Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagoginis trenerio meistriškumas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagoginis trenerio meistriškumas

  
 
 
1234567
Aprašymas

Treneris. Trenerio darbo specifika. Trenerio asmenybė. Trenerio darbo turinys. Trenerio kūrybiškumas. Trenerio pedagoginė erudicija.

Ištrauka

Treneris – vienas nedaugelio žmonių, kurių asmenybė glaudžiai susijusi su jų veiklos rezultatais. Pedagoginio darbo priemonės, kuriomis treneris veikia auklėtinį yra specifiškos. Darbo vykdytojas ir pagrindinė trenerio darbo priemonė tarsi susilieja. Pagrindinė pedagoginio objekto – auklėtinio veikimo priemonė yra pati trenerio asmenybė – jo žinios, mokėjimas, įgūdžiai, jausmai ir valia, temperamentas ir charakteris ir kt. Kitos mokymo priemonės (vadovėliai, treniruokliai, inventorius...) nors ir būtinos, tačiau vaidina tik pagalbinį vaidmenį.
Trenerio darbo specifika pasireiškia ir tuo, kad ji reikalauja didelio meistriškumo paveikti žmones, verčia trenerį rūpintis savo intelektu, žiniomis ir mokėjimais. Trenerio pareiga – kvalifikuotai, metodiškai ir kryptingai koreguoti prieštaringas gyvenimo įtakas.
Vienas iš pagrindinių trenerio profesinių subrendimo bruožų yra jo pedagoginis meistriškumas. Pedagoginis meistriškumas yra daugialypė sąvoka, apimanti mokėjimą organizuoti ir valdyti mokymo procesą, visapusiškai optimizuoti jį, individualizuoti bei diferencijuoti darbą ir daugelį kitų dalykų. Pedagoginis meistriškumas sudėtingas dalykas, tačiau pasiekiamas kiekvienam treneriui, iš pašaukimo dirbančiam pedagoginį sportinį darbą ir sistemingai jį tobulinančiam.
Kalbant apie pedagoginį meistriškumą, negalima nepaminėti pašaukimo svarbos, kadangi be jo pedagoginis darbas tampa atgrasus, nekūrybingas. Žmogui, kurio nedomina darbas su vaikais, kurio nedžiugina žmonės, o erzina, nereikia rinktis pedagogo profesijos.
Treneriui, pasižyminčiam aukštu pedagoginiu meistriškumu, visada charakteringa pastovus požiūris i savo veiklą, didelis suinteresuotumas jos rezultatais, aiški ir racionali darbo sistema. Jis puikiai suvokia sveikatingumo, mokymo, lavinimo, auklėjimo uždavinius, teisingai numato būdus ir priemones jiems įgyvendinti, realiai įsivaizduoja galutinį savo veiklos rezultatą, visada atsižvelgia į savo auklėtinių amžiaus, lyties ir individualius ypatumus, labai gerai žino savo ir giminingas sporto šakas, atkakliai diegia savo auklėtiniams suinteresuotumą pasirinkta sporto šaka, moko ryškiai ir įdomiai nubrėžti perspektyvas, racionaliai išnaudoja laiką, veikia tiksliai ir pasitikėdamas savo jėgomis.
Trenerio asmenybė matuojama jo erudicija, kultūros lygiu. Norint gerai orientuotis šiandieniniame pasaulyje, pulsuojančiame mokslo, technikos ir kultūros informacija, reikia daug žinoti. Dabartiniame visuomenės vystymosi etape mokymasis tapo sąvoka, nesibaigiančia aukštosios mokyklos diplomu. Jei šiandieninis specialistas nesigilins į savo specialybę, tai po kiek laiko "neišvengiamai pateks į mechaniškumo ir rutinos valdžią". Nuolat kelti savo kvalifikaciją, plėsti turimą žinių kiekį trenerį įpareigoja pedagoginis darbas, socialinė atsakomybė prieš vaikus, jų tėvus. Trenerio veiklos objektas – jo auklėtiniai, kurie renka iš daugybės šaltinių informaciją ir lygina ją su trenerio žiniomis. Todėl treneris turi būti pakankamai aukštos kompetencijos.
Trenerio darbo turinys bendrais bruožais atsispindi fizinio auklėjimo teorijoje ir metodikoje. Kasdieninėje praktinėje veikloje susidaro daugybė nepakartojamų situacijų, kurios reikalauja sugebėjimo kūrybiškai pažvelgti į kiekvieną klausimą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-21
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis3 puslapiai 
Literatūros šaltiniai1
Dydis8.73 KB
Autoriusandrius
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagoginis trenerio meistriskumas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą