Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Gabiųjų atpažinimas ir ugdymo galimybė
   
   
   
-2
naudingas 0 / nenaudingas -2

Gabiųjų atpažinimas ir ugdymo galimybė

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Gabumų įvertinimas pamokoje. Dviejų (pasirinktinai) tiriamųjų palyginimai ir analizė. Intuicijos lavinimas. Dviejų (pasirinktinai) tiriamųjų palyginimai ir analizė. Pojūčių lavinimo programa. Dviejų (pasirinktinai) tiriamųjų palyginimai ir analizė. Mano sugebėjimai. Sugebėjimų tyrimas.

Ištrauka

Dirbant su moksleiviais, kuriems tenka savarankiškai spręsti įvairius mokymosi ir praktinės veiklos uždavinius, nuolat susiduriama su vienokiais ar kitokiais vaikų sugebėjimais. Išties yra begalo daug gabių vaikų, tačiau reikia juos pastebėti. Be to norint išugdyti tokio vaiko gabumus, svarbu juos anksti pažinti ir atitinkamai lavinti. Tam, kad gabumai anksti pasireikštų, reikia atitinkamų ir specialių ugdymo bei lavinimo sąlygų.

Sąlygos gali būti šios:

1. Turi būti tinkamos sąlygos ir specialios programos, ugdančios gabių vaikų sugebėjimus;
2. Pakankamas tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas atpažįstant vaikų sugebėjimus;
3. Svarbu suvokti, kad tinkamas sugebėjimų įvertinimas nulemia asmenybės savijautą: savęs vertinimą, elgesį, motyvaciją, tinkamą savęs vertinimą, kitų žmonių požiūrį.
Praktikoje taikant įvairius testus vaikų gabumams nustatyti, begalo svarbu pastebėti jų sugebėjimus, nes kai kurie taip ir lieka giliai "pasislėpę". Dažniausiai pastebimi tie gabūs vaikai, kurie savo sugebėjimais pralenkia bendraamžius, lengvai mokosi. Bet yra ir kita gabiųjų grupė, su kuriais sunku dirbti tiek tėvams, tiek mokytojams. Tai – nestandartinio mąstymo vaikai, kurių gebėjimai nėra taip lengvai pastebimi.
2

Dviejų (pasirinktinai) tyriamųjų palyginimai ir analizė

Prieš pradedant stebėjimą ir gabių vaikų įvertinimą pamokos metu nusprendžiau atkreipti dėmesį ir išrinkti du atstovus, kurie pretenduotų į atitinkamai skirtingus vaiko sugebėjimus išskiriančias sritis pagal M. B. Karnes ir C. A. Tacacs (intelektinė sritis, akademiniai laimėjimai, kūryba, bendravimas ir lyderiavimas, meninė veikla, muzika, sportas). Trumpai tariant nusprendžiau pastudijuoti, kuris iš grupėje esamų mokinių pasižymėtų akademiniais-intelektualiniais sugebėjimais ir kuris meniniais sugebėjimais. Panašiai sugrupavo ir vaiko talentingumo ugdymo kryptis mokykloje nurodė ir J. F. Feldhusenas.
Grupėje ėmiau stebėti du berniukus, kurie atitiko mano pasiruošimą analizuoti atitinkamą talentingumo kryptį. Vėliau prie mano stebėjimo išvadų prisidėjo ir klasės mokytoja-auklėtoja, kuri taip pat priskyrė šiuos du mokinius prie mano pasirinktų minėtų sričių.


PROTOKOLAS NR.1

Objektas: Vilniaus m. vidurinė mokykla
Klasė: 6b
Tikslas: Sugebėjimų sričių tyrimas

Išvados ir komentarai: Berniukas išsiskyrė savo mąstymu, nuostabia atmintimi ir pastabumu. Noru dalyvauti pamokoje, sugebėjimu greitai spręsti užduotis. Savo išprusimu, nuolatiniu smalsumu bei sugebėjimu sklandžiai ir raiškiai reikšti savo mintis, Kasparas išsiskiria iš savo bendraamžių tarpo. Kaip teigia ir pati klasės auklėtoja, berniukas yra žingeidus ir imlus mokslams ypač matematikai, literatūrai, kalboms ir daug pastabumo, sisikaupimo bei tikslumo reikalaujantiems mokslams. Atkreipia dėmesį į menkiausias detales, viską bando išsiaiškinti ir pats stebina savo loginiu mąstymu ir abstrakčių savokų suvokimu. Kasparas begalo smalsus tiek pamokos, tiek poilsio metu. Tiesiog šis vaikas nagali pakęsti kokių nors jo tyrinėjimų apribojimų. "Kodėl taip ar anaip?", "Kas būtų jei...?" ir pan. Vartant šio berniuko pratybų sąsiuvinius pastebėjau, kad užduotys išsprętos gan toli į priekį. Auklėtojos teigimu, šis mokinys labai greit išmoksta ir suvokia naujos pamokos esmę ir
3

nekantrauja aiškintis sekančias temas bei užduotis, sprędamas jas pats savarankiškai. Net ir pertraukų metu jis sprenžia savo mėgstamus matematinius galvosūkius ar atlieka namų darbus. Nuobodulys – pati bjauriausia būsena. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-20
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis60.34 KB
AutoriusAgne
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Gabiuju atpazinimas ir ugdymo galimybe [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą