokinių, siekiant apsaugoti juos nuo galimo atsilikimo bei kitų mokymo ir auklėjimo klaidų. Juk pasitaiko atvejų, kai buvęs pažangus mokinys pradeda atsilikti ne dėl sugebėjimų stokos, bet dėl kitų priežasčių.
Vienas pirmųjų individualaus priėjimo momentų yra tiesioginis mokytojo kontaktas su mokinių; paprastai tai pirmoji individuali pažintis. Tokią pažintį pirmųjų klasių mokytojai užmezga dar prieš mokslo pradžią: susipažįsta su mokinių pasiruošimu mokslui, jų išsivystymu ir individualiomis ypatybėmis. Paaiškėja skirtingi mokinių žinių ir išsivystymo lygiai, požiūriai ir į mokyklą, mokytoją ir nevienodas pasiruošimas mokymuisi. Jau čia ir iškyla mokytojui uždavinys įgyti vaiko pasitikėjimą mokytoju ir žadinti norą eiti į mokyklą. Iš mokytojo pirmųjų susitikimų su būsimuoju mokiniu paaiškėja, kaip veikia vaiką pokalbis, švelnus padrąsinimas bei paskatinimas.
Su kai kuriais vaikais jokio kontakto rasti nepavyksta. Tada mokytojui reikia ieškoti tokių priėjimo būdų, kurie vaiką paveiktų ir patrauktų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-07
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis43.42 KB
Autoriusvytas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymosi sekmes salygu apzvalga [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 17 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą