Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Neverbalinės kalbos svarba pradžios mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Neverbalinės kalbos svarba pradžios mokykloje

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Bendravimo ir bendradarbiavimo samprata. Verbalinis ir neverbalinis bendravimas. Verbalinė kalba mokytojo ir mokinių bendravime. Artistiškumas – kūno kalba. Verbalinės ir neverbalinės kalbos santykis pradinėje mokykloje.

Ištrauka

Norime ar nenorime, mokame ar nemokame, mes nuo pat ryto iki vakaro su kuo nors bendraujame ir bendradarbiaujame. Vaikai bendrauja ir bendradarbiauja su tėvais, studentai su dėstytojais, įstaigų darbuotojai su savo vadovais, bendradarbiais, klientais. Netgi tada, kai šalia nėra nei vieno žmogaus, jaučiame aplinkinių įtaką. "Pedagogikos terminų" žodyne bendravimas yra aiškinamas kaip "keitimasis informacija, patirtimi, jos turtinimas naudojantis žodiniais ir nežodiniais ženklais." [15, p. 27].
Anot D. Gailienę, L. Bulotaitę, M. Sturlienę, bendravimas yra daugialypis reiškinys. Bendravimu vadiname ir daugelį metų trunkančią draugystę, ir susirašinėjimą elektroniniu paštu, ir aktoriaus pasirodymą publikai. Todėl skiriamos įvairios bendravimo rūšys, sudėtinės dalys ir aspektai. [11, p. 127].
Bendravimo formos yra žodinės, rašytinės ir nežodinės. Žodinis bendravimas - dialogas ir monologas. Rašytinis - gebėjimas išreikšti ir perduoti raštu mintis bei jausmus. Nežodinis bendravimas - emocijos, įgyvenimai, žvilgsnis, gestai, mimika ir kt. Tai - bendravimas be žodžių. Anot V. Žemaičio (1992), "šie neverbalinio bendravimo būdai sudaro savitą komunikacinę ženklų sistemą, kuri papildo verbalinę komunikaciją, o kartais net ją pakeičia". [33, p .5].
Galima skirti bendravimą su savimi (jis dar vadinamas intrapersonaliniu) ir bendravimą su kitais (tarpusavio, tarpasmeninis, interpersonalinis). Puikios intrapersonalinio bendravimo iliustracijos - posakiai "mane baigia užgraužti sąžinė", "pasižiūrėk į save iš šalies" ir pan. Tarpasmeninis bendravimas - toks, į kuri įsitraukia ne mažiau kaip du žmonės. [2, p. 34].


1 lentelė Svarbiausi tarpasmeninio bendravimo aspektai [2, p. 34].

Vos tik atsiranda koks nors ryšys tarp dviejų ar daugiau žmonių, prasideda komunikacijos procesai. Bendravimas susideda iš jų lyg statinys iš plytų. Komunikacija - tai keitimasis informacija, naudojant kokią nors ženklų sistemą. Bendraudami žmonės dalijasi žiniomis, nuomonėmis, praneša vieni kitiems apie savo jausmus. Šiai informacijai perduoti naudojami įvairūs būdai: kalba (žodinis bendravimas), mimika, gestai, kai kada netgi aprangos detalės ar aksesuarai (nežodinis bendravimas). Ar keitimasis informacija vyksta sėkmingai, priklauso nuo to, kaip informacijos siuntėjas ir gavėjas supranta tų pačių ženklų - žodžių, gestų ir kt. - prasmę. [10, p. 310]. Mokykloje nuolat komunikuoja pedagogas su savo auklėtiniais. Kaip pedagogas sugeba perteikti mokomąją medžiagą priklauso, kaip mokinys ją perims, supras ir gebės įsisavinti.
Kitas svarbus bendravimo aspektas - tarpusavio sąveika. Tai bendraujančių poveikis vienas kitam. Bendraudami žmonės daro vieni kitiems tam tikrą įtaką: keičia jausmus, požiūrius ir elgesį. Dažnai, turėdami įvairių tikslų, tarpusavyje bendrauja visai nepažįstami žmonės. [2, p.35].
Mokykloje tarpusavyje nuolat bendrauja mokytojas ir mokinys. Mokytojas yra tarsi patarėjas, pagalbininkas. Pedagogas auklėtiniams turi didžiulę įtaką. Vaikai stebi mokytojo kalbėseną, judesius, mimiką, veido išraišką ir patys bando pamėgdžioti.
Pasak J. Vabalą – Gudaitį tarpusavio sąveiką turi sudaryti ne mažiau kaip du nariai, be to jie turi vienas kitą veikti arba paeiliui arba net vienu metu. [32, p.104] ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-08
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis36.01 KB
Autoriusmanija
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Neverbalines kalbos svarba pradzios mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą