Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų supažindinimo su gyvąja gamta formos
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų supažindinimo su gyvąja gamta formos

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344
Aprašymas

Įvadas. Teorinė analizė ir apibendrinimas. Gamtamokslinis ugdymas pradžios mokykloje. Lietuvoje esantys būreliai, rateliai, draugijos susijusios su gamtos pažinimu. Gyvūnų įtaka žmogui. Gyvasis kampelis mokykloje. Kauno mieste vykdomos aplinkosauginio ugdymo programos. Tyrimo organizavimas ir metodai. Tyrimo rezultatų aptarimas. Mokinių apklausos rezultatų aptarimas. Mokytojų apklausos rezultatų aptarimas. Išvados. Rekomendacijos. Priedai.

Ištrauka

Miškas…Upelis…Ežeras…Kaip malonu ilsėtis toli nuo miesto triukšmo, alsuoti grynu, įvairiausių kvapų prisotintu oru! Visus traukia natūrali gamta, gyvūnai. Ir kaip gaila, kad net mišką, pievą, upelį dažniausiai matome tik televizoriaus ekrane, gyvūnus – tik knygose ar pro automobilio langą…
Visi žinome, kaip svarbu yra nenutolti nuo gamtos. Žmogus labai glaudžiai susijęs su gamta ir yra sukaupęs apie ją daug informacijos. Nuo pat gimimo dienos tenka stebėti, pažinti aplinką ir gamta, mokytis ją tausoti. Pamilti gamtą gali tik tie, kurie nuolat su ja bendrauja, domisi jos paslaptimis, stengiasi jas atskleisti, puošia savo darbu. Meilė gamtai - labai vertinga žmogaus charakterio savybė. Ji ugdoma nuo pat vaikystės.
Bendravimas su gamta vis labiau užgožiamas technikos, naujų informacinių technologijų. Tai žeidžia žmogaus asmenybę, individualumą. Todėl nuo pat mažens vaiką reikia mokyti bendrauti su gamta, grožėtis augalais ir gyvūnais, teisingai ir su meile juos prižiūrėti, rūpintis jais, įgyti darbinių įgūdžių, ekologinių žinių. " Nė vienas, šiandien, negyvename be visuomenės, o juo labiau niekas negyvena už gamtos ribų." – (Kudaba Č., 2003 ) Verta įsidėmėti J. Komenskio mintį: "Reikia mokytis ne iš knygų, o iš dangaus ir žemės, iš ąžuolų ir skroblų, kitais žodžiais sakant pažinti pačius daiktus, o ne kitų nuomonę ar žinias apie juos." (Kudaba Č.,2003 )
Vokiečių filosofas Imanuelis Kantas yra pasakęs; "Tam, kad neužsloptų žmoniškieji jausmai, žmogui reikia būti maloningam gyvūnams, nes žiaurus elgesys su gyvuliais gimdo bejausmiškumą ir žmonių santykiuose. Mes galime įvertinti žmogaus širdį pagal jo elgesį su gyvuliais" ( Trainys K. V., 1993 )
Štai kodėl pradinėse klasėse reikia daugiau dėmesio skirti vaiką supančios gamtos pažinimo, globos, meilės stiprinimui. Geri jausmai turi įsišaknyti jau vaikystėje, o žmogiškumą, gerumą, švelnumą formuoja rūpestis ir jaudinimasis dėl kitų.
Su gamta mes susiduriame nuolat, vaikai taip pat. Tačiau ar jis moka gėrėtis prasiskleidusiu žiedu, ar jis jaučia švelnumą bejėgiui paukščiukui, naminiam gyvuliui? Šiandien pasaulyje tiek daug žiaurumo, todėl labai svarbu sudaryti sąlygas vaikui nuo mažens mokytis mylėti silpnesnį už save, būti atsakingam už savo augintinį. ( Jacikevičienė, 1989 )
Visi žinome, kad pradinukas nepaprastai veiklus žmogus. Žinios ir išgyvendinimai, kuriuos jis patiria aktyviai veikdamas užfiksuoja jo sąmonėje daug labiau negu tai, ką gauna abstrakčiu protavimu, žodinėmis formulėmis, kurias tereikia įsiminti. Todėl mokant pradinėse klasėse pasaulio pažinimo, mokytojui nepakanka būti gerai susipažinusiam su programos "Aš ir pasaulis", bendrųjų programų, mokytojų knygų, vadovėlių ir kt. mokomųjų priemonių turiniu ir reikalavimais, mokymo metodika. Reikalinga atitinkama pasaulio pažinimo mokymo materialinė bazė, pasaulio pažinimo pamokų metu prie pilietinio, darbinio ugdymo, neužmiršti akcentuoti ir ekologinį ugdymą.
Gamtos pažinimo galime siekti naudojant šiuos metodus:
Modeliavimas, t.y. grafinių ir dinaminių( kintančių )scemų sudarymas.
Vaidmeniniai žaidimai, mokomųjų situacijų sukūrimas.
Diskusija.
Žinių skleidimas.
Ekologinis ( arba gamtos) takas.
Gyvasis gamtos kampelis.
Pastarasis bene mažiausiai žinomas, bei vykdomas metodas, nors šis metodas priklauso pasaulio pažinimo materialinei bazei, kuri yra bendros mokyklos materialinės bazės dalis.
Šis darbas skirtas tam, kad išsiaiškintume, ar tikrai vaikų pasaulio pažinimo ugdyme reikalingas tiesioginis kontaktas su gyvūnais. Ar reikalingas "Gyvasis kampelis" mokykloje?
Darbo tikslas – išnagrinėti ir išsiaiškinti gyvūnų įtaką pradinių klasių mokinių žinių formavimuisi, mokinio tobulėjimui, savijautai. Tikslui įgyvendinti iškelti šie uždaviniai:
1. Išstudijuoti literatūrą pasirinkta tema.
2. Susipažinti su "Gyvuoju gamtos kampeliu" Kauno Vėtrungės pradinėje mokykloje.
3. Ištirti mokinių ir mokytojų nuomonę apie tiesioginį, kasdieninį kontaktą su gyvūnais (globojamais namuose ir mokykloje).
Tyrimo objektas: Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų supažindinimo su gyvaja gamta formos, Kauno miesto "Vėtrugės", "Muravos" pradinėse, Martyno Mažvydo Valdorfo mokyklose.
Hipotezė: Kuo jaunesnio amžiaus vaikai supažindinami su gyvūnų teikiama lavinimo, ugdymo ir terapinė nauda, tuo nuoširdesni ir atsakingesni jie augs.
Tyrimo metodai ir tiriamieji:
Tyrimo metodai – literatūros nagrinėjimas, stebėjimas, pokalbis, anketinė apklausa. Duomenys buvo apdoroti matematiškai. Tyrime dalyvavo Kauno "Vėtrugės", "Muravos" pradinės mokyklos, Martyno Mažvydo Valdorfo klasės moksleiviai ir mokytojai.
Darbo struktūra: Bakalauro darbą sudaro įvadas, 6 skyriai, išvados , rekomendacijos, literatūros sąrašas, priedai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-11
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis40 puslapių 
Literatūros šaltiniai36 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis358.32 KB
AutoriusDaniele
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. Asta Klimienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Jaunesniojo mokyklinio amziaus vaiku supazindinimo su gyvaja gamta formos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 40 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Doc. dr. Asta Klimienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą