Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Idealaus mokytojo modelis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Idealaus mokytojo modelis

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Mokytojo samprata. Mokytojo vaidmenys. Mokytojo dvasinių ir fizinių savybių svarba ugdymo procese. Mokytojo asmenybė – jos pažinimas. Mokytojo darbo klaidos. Išvados.

Ištrauka

Šiandien mūsų mokykla ir visuomenė labai keičiasi, ieškodama naujų kelių įgyvendinti vis spartėjančiai švietimo reformai, kurios pagrindinis tikslas yra savarankiška, jau mokykloje save kūrybiškai atskleidžianti asmenybė .Todėl kiekvienam mokytojui keliami nauji ir vis sudėtingesni reikalavimai. Koks turi būti mokytojas? Kokios savybės, gebėjimai mokytojo pedagoginėje veikloje yra svarbiausios? Visuomenė ir patys pedagogai savo profesijai kelia labai didelius reikalavimus, nes nuo pedagogo profesinės kvalifikacijos priklauso ugdymo ir jo rezultatų kokybė, o kartu visuomenės raidos kokybė. Mokytojo vaidmuo ugdymo procese ypatingas. Mokytojas ne tik sukuria ugdymosi sąlygas, vadovauja sudėtingam žmogaus tobulėjimo procesui, bet visa savo esybe daro įtakos individualybės formavimuisi: požiūriu į dėstomą dalyką, darbą, žmones, gyvenimą, vertybes, bendravimo būdu, moralinėmis savybėmis, fizine struktūra. Mokytojo darbe, labai svarbu kaip jį vertina mokiniai, nes jei nėra tarpusavio ryšio, jei mokiniai nepasitiki, bijo savojo mokytojo, tai pedagoginė sąveika neįmanoma. Taigi šiuolaikinėje literatūroje beveik visur pripažįstama, kad pedagogo profesija reikalauja ne tik pedagogikos, psichologijos ir specialybės žinių, mokėjimų bei įgūdžių, bet ir specialių asmenybės savybių, įgalinančių efektyviai ir kūrybingai reikštis
Šiame referate remiantis literatūros pradininkais bandysiu aprašyti idealaus mokytojo modulį.


"Pedagogas – [gr. paidagogos – vergas, lydintis šeimininko vaikus į mokyklą; auklėtojas]: 1. įvairių mokyklų ir priešmokyklinių įstaigų auklėtojas, mokytojas, dėstytojas; 2. pedagogikos specialistas" .
Apie mokytojo profesijos kilnumą, garbingumą, nelygstamumą daug rašyta įvairių krypčių žurnaluose, pedagoginėje spaudoje, knygose, žodynuose. Vienareikšmiškai įvardyti mokytojo sąvoką būtų labai sunku, nes kiekvienas autorius šioje sąvokoje įžvelgia skirtingą esmę, skirtingas prasmes.
Tokie žymūs žmonės, kaip VDU (fizikas ir chemikas) profesorius V. Čepinskis ir A. Vokietaitis daug dėmesio skyrė sąvokų, mokytojas ir pedagogas, aiškinimui. Jų esmę siejo su švietimo istorijoje žinomais mokyklų tipais ir jose vyravusių tendencijų įvairumu ( J. A. Komenskio, J. H. Pestalocio, L. Tolstojaus ir kt.). V. Čepinskis pabrėžė išskirtinį mokytojo vaidmenį ugdant žmogų. Tam tikslui ieškojo žodžio mokytojas epimologijos. Tokį aiškinimą rado " Enciklopedia Britanica":
Pirmoji reikšmė: pedagogas – tai mokytojas arba mokyklos vedėjas,
Antroji reikšmė: mokytojas – siauro proto žmogus, pedantas.
Trečioji reikšmė ( graikiškoji ): mokytojas – tai vaikų vadas, ir ne tiek mokytojas, kiek vergas, kurio pareiga (prievolė) Atėnų respublikoje buvo rūpintis savo viešpaties vaikų gerove.
A. Vokietaitis citavo G. Keršenšteinerio mintis apie pedagogo sąvoką: "pedagogas- tai socialinio, pagrindinio tipo gyvenimiškoji forma, veikianti iš palinkimo ir nuoširdžios simpatijos nesuaugusiam, nepilnamečiui, bręstančiam žmogui, savotiškam ateities vertybių laikytojui, kurio dvasinę formaciją jisai gali veikti ir šitame savo veikime atrasti ir jausti aukščiausios rūšies pasitenkinimą".
Akivaizdu, kad esminiai mokytojo pašaukimo požymiai G. Keršenšteinerio formuluotėje šie: socialumas, pedagoginė meilė bręstančiam žmogui, sugebėjimas daryti poveikį besiformuojančiai asmenybei. A. Vokietaitis minėtas mokytojo savybes laikė idealiomis, bet vokiečių mokslininko sąvoką laikė per siaura, motyvuodamas tuo, kad didžioji dalis mokytojų linkusi daryti įtaką ne tik jaunimui, bet ir suaugusiems.
A. Vokietaičiui išsamesnė atrodė S.Rubinšteino (Rubinstein) pateikta samprata: "pedagogas – tai socialinis veikėjas, kuris dirba vienai ar kitai socialinei organizacijai pavedus arba savo iniciatyva, tikslingai organizuoja pagalbą jauniems žmonėms, kad jie bręstų kaip asmenybės ir ruoštųsi prisitaikyti gyventi esant vienokioms ar kitokioms juos supančio socialinio ir kultūrinio gyvenimo sąlygoms, racionaliai perteikia žinias, žadina susidomėjimą kultūros vertybėmis, rengia jas kurti. Atlikdamas šias pareigas pedagogas veikia kaip organizatorius, valstybinių visuomeninių interesų reiškėjas, socialinis korektyvas, kultūrinių vertybių nešiotojas ir sėjėjas".
Pats A. Vokietaitis mokytoją vadino įgaliotiniu, pavaduotoju, atstovu tų, kurie istorijoje "pretendavo" auklėti jaunąją kartą – tai šeimos, visuomenės, Bažnyčios ir valstybės. Visgi, visada šie pretendentai savo funkcijas perduodavo mokytojui, sau pasilikdami tik kontrolės teisę. Pedagogo pareiga – suartinti jaunąją kartą su kultūros vertybėmis – perteikti mokiniams per visą žmonijos istoriją sukauptas mokslo žinias, kitų kultūros sričių vertybes, įkvėpti kultūrinės pažangos troškimą, mokyklos suole skatinti mokinių saviraišką. Mokytojas negali apsiriboti tik mokymo funkcijų vykdymu, neturi teisės atsieti auklėjimą nuo mokymo. Mokymo ir auklėjimo procesą mokytojui privalu suprasti kaip nedalomą procesą. Na, o pasak M. Barkauskaitės ir B. Žygaitienės "mokytojas, kaip pagrindinis ugdymo proceso organizatorius ir vadovas turi stengtis sudaryti tokias sąlygas, parinkti tokius ugdymo būdus ir priemones, kad ugdytinis, panaudodamas visas fizines, psichines ir protines savo galias, jaustųsi saugus, reikalingas, vertingas, kad bręstų pajėgus kurti ir plėtoti demokratinę visuomenę bei valstybę" . ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-01-19
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai13
Dydis28.65 KB
Autoriuskonc
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasJ. Kšenavičienė
Švietimo institucijaKauno kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Idealaus mokytojo modelis [speros.lt].DOC
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Kauno kolegija / 1 Klasė/kursas
  • J. Kšenavičienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą