Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaikų specialieji mokymosi poreikiai
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Vaikų specialieji mokymosi poreikiai

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Vaikų specialiųjų mokymosi poreikių samprata. Ypatingumų grupių apibūdinimas. Intelekto sutrikimai. Specifiniai pažinimo sutrikimai. Specifinių pažinimo sutrikimų samprata. Moksleiviai, turintys girdimojo suvokimo ir kalbinių procesų sutrikimų. Moksleiviai, turintys vizualinių procesų sutrikimų. Mokiniai, turintys percepcinių – motorinių ryšių sutrikimų. Moksleiviai, turintys specifinių atminties sutrikimų. Mokiniai, turintys veiklos organizavimo sutrikimų. Emocijų, elgesio ir socialinės raidos sutrikimai. Klausos sutrikimai. Regos sutrikimai. Judesio ir padėties sutrikimai. Lėtiniai, somatiniai ir neurologiniai sutrikimai. Kompleksiniai sutrikimai. Specialiųjų mokymosi poreikių vaikų ugdymas. Vaikų, turinčių intelekto sutrikimų, ugdymas. Mokinių, turinčių specifinių pažinimo sutrikimų, ugdymas. Emocijų, elgesio ir socialinės raidos sutrikimų turinčių vaikų ugdymas. Asmenų, turinčių klausos sutrikimų, ugdymas. Vaikų, turinčių regos sutrikimų, ugdymas. Judesio ir padėties sutrikimų turinčių moksleivių ugdymas. Mokinių, sergančių lėtiniais somatiniais ir neurologiniais sutrikimais, ugdymas. Kompleksinių sutrikimų turinčių vaikų ugdymas. Išvados.

Ištrauka

Problemos aktualumo pagrindimas. Tik gerai pažinęs specialiųjų mokymosi poreikių turinčių vaikų problemas, išanalizavęs ypatingumų grupes, mokytojas gali tinkamai padėti mokiniui, o kuo labiau kvalifikuotą pagalbą ugdytinis gaus, tuo geriau išmoks būtiniausių dalykų, lengviau adaptuosis visuomenėje.
Tyrimo objektas – specialieji vaikų mokymosi poreikiai.
Tyrimo tikslas – išanalizuoti vaikų specialiuosius mokymosi poreikius.
Uždaviniai: 1) apibūdinti specialiuosius mokymosi poreikius; 2) mokinių ypatingumų klasifikacija; 3) apibūdinti specialiųjų mokymosi poreikių vaikų ugdymą.
Tyrimo metodika – mokslinės literatūros apžvalga, analizė.
Darbo struktūra. Šį referatą sudaro: įvadas, trys skyriai, išvados, naudotos literatūros sąrašas (dvylika šaltinių).

Lietuvos respublikos specialiojo ugdymo įstatyme (1998) specialieji ugdymosi poreikiai apibūdinami kaip pagalbos ir paslaugų reikmė, atsirandanti dėl to, kad ugdymo ir saviugdos reikalavimai neatitinka specialiųjų poreikių asmens galimybių. Pasak Ališausko (2003), šis apibūdinimas akcentuoja individo ribotumus. Anot jo, specialiuosius ugdymosi poreikius geriau būtų apibūdinti kaip pagalbos ir paslaugų reikmes, kurių tenkinimas garantuoja optimalią individualią ugdytinio raidą ir mokymosi pasiekimų lygį.
Hallahan ir Kauffman (2003) ypatinguosius vaikus ir jaunuolius apibūdina kaip tuos, kurių žmogiškosioms galioms visiškai realizuoti reikia specialiojo ugdymo ir su juo susijusių papildomų paslaugų. Hallahan ir Kauffman mano, kad negalima leisti, jog vaiko ypatingumas – jo skirtumai nustelbtų tai, kuo jis yra panašus į kitus vaikus. Ališauskas (2003) yra tos pačios nuomonės, nes teigia, jog efektyvus ugdymas yra labiausiai orientuotas į pozityviąsias savybes, į tai, ką ir kaip vaikas gali.
Hallahan ir Kauffman (2003) specialiuoju ugdymu vadina specialiai organizuotą ugdymą, atitinkantį neįprastus ypatingojo vaiko poreikius. Pasak Ališausko (2003), specialiuosius ugdymosi poreikius galima konstatuoti tiems ugdytiniams, kurie patiria stabilių mokymosi sunkumų ar negalių. Anot jo, ugdant tokius moksleivius, būtina taikyti alternatyvius mokymo metodus bei pritaikyti ugdymo programą. Lietuvos respublikos specialiojo ugdymo įstatyme (1998) nurodoma, kad specialieji ugdymosi poreikiai gali būti nedideli, vidutiniai, dideli ir labai dideli. Pasak Hallahan ir Kauffman, vienas svarbiausių specialiojo ugdymo tikslų yra nustatyti ir sustiprinti ypatingojo vaiko gebėjimus.
Ypatingieji vaikai ir jaunuoliai sudaro įvairialypę grupę, todėl visų ypatingųjų asmenų negalima vienodai vertinti (Hallahan ir Kauffman, 2003). Pasak Hallahan ir Kauffman, jų ypatingumas gali būti susijęs su sensoriniais, fiziniais, pažinimo, emociniais ar komunikacijos gebėjimais; galimos ir įvairių negalių kombinacijos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-02
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai12 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis17.9 KB
AutoriusMilda
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaulių valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku specialieji mokymosi poreikiai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Šiaulių valstybinė kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą