Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Aplinka vaikų darželyje
   
   
   
-2
naudingas +1 / nenaudingas -3

Aplinka vaikų darželyje

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435
Aprašymas

Aplinkos įtaka vaiko asmenybei. Veiklos kampelių samprata, privalumai ir planavimas. Netinkamai sutvarkytos aplinkos provokuojamos vaikų elgesio problemos. Elgesio problemos. Galimos jo priežastys. Kaip pakeisti aplinką. Rekomendacijos atskirų veiklos kampelių įrangai. Interjeras ir daiktinė aplinka grupėje pagal vaikų darželio programą "Vėrinėlis". Statybinių žaidimų kampelis. "Šeimos" kampelis. Kalbos kampelis. Dailės ir rankų darbų kampelis. Muzikos kampelis. Gamtos kampelis. Socialinių studijų kampelis. Stalo žaidimų kampelis. Žaidimų su vandeniu kampelis. Judėjimo kampelis. Poilsio kampelis. Veiklos centrai darželyje pagal "geros pradžios" metodą. Dailės centras. Statybinių žaidimų centras. Socialinės kompetencijos ugdymas statybinių žaidimų centre. Kaip įrengti statybinių žaidimų centrą. Valgio gaminimas grupėje. Emocinė raida. Vaidmeniniai žaidimai. Poveikis atskiroms asmenybės sklaidos sritims. Socialinė raida. Emocinė raida. Intelekto raida. Matematikos ir konstravimo centras. Matematikos ir konstravimo centro įrengimas. Muzikos centras. Poveikis atskiroms vaiko raidos sritims. Emocinė raida. Socialinė raida. Kalbos ugdymas. Intelekto raida. Judesių lavinimas. Darželio grupės aplinkos kūrimas pagal "gaires". Konkretūs pasiūlymai palankios ugdymo aplinkos kūrimui.

Ištrauka

"Psichikai vystantis labai ryškų pėdsaką palieka ankstyvosios ir pirmosios vaikystės tarpsniai. Tuo metu intensyviai rutuliojasi visa vaiko psichika. Šis procesas priklauso nuo bendravimo su suaugusiais, vienmečiais, nuo aplinkos ir vaiko veiklos - žaidimų." (Jakavičius V, Žmogaus ugdymas. Įvadas į edukologijos studijas. Klaipėdos universiteto leidykla., 1998, 47 psl.) Pažinti jį supančią aplinką, formuoti gyvenimo būdą, rasti vietą suaugusiųjų pasaulyje vaikui padeda ne tik tėvai, pedagogai, artimi asmenys, bet ir jauki, pritaikyta jo reikmėms bei interesams grupė.
Aplinka keičiasi nuolat. Tai - procesas, vykstantis tarsi ratu.
Yra manoma, kad tėvai ir šeima vaiko augimui turi didesnės įtakos nei valstybinė įstaiga, tačiau sutariantys tėvai ir auklėtoja - rimčiausias autoritetas. Vaikui bus geriau, jeigu darželyje ir namuose bus akcentuojamos tos pačios vertybės bei normos, problemos sprendžiamos draugiškai ir dalykai. Kuo geriau sutaria abi pusės, tuo vientisesnė aplinka, kurioje auga mažylis.

Veiklos kampelis — tai specialiai įrengta vieta grupėje, užimanti ribotą erdvę su patogiai joje išdėstytomis priemonėmis ir medžiagomis vaiki žaidimams ir darbeliams. Jis gali būti skirtas kelių vaikų, didelės vaikų grupės (5—8 vaikai) veiklai ar vienam vaikui.
Veiklos kampeliai sudaro sąlygas natūraliam kūrybiniam, labai individualizuotam mažų vaikų ugdymui.
Kuo jie naudingi? Ką jie duoda vaikui, pedagogui?
+ Veiklos kampeliuose tenkinamas natūralus vaikų smalsumas, veiklumas, nes jie savo iniciatyva stebi, išbando, patiria, sužino.
+ Veiklos kampeliai teikia galimybes individualizuoti, diferencijuoti vaikų ugdymą, nes kampeliuose veikia ne visa vaikų grupė, o tik keli jų arba po vieną, auklėtoja su jais gali bendrauti asmeniškai, ypatingai.
+ Veiklos kampeliai sudaro vaikams sąlygas rinktis veiklą:
* judrią, triukšmingą — vienuose kampeliuose, ar ramią — kituose;
* veiklą drauge su kitais ar individualią (o gal pasišalinimą į ramybes kampelį);
* veiklą kai kuriuose kampeliuose (atitinkančią vaikų interesus, atskleidžiančią jų ypatingus gabumus) rinktis dažnai, kituose — rečiau.
+ Veiklos kampeliuose atsiskleidžia ir tobulėja savitas darželinukų patirties, žinių kaupimo, įgūdžių, įpročių formavimosi būdas:
* didžiąją dalį to, ką patiria, išmoksta vaikai, jie išmoksta per save: aktyviai veikdami, bandydami, tyrinėdami, kurdami planus ir juos tikrindami, spręsdami kilusias problemas, fantazuodami ir kt.;
* vaikai daug ką patiria, išmoksta vienas iš kito — kartais netgi daugiau nei iš auklėtojos: jie mėgdžioja, tariasi, ginčijasi, sprendžia kartu ir kt.;
* tiesioginis vaiko ir auklėtojos bei grupės vaikų bendravimas kampeliuose skatina įprasminti žodžiais visa, ką vaikas daro, ką sumanė, kas pasisekė ar nepasisekė, ką jis jaučia ir pan., t.y. natūraliai lavėja ir vaiko kalba. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-11
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis34 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis59.74 KB
Autoriuskristina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Aplinka vaiku darzelyje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2006-11-14 IP: 212.47.107.51
    Jolita sako

    labai gerai vertinu

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 34 puslapiai 
  • Marijampolės kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-3
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą