Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Žaidimas - auklėjamoji priemonė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žaidimas - auklėjamoji priemonė

  
 
 
12345678
Aprašymas

Žaidimas – darbo mokykla. Konstravimas – darbinio ugdymo forma. Žaidimų reikšmė vaikų ugdymui. Ką vaikai žaidžia?

Ištrauka

Žaidimas ir darbas turi ir bendrų, ir skirtingų elementų. A. Makarenka pabrėžė, kad žaidžiant, kaip ir dirbant, dedamos pastangos, įtemptai mąstoma: "Žaidimas be pastangų, žaidimas be aktyvios veiklos – visada blogas žaidimas". Čia pat A. Makarenka nurodo ir pagrindinį darbo ir žaidimo skirtumą: "...darbas yra žmogaus dalyvavimas visuomenėje gamyboje, materialinių, kultūrinių, kitaip sakant, socialinių vertybių kūrime. Žaidime tokių tiklslų nesiekiama, su visuomeniniais tikslais žaidimas tiesioginio ryšio neturi, bet yra susijęs netiesiogiai: žaidimas pratina žmogų prie tų fizinių ir protinių pastangų, kurios reikalingos darbui".
Antra vertus, ikimokyklinuko darbas dar turi daug žaidybinių elementų. Taigi žaidimas ir darbas ikimokyklinukų auklėjime yra neatsiejami.dažnai ikimokyklinukas žaisdamas mokosi dirbti, o dirbdamas tarsi žaidžia arba savo darbo rezultatą panaudoja žaidimui. Antai vaikai pasidaro žaisliukus (čia jau darbas), o paskui jais žaidžia.
Galima išskirti keletą žaidimo ryšio su darbu aspektų:
• žaidime formuojasi savybės, reikalingos darbe: valia, atidumas, tikslo siekimas;
• žaidime mokomasi darbo veiksmų ir būdų, formuojami darbo įgūdžiai;
• žaidimai atspindi įvairias suaugusiųjų veiklos rūšis, todėl vaikai įgyja žinių apie darbą, profesijas, darbinius santykius;
• vaikai patys gaminasi žaislus, remontuoja, konstruoja;
• vaikai tvarko, valo, plauna, mokosi tvarkingai laikyti žaidimų kampelį, pažaidę sudėti žaislus į jiems skirtas vietas;
• darbui suteikiama žaidybinė forma (pvz., aikštelė tvarkoma, pamėgdžiojant suaugusiųjų darbo organizaciją).
Kaip matome, pirmieji trys aspektai – žaidimas darbui, kiti du – darbas žaidimui ir
paskutinysis – savarankiškas darbas su žaidimo atributika.
Darbiniam vaikų auklėjimui tinkamiausi kūrybiniai - vaidmeniniai žaidimai. Norint geriau panaudoti žaidimą auklėjimo tikslams, reikia įsigilinti į jo esmę, į turinį ir mokėti tinkamai jam vadovauti. Ypač svarbu žaidimo turinys. Jis atspindi tai, kaip vaikas suvokia suaugusiųjų veiklą: ar tik išorinę jos pusę (t.y. tik tai, ką žmogus veikia) ar ir jo požiūrį į darbą bei kitus žmones. Darbiniame vaiko auklėjime viskas svarbu: ir darbo veiksmų atspindėjimas žaidime, ir santykiai. Juk, anot A. Makarenkos, "Koks vaikas žaidime, toks jis dažniausiai bus ir darbe, kai užaugs". Kiekviename žaidime pasireiškia valios ir minties pastangos, kūrybos džiaugsmas, atsakomybė, tikslo siekimas. Visa tai pratina žmogų prie fizinių ir psichinių pastangų, kurių reikės darbe, moko darbo veiksmų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-02
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis17.54 KB
Autoriusjelena
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zaidimas auklejamoji priemone [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą