Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokytojų rengimas. Mokymosi visą gyvenimą edukologinės dimensijos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokytojų rengimas. Mokymosi visą gyvenimą edukologinės dimensijos

  
 
 
123456
Aprašymas

Mokytojų rengimo įvairiose užsienio šalyse. Vokietija. Prancūzija. Latvija. Mokymosi visą gyvenimą imperatyvas. Mokymosi visą gyvenimą samprata (nuolatinis švietimas ir nuolatinis mokymasis). Mokymosi visą gyvenimą idėjos raida ir apimtis įvairiose užsienio šalyse.

Ištrauka

Visuomenės narių išsilavinimas ir nuolatinis kvalifikacijos kilimas yra mokslo, technikos ir gamybos pažangos, aukštesnio darbo našumo ir kartu geresnio žmonių gyvenamųjų gerbūvio gerinimo prielaida.
Ypač svarbu tobulinti mokytojų rengimą, juo labiau, kad šiuo metu daugėja aukštųjų mokyklų, kurios siekia rengti mokytoją. Lietuvos švietimo įstatyme taip nusakoma teisė dirbti pedagoginį darbą:"Teisę dirbti pedagoginį darbą atitinkamo tipo (pakopos) švietimo įstaigose turi asmenys, įgiję issilavinimą pedagogus rengiančiose institucijose, kurioms Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra pripažinusi teisę išduoti dokumentus, patvirtinančius atitinkamą pedagoginę kivalifikaciją. Tik tada galima tikėtis, kad į mokyklą ateis, kaip reikalavo Sokratas, autoritetingas ir mokinių mylimas, o, anot J. Komenskio didžiai – dorovingas, išsilavinęs, mylintis pedagoginę veiklą ir vaikus, gebantis organizuoti mokymą mokytojas. S. Šalkauskis tvirtino, kad mokytojui reikalingi trys dalykai: pedagoginis pašaukimas, profesinis pasirengimas ir gebėjimas dirbti pedagoginį darbą. Dabartinei mokyklai reikia, kad mokytojas ne tik gerai žinotų savo dėstomąjį dalyką, bet ir galėtų suprantamai, įdomiai mokyti, sudaryti mokymo metu sąlygas savarankiškai dirbti, pareikšti savo nuomonę, konstruktyviai bendrautų ir kita, mokymo metu lavintų ir auklėtų.
Dėstytojo gebėjimas kūrybiškai organizuoti studijas, konstruktyviai bendrauti su studentais tiesiogiai moko būsimuosius mokytojus ugdymo meno. Viena svarbiausių mokytojo savybių – jo pedagoginė kultūra, pedagoginis meistriškumas, gebėjimas pažinti ir suprasti mokinius, tinkamai su jais bendrauti ir žinoma"pedagoginė gyslelė".
Būsimieji mokytojai turi gerai žinoti tautinės mokyklos kūrimosi istoriją ir jos svarbiausias idėjas, keltas netolimojoje praeityje. Klasės auklėtojo praktika leidžia ypač gerai pažinti mokinius, su jais organizuoti indvidualų darbą. Nauji mokytojui keliami reikalavimai: dalyko išmanymas, pedagogikos išmanymas, organizacinė kompetencija ir bendradarbiavimas technologijų supratimas, atvirumas, lankstumas ir mobilumas.


Mokymosi programų turinys ir trukmė gali įvairuoti. Pradinių klasių ir bendrojo lavinimo mokyklų mokytojai mokosi 7 semestrus. 9 semestrus studijuoja būsimieji vidurinės pakopos, gramatikos mokyklų, spec. ar profesinių mokyklų mokytojai. Išlaikę pirminį egzaminą, po to būna 24 mėnesių praktinis mokymas. Pabaigoje laikomas II-as valstybinis egzaminas. Mokytojų rengimas sukoncentruotas universitetuose. Čia rengiami gimnazijų, realinės bei pagrindinės mokyklos 5-10 klasių ir pradinių specialiųjų, profesinių mokyklų mokytojai. Mokytojų rengimo programą sudaro trys pagrindinės dalys:
1) Bendras pedagoginis rengimas (pedagogika, ugdymo psichologija, socialogija).
2) Specialybės dalykai ir jų didaktika bei mokymo metodika.
3) Pedagoginė praktika ir ja besiremiančios studijos.

Pradinės ir realinės mokyklos mokytojų rengimas trunka 6 semestrus, o spec. mokyklų bei gimnazijos – 8 semestrus. Yra dvi pedagoginės praktikos.

Prancūzija.

Į pedagogines mokyklas studentai, įgyję bendrojo aukštojo išsilavinimo diplomą (mokomasi 2 metus, suteikiama pradinė informacija apie būsimą profesiją), būsimieji studentai išklauso 150 valandų apimties kursą, į kurį įeina:
1). Supažinimas su auklėjimo darbu;
2). Pedagoginė stebėjimo praktika pi dvi savaites mokykloje, koledže, licėjuje;
3). Dėstomieji dalykai, į kuriuos įeina įvairios mokslo apie vaiką sritys.
Įgiję bendrojo išsilavinimo diplomą, studentai turi teisę laikyti egzaminus į aukštąsias pedagogines mokyklas arba universitetų pedagogikos skyrius. Mokymas trunka 2 metus, stojančiųjų amžius iki 40 metų. Mokytojų atrankos metodika yra tokia lanksti, kad pradinių klasių mokytojumi gali tapti tik visapusiškai apsiskaitęs, rimtai pasirengęs dirbti šį darbą pretendentas. Kiekvienam dalykui prieš paskelbiamos konkrečios programos, parengiami patarimai, kaip ruoštis egzaminams. Mokytojų kvalifikacijos kėlimo sistema decentralizuota. Kvalifikacijos kėlimas mokytojui nesuteikia jokių privalumų siekiant karjeros. Mokytojai negali gauti spec.pedagogo išsilavinimo, jei nėra dirbę 3-ejus metus paprastoje mokykloje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-01-09
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis14.13 KB
Autoriusvaida
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas12
Švietimo institucijaKelmės Jono Graičiūno gimnazija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokytoju rengimas. Mokymosi visa gyvenima edukologines dimensijos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Kelmės Jono Graičiūno gimnazija / 12 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą