Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaikų tarpusavio konfliktai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų tarpusavio konfliktai

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Konfliktai tarp vaikų. Veiksminga reakcijų sistema. Mušeikos. Vaikų tarpusavio konfliktų sprendimo būdai. Keletas patarlių ir priežodžių. Konfliktai ir jų sprendimas. Kaip ištarti atsiprašau. Išvados.

Ištrauka

(D. Grabauskienė) Gyvename permainų laikotarpyje, kai šiandienos vaikai susiduria su sunkiai anksčiau įsivaizduojamais pokyčiais. Keičiamės mes patys, mūsų aplinka, visuomenė. Keičiasi ir mokykla, kurios vienas iš tikslų yra rengti mokinius gyvenimui atviroje demokratinėje visuomenėje. Mokykla turi vaikus mokyti mąstyti, savarankiškai spręsti , įpratinti vadovauti , toleruoti nuomonių įvairovę, bendradarbiauti su kitais ir gerbti kitų tieses.
Stebint vaikų bendravimą. Jų tarpusavio santykius vaikai neretai susiginčija dėl įvairių priežasčių; pažeistų žaidimo taisyklių, prarasto arba nepasiekto lyderio pozicijų, nesutapusių nuomonių, nepritapimo prie bendraklasių. Mokslinėje literatūroje tokie elgesio normų ir taisyklių pažeidimai vadinami konfliktais. Konfliktai tarp vaikų kyla labai dažnai ir dėl menkiausių priežasčių. Bet reikia mokėti su jais kovoti, juos spręsti ir konfliktus įveikti. Tai ir stengsiuosi išsamiau paanalizuoti savo darbe.


"Mokytoja, Tomas mane mušė!"; "tampė man už plaukų!"; "Matas pastūmė mane, kai stovėjau eilėje pietų",- dauguma mokytojų tokius skundus girdi keletą kartų per dieną. Ir kaip gi reaguoja? Dažniausiai taip: "gerai, Laura, o dabar duok jam grąžos. Svarbiausia – nebijok" ;"kas su tavimi taip pasielgė? Ar ir vėl Justas?"; "Na, Tomai! Tu visada skundiesi dėl visokių smulkmenų"; "pakviesk jį čia. Aš viską sutvarkysiu".
Gal būt tokie "patarimai" laikinai nuramins tarp vaikų įsiplieskusius konfliktus. Tačiau šios standartinės reakcijos neleidžia jiems patiems susidoroti su savomis problemomis. Taigi, taip elgdamiesi darote "meškos paslaugą". Pavyzdžiui, berniukas, kurį nubaudėte už tai, kad jis sudavė kitam vaikui, tikrai nieko neišmoksta ir nesužino apie neigiamus jausmus bei jų pasekmes. Tiesa, jis išmoksta būti atsargesnis, kad kitą kartą jo nesučiuptų.
Net jei vaikas yra linkęs nederamai elgtis, tokių etikečių kaip skundikas, amžinai nepatenkintas ir panašiai priskyrimas jam yra nepateisinamas. Vaikai pajutę mokytojo nusistatymą vieno ar kito jų atžvilgiu gali pradėti tuo piktnaudžiauti. Jūsų požiūris į vienus vaikus kaip į niekadėjus, kurių kitiems reikėtų vengti, į kitus kaip į verksnius, į kuriuos nežiūrima rimtai, neleidžia susiformuoti normaliems santykiams tarp vaikų. (D. Stonys "Konfliktai tarp vaikų" Dialogas 2000 m. nr. 42)
Ar visada išliekame sąžiningi, teisingi, objektyvūs, vertindami vaikų poelgius? Vaikai nemėgsta kaltinimų visiems. Kodėl už vieno ar kelių vaikų poelgius turi atsakyti visi? Kartais suaugusieji pradeda barti ar kaltinti vaikų grupelę: netikę berniukai, kvailos mergiotės, vyresnieji užuot rodę pavyzdį mažyliams elgiasi už juos kvailiau... Ar gi auklėtojas nesupranta, kad didžiuma kaltinimų vaikams yra neteisingi. Muštynės.-Jis sudavė pirmas.-O jis prasivardžiuoja, erzina.-Aš tik juokais...-Jis mane pastūmė, o ne aš jį! Ir mes baudžiame abu: arba vyresnįjį, kuris kažkodėl turi nusileisti mažajam, arba tą, kuris trenkė smarkiau. Nubaudėme, nes muštis negalima.- Aš netyčia, nežinojau. Jis aiškinasi kaip moka, o mums atrodo, jog išsisukinėja. Dviguba neteisybė: netikime, kad jis sako tiesą ir dar neteisingai nubaudžiame. Todėl, mes ne iki galo išliekame sąžiningi bei objektyvūs vertindami vaikų poelgius.("Vaikų konfliktai" Mokykla- 1994m. nr. 9)
Nesunku pastebėti kaip vaikai susierzina, kai į jų tarpasmeninius santykius kiekvieną karta yra žvelgiama vis kitaip. Tiesmukiškas suaugusiojo įsikišimas dažnai užkerta kelią natūraliai konflikto atomazgai. Nurodydami vaikui, kaip jam konkrečioje konfliktinėje situacijoje pasielgti, jūs galite tik komplikuoti padėtį, ypač, jei vaikas pastebės, jog paklusdamas jūsų patarimams, konflikto jis neišsprendžia. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-18
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis18.8 KB
AutoriusOksana
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasSeliokienė
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
FakultetasEdukologijos ir socialinio darbo fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku tarpusavio konfliktai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Marijampolės kolegija / 3 Klasė/kursas
  • Seliokienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą