Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagoginis procesas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagoginis procesas

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Pedagoginis procesas. Pedagoginių santykių pobūdis. Lietuvos pedagogai. Mokytojas. Mokytojo darbo sėkmė. Mokytojo kūrybingumas.

Ištrauka

Pastaraisiais metais mokiniams į pagalbą ateina kompiuteriai, vis populiaresni taps distancinis mokymas, kurio dėka išaugs savimoka. Tačiau nepraras galios gerai organizuotas mokymas pamokoje. Be pamokos – tiesiog neįmanoma išskleisti prigimtines žmogaus galias. Tobulinant ir kultūrinant chaotišką ugdytinio prigimtį, sudarant sąlygas jai skleistis, mokytojo vaidmuo nepakeičiamas: kūrybingumu mokytojas sužavi, patraukia mokinius, optimistiškai nuteikia, rodo pavyzdį, veda, drauge įgyja pasitikėjimą, pagarbą. Autoritetingo mokytojo patarimams, rekomendacijoms, nurodymams laisvai paklūsta, noriai atlieka jo siūlomą veiklą, laukia moralinės paramos, sektino pavyzdžio. Tokio mokytojo net tobuliausios mokymo turinys ir išradingiausi kompiuteriai.


Pedagoginis procesas – mokytojo ir mokinių sąveika. Jos sėkmės laidas – bendravimas. Bendravimą lemia tarpasmeniniai mokytojo ir mokinių santykiai. Pagal bendravimo ir sąveikos sritį ir mokytojų ir mokinių santykius galima vadinti pedagoginiais santykiais, nes pedagoginiame procese bendravimą ir santykius su auklėtiniais valdo mokytojas, jis planuoja ir kuria pedagoginę sąveiką. Pedagoginiame susitikime ugdymo dalyvių kontaktai, santykiai yra išgyvenami subjektyviai. Subjektyvumą lemia individuali patirtis, pažiūros, polinkiai, interesai. Kiekvienas pedagoginis susitikimas prasideda bendravimu t.y. kontaktų ir santykių užmezgimu. Bendravimui vadovauja mokytojas – jis padeda suartėti ugdytiniams su kultūros vertybėmis. Mokytojo bendravimo stilius gali turėti įtakos santykiams, reguliuoti, lemti juos. Kita vertus, santykių pobūdis lemia bendravimo nuoširdumą ir sąveikos glaudumą.
Labai svarbu, kad pedagoginiame procese susiformuotų teisingi santykiai, bendravimas turi būti grindžiamas tik teigiamomis emocijomis. Kaip teigia kitų kratų mokslininkai L. Jovaiša, I. Kolomonskij, Ch. Lijmets ypač svarbu, kad auklėtojo bendravimo stilius žadintų ir stiprintų teigiamas auklėtinių emocijas. Svarbu, kad pedagoginiame procese pasireikštų pedagoginė empatija (įsijautimas į kito žmogaus vidinius išgyvenimus) t.y. auklėtojo išgyvenimai dėl auklėtinio, pagarba ir pagalba jam, nes kiekvienas auklėtinis jaučia teigiamų emocijų poveikį, o tų emocijų šaltinis kaip tik yra auklėtojo parama, nuoširdumas, pagalba. Onos Tijūnėlienės teigimu būtina,kad kiekvienoj situacijoj mokytojas bendrautų su auklėtiniais kultūringai, pagarbiai, nuoširdžiai. Tik taip bendraudami pedagoginio proceso dalyviai išmoksta suderinti poreikius, individualius tikslus ir siekimus su kitų tikslais ir siekimais, toleruoti vieni kitų veiksmus ir elgesį, gerbti įvairias nuomones. Toks bendravimo stilius suartina, vienija, telkia pedagoginio proceso dalyvius.
Aš visiškai pritariu knygos autorės O. Tijūnėlienės nuomonei, kad kuo tobulesnis žmogaus vidinis pasaulis, tuo aukštesnė jo elgesio ir bendravimo kultūra su kitais žmonėmis, humaniški tarpusavio santykiai. Jos teigimu, humaniškų santykių pobūdis priklauso nuo žmoniško, pagarbaus mokytojo bendravimo su auklėtiniais, dvasios kultūros. Tokie santykiai lemia teigiamą darbo atmosferą, palankią visapusiškam mokinio vystymuisi, ir jo, kaip asmenybės brandinimui. Humaniški pedagoginiai santykiai traktuojami ne tik kaip teigiamo psichologinio klimato, mokinių socializacijos pagrindas, bet ir labai reikšminga mokinių dorinio auklėjimo ir veiklos motyvus stiprinanti priemonė.
Vydūnas aptardamas auklėjimo metodus pageidavo, kad visus mokyklos bendruomenės narius sietų dvasinis ryšys. Toks ryšys, jo nuomone, gali būti užmegztas bendraujant tik turtingo vidinio pasaulio žmonėms. Savo nuoširdumu, palankumu vieni kitiems tokie žmonės "įneša" į bendrą gyvenimą gėrio, šilumos, savo žmogiškumu sužadina kitų žmonių žmoniškumą, todėl žmoniškumas turįs būti kiekvieno žmogaus idealas: ir mokytojo, ir mokinio.
Vieningų mokytojų reikalavimų ir veiksmų darnos principo Lietuvos pedagogai ypač akcentavo, nes nuo jo įgyvendinimo priklauso visų pedagoginių darbuotojų autoritetas ir santykiai su mokiniais. Analizuojant mokytojų bendravimo klausimą, kai kurie pedagogai plačiau aptarė kaip turėtų elgtis auklėtojai iškilus jo auklėtinių ir dalykų mokytojų konfliktus. Auklėtojo kišimasis į konfliktus nepageidaujamas dviem aspektais: sprendžiant juos mokytojo naudai, auklėtiniai atšąla nuo auklėtojo; sprendžiant mokinių naudai – griaunamas mokytojo autoritetas. Todėl kiekvienas mokytojas privalo rūpintis savo santykių su auklėtiniais kultūra. Tačiau neišvengiamose situacijose auklėtojas, dalyvaudamas sprendžiant konfliktą, turi gerbti mokytojo autoritetą, neakcentuoti pasitaikiusių jo klaidų,elgtis taktiškai, tolerantiškai.
Ne ką mažiau svarbi yra mokytojų vienų kitiems pagarba, vieningi veiksmai, kaip vieningų reikalavimų išraiška, turi vyrauti mokytojų tarpusavio santykiuose. Tai viena iš prielaidų geram klimatui mokykloje sukurti ir palaikyti. Žymiausi lietuvių pedagogai bendravimo ir pedagoginių santykių problemas analizavo vadovaudamiesi mintimi, kad žmogus – didžiausia vertybė ir su ja reikia bendrauti kaip su vertybe. Ne vienas pedagogas, kaip teigiama šaltiniuose, nurodė, kad asmenybės šaltinis – objektyvios gyvenimo vertybės. Mokytojas, norintis daryti savo asmenybe įtakos auklėtiniams, pirmiausia turįs įsisąmonti, kad jo darbas atsakingas ir pruvalo būti grindžiamas vertybėmis.
Pedagoginių santykių pobūdis, kaip teigiama literatūroje, paprastai priklauso nuo pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos, darbo stiliaus, asmenybės dorovingumo ir patrauklumo. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-29
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis12.04 KB
Autoriuskristina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKėdainių jaunimo mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagoginis procesas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Kėdainių jaunimo mokykla
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą