Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Estetinis auklėjimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Estetinis auklėjimas

  
 
 
12345678
Aprašymas

Estetika. Estetinis auklėjimas mokykloje. Užklasinis ir užmokyklinis estetinis auklėjimas. Estetinio auklėjimo sąlygos. Kas tie estetiniai jausmai? Estetinio ugdymo metodai ir formos.

Ištrauka

Estetika(gr. ,aisthetike') –savarankiška filosofijos disciplina, arba mokslas, aiškinantis grožio prigimtį, jo esmę, savybes ir vertybes. Visais laikais grožis buvo suprantamas ir aiškinamas skirtingai.
Ugdymas susijęs su grožio vertybėmis taip, kaip ir su visomis tikrovės vertybėmis, kurias perima ugdytinis. Jau antikoje Graikijoje buvo skelbiama kalokagatijos vertybė, siejanti grožį ir gėrį. Kas dora, tas gražu. Grožis įsikūnija dora. Grožis įsikūnija dorame elgesyje kaip žmogaus siela- kūne.
Sutapatinti tiesą, gėrį ir grožį nėra teisinga, nes tos vertybės turi skirtingą prigimtį, autonomiją. Grožis kaip savarankiška tikrovės apraiška glūdi gamtoje, regimuosiuose, girdimuosiuose, choreografiniuose meno kūriniuose, net žmonių buityje ir santykiuose. Jis pajuntamas pojūčiais, bet jų vaizdas nėra paprastas.
Grožybės išgyvenimas turi nepaprastą ugdomąją reikšmę, nes ji patraukia prie savęs asmenybės jausmus ir protą, įtikina individą savo vertybėmis. Todėl mokant ir auklėjant gamtos daiktuose ir reiškiniuose, kūrybos rezultatuose, žmonių santykiuose ir buityje ieškoma to, kas sukelia grožybės išgyvenimą. Visi dėstomieji dalykai, auklėjimo vertybės yra neišsemiamas estetinių išgyvenimų šaltinis, tik reikia mokėti iš jo surinkti grožybės lašus. Žinoma, ypatingą reikšmę dvasiniam ugdymui turi literatūra, vaizduojamasis ir garsų menas.
Estetinių vertybių nagrinėjimas su mokiniais apima:
1)grožio objektą,
2)subjektyvų grožio išgyvenimą, kurį patiria stebėtojas,

3)Grožio kūrėją,

Estetinis auklėjimas mokykloje- sistemingas grožio pajutimas, jo suvokimas ir vertinimas bei poreikių ir gebėjimų kurti grožį gyvenime, mene formavimas mokiniams. Estetinio auklėjimo vaidmuo formuojant asmenybę labai didelis.
Mūsų šalyje estetinio auklėjimo visuotinumas įgyvendinamas per visas švietimo sistemos grandis. Tik svarbu siekti, kad estetinis auklėjimas sietųsi su doroviniu auklėjimu, intelektiniu lavinimu.
Estetiniam auklėjimui keliami šie uždaviniai:
1)Skatinti mokinių meilę grožiui, tobulinti jų emocinį jautrumą supažindinant su gamtos, aplinkinių žmonių, socialinio gyvenimo reiškinių grožiu ir kilnumu.
2)Plėsti mokinių estetinį akiratį mokant juos skirti tikrąjį grožį nuo tariamo, pastebėti ir vertinti gamtos grožį.
3)Mokyti ir pratinti mokinius puošti savo buitį, panaudojant gamtos, žmonių sukurtas grožio vertybes.
4)Supažindinti mokinius su meno vertybėmis, grožiu mene, skatinti mokinių norą nuolat bendrauti su menu.
5)Lavinti meninius sugebėjimus, skatinti mokinius dalyvauti meninėje kūryboje, įjungiant juos į meno saviveiklos kolektyvus, meno būrelius.
Mokinių estetinis lavinimas vykdomas visame mokymo procese. Estetiniame, meniniame auklėjime reikšmingi meno dalykai: literatūra, muzika, piešimas, iš dalies braižyba. Grožinė literatūra turi pati veikti mokinių jausmus, o per juos ir protą. Skaitydami ir nagrinėdami grožinę knygą, mokiniai suvokia jos esminę vertę, tobulina savo estetinį skonį, įsigilina į tikrovę meninio žodžio dėka. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-01-19
DalykasPedagogikos konspektas
KategorijaPedagogika
TipasKonspektai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis10.49 KB
Autoriusmeilyte
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Estetinis auklejimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 6 puslapiai 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą