Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Fizinis auklėjimas ir grūdinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Fizinis auklėjimas ir grūdinimas

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Fizinis ugdymas. Fizinio auklėjimo turinys. Fizinio auklėjimo metodai ir formos. Fizinis grūdinimas. Fizinis lavinimas. Fizinio lavinimo tikslas ir uždaviniai. Fizinio lavinimo reikšmė visapusiškos asmenybės formavimui. Fizinio lavinimo sistema. Išvada.

Ištrauka

Kaip ir kiekvienas mokslas, fizinio ugdymo teorija turi savo mokslines kategorijas – pagrindines sąvokas. plačiausia iš jų – fizinis ugdymas. Ji dažniau vartojama, kai kalbama apie ikimokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų fizinį lavinimą ir norima pabrėžti visapusišką ir harmoningą vaiko fizinių, psichinių ir dvasinių galių plėtotę. Šiam procesui būdingi visi bendrieji ugdymo požymiai (ugdytojo ir ugdytinių sąveika, bendradarbiavimas, veiklos organizavimas pagal tam tikrus pedagogikos principus ir kt.).

Fizinis ugdymas – tai moksliškai pagrįstas pedagoginis procesas, kuriame ugdytojas veikia ugdytinį fizinio lavinimo vertybių pagrindu.
Tai tikslingas ir planingas veikimas, ugdytinio ir ugdytinių bendradarbiavimas, realizuojantis tam tikrą fizinės būklės gerinimo ir asmenybės ugdymo programą. Pedagoginis bendradarbiavimas nuo paprasto skiriasi tuo, kad jis yra kryptingas: ugdytojas sąveikaudamas su ugdytiniu siekia paveikti pastarąjį kokiu nors tikslu (kad jis pats siektu fiziškai tobulėti, saugotu sveikatą, ugdytų jėgą ar ištvermę, galvotu, vertintų). Valdomas, tikslingas fizinis ugdymas vyksta ne tik vaikų darželyje ir mokykloje, bet ir visų tipų ikimokyklinėse įstaigose, vaikų klubuose sporto mokyklose. Prasmingas toks fizinio ugdymo turinys, kuris atitinka tautos ir individo poreikius, interesus ir idealus. Todėl fizinio ugdymo turinį turi sudaryti pažangiausia žmonijos patirtis. Fizinis ugdymas yra visapusiškos asmenybės ugdymo sudedamoji dalis. Vaikystėje fizine veikla plėtojamos ne tik fizinės, bet ir dvasinės vaiko galios.
Fizinis ugdymas neįmanomas be nuodugnaus vaiko fizinės ir psichinės raidos pažinimo, asmenybės raidos ir ugdymo supratimo. Remiantis jau sukauptomis įvairių mokslų žiniomis, privalu organizuoti moksliškai pagrįstą procesą, kad jaunoji karta augtų sveika, fiziškai išsivysčiusi, perimtų sukauptą patirtį, sveikos gyvensenos įpročius ir įgūdžius, pasirengtų gyvenimui.
Vaikystės pedagogas privalo suformuoti tokius mokėjimus ir įgūdžius:
1. planuoti vaikų fizinio ugdymo darbą;
2. organizuoti vaikų motorinę veiklą;
3. įvertinti vaikų fizinę būklę (fizinį išsivystymą ir pasirengimą), žinoti jų sveikatos būklę (ligas, fizinius trūkumus, užsigrūdinimo laipsnį).
4. bendrauti su vaikais fizinio ugdymo ir dvasinių vertybių pagrindu;
5. suprasti vaiko fizines ir psichines galimybes atsižvelgiant į amžiaus ypatumus;
6. kūrybingai panaudoti fizinę veiklą visapusiškam vaikų ugdymui.
Pedagogui būtini ir praktiniai mokėjimai bei įgūdžiai:
1. taisyklingai atlikti judesius ir veiksmus, numatytus vaikų darželio ir pradinės mokyklos programose;
2. gražiai, grakščiai, reikiamu tempu ir ritmu parodyti judesius;
3. aiškiai, suprantami, vaizdžiai ir trumpai paaiškinti užduotis;
4. pastebėti vaikų fizinio nuovargio požymius ir atitinkamai reguliuoti fizinį krūvį;
5. pastebėti vaikų klaidas ir mokėti jas taisyti;
6. taikyti šiuolaikinius fizinės būklės tyrimo metodus ir testus, analizuoti vaikų fizinio išsivystymo ir pajėgumo rodiklius;
7. saugoti vaikus nuo traumų.
Vaikystės pedagogas gali pasiekti gerų fizinio ugdymo rezultatų, jei dirba kūrybiškai, sugeba emociškai nuspalvinti įvairias situacijas, ieško naujumo ir originalumo.
Organizuodamas fizinio ugdymo pratybas ir pamokas, pedagogas įtraukia ugdytinius į aktyvią veiklą, parenka kiekvienam užduotis atsižvelgdamas į kiekvieno galimybes ir gebėjimus. Jis padeda pasirinkti žaidimų vadovus, pasiskirstyti komandomis, išdėstyti sporto inventorių. Jis turi mokėti įtraukti į motorinę veiklą visus auklėtinius, tinkamai paskirstyti jiems darbą, sukelti norą veikti, kontroliuoti jų elgesį.

Fizinio auklėjimo turinys
Fizinis auklėjimas yra ugdymo uždavinys, kurio vykdymas turi formuoti auklėtinių higieninį, dorovinį, estetinį, fizkultūrinį santykį su savo kūnu.
Yra šie fizinio auklėjimo dalykai: žmogaus anatomija ir fiziologija, individuali ir būsto higiena, žmogaus ekologija, fizinis lavinimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-10
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis9.8 KB
AutoriusRita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Fizinis auklejimas ir grudinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2006-03-30 IP: 193.219.88.250
    Giedrius sako

    man bus geras;) aciu

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą