Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Romėnų ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Romėnų ugdymas

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Žmonijos ir pedagogikos šaknys Antikoje. Romėnas ir jo kultūros apžvalga. Romėnų ugdymo pobūdis ir žymės. Romėnų šeimos vaidmuo ugdyme. Romėnų mokykla ir mokymo praktika. Romėnų lavinimo turinys. Žymesni romėnų pedagogai. Apibendrinimas.

Ištrauka

Žmonijos išlikimas, jos civilizacija ir kultūra, jos buvimo prasmė yra glaudžiai susijusi su auklėjimo klausimu, todėl nenuostabu, kad auklėjimo problemos yra senos, kaip pati žmonija, bet kartu ir naujos, nes nuolatos kinta gyvenimas, nors patys auklėjimo pagrindai ir dėsniai yra tie patys.
Pedagogikos mokslo šaknys siekia senovės Graikiją, iš ten ir žodis " paidagogike techne " graikiškai reiškiantis ugdymo mokslą ir meną. Pirmieji, įvedę mokymo sistemą buvo antikos mokytojo Sokrato mokiniai Platonas ir Aristotelis, vėlesnę antikinę mokymo sistemą vystė Plutarchas, Ciceronas ir Quintilionas. Plutarchas davė išbaigtą graikų ugdymo sampratą, Ciceronas perteikė gaikų pedagoginius bei kultūrinius idealus romėnams.
ROMĖNAS IR JO KULTŪROS APŽVALGA.
Norint geriau įsigilinti į romėnų ugdymo procesą ir jo eigą, pirmiausia reikėtų pradėti nuo paties romėno, jo buities, romėnų kultūros bei tautos istorijos.
Dažnai romėnas yra sutapatinamas su graiku, nes pastarasis daug ryškesnis Antikos istorijoje, tačiau iš tikrųjų romėnų gyvenimas taip skyrėsi nuo graikų gyvenimo, kaip šiokiadienis nuo šventadienio. Kiek Graikijoje visa kultūra buvo dengiama tylios didybės ir kilnaus paprastumo, tiek Romoje ši kultūra buvo utilitariška, praktiška ir kasdieniška. Romos gyvenimas yra kasdienos būtis. " Kelias iš Hellados į Romą,- sako H.Franzas,- yra perėjimas iš dvasios ir nemirtingo grožio karalijos į prisirišimo prie žemės ir į kasdienos karaliją"(Maceina," Pedagoginiai raštai",5 psl.) . Graikijos gyvenimo idealas buvo kilnus ir laisvo žmogaus vertas poilsis. Tuo tarpu romėnai poilsio nežinojo. Jų gyvenimo dėsnis buvo darbas. Jokio fizinio užsiėmimo romėnai neniekino. Didžiausi jų karo vadai buvo paimti nuo arklo ir pastatyti kariuomenės priešakyje. Jų konsulai ir cenzoriai buvo ūkininkai. Visa romėnų kilmė yra susijusi žeme, su žemės darbu. Tai buvo Romos pagrindas ir galybė.Nugalėtos tautos buvo verčiamos susilieti su romėnų ūkininkais, įsijungti į Romos kaimo gyvenimą. "Ką ietis laimėjo, jie norėjo dar sykį laimėti arklu",- sakė Mommsenas (Maceina,"Pedagoginiai raštai",5 psl.). Tiktai vėliau, susidūrę su graikais, romėnai patyrė, kad galima gyventi be darbo. Vis dėlto šitas romėniškas otium jau buvo greičiau tinginiavimas negu poilsis tikra prasme. Graikiško kilnumo jis niekados nepasiekė. Romėnai buvo gimę dirbti, todėl be darbo jų gyvenimas pradėjo smkti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-21
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis26.85 KB
Autoriusvikte
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Romenu ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą