Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Skaitymo sąmoningumo ugdymas žemesnėse klasėse
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Skaitymo sąmoningumo ugdymas žemesnėse klasėse

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728
Aprašymas

Įvadas. Sąmoningumo reikšmė skaitymo procese. Skaitymo proceso sąvoka. Skaitymo proceso komponentai. Teksto suvokimas. Veiksniai, lemiantys teksto suvokimą. Specialiųjų mokyklų 3-4 klasių mokinių teksto suvokimo ypatumai. Skaitymo sąmoningumo efektyvinimas lietuvių kalbos pamokose. Parengiamieji darbai. Įvadinis pokalbis. Mokytojo pasakojimas. Ekskursijos, išvykos, stebėjimai. Teksto skaitymas ir analizė. Pirmasis teksto skaitymas. Pakartotinas skaitymas ir analizė. Žodyninis darbas. Pagrindinės minties išskyrimas. Veikėjų apibūdinimas. Kūrybiniai darbai. Iliustravimas. Vaizdavimas žodžiu. Inscenizavimas. Išvados. Priedai.

Ištrauka

Skaitymas- unikali ir specifiška žmogaus veiklos rūšis. Tai viena iš veiksmingiausių informacijos priėmimo formų. Ypač svarbus skaitymas- mokyklinio amžiaus vaikams. Anot D. Striogaitės (1983 ), "skaitymas- tai langelis, pro kurį vaikai mato ir pažįsta pasaulį ir save". Kitaip tariant, skaitymas yra viena iš vaiko bendravimo, pasaulio pažinimo ir saviraiškos priemonių, išminties ir žinių priėmimas. Tai padeda vaikui įsitvirtinti gyvenime, formuoja vertybių sistemą, įsitikinimus ir pan. Tačiau, kad skaitymas efektyviai ugdytų geriausius, žmoniškiausius jausmus, būtina prielaida: literatūra yra veiksminga auklėjimo priemonė tik tuomet, kai ji skaitoma ne formaliai, o įsigilinus, dedant nemažai pastangų, kad šitoks skaitymas taptų vidine reikme. Ši prielaida priklauso nuo mokytojo gebėjimo ugdyti sąmoningą skaitytoją. Tad vienas svarbiausių ir sunkiausių pradinės mokyklos uždavinių- ugdyti sąmoningą skaitytoją. T.y., išmokyti vaiką ne tik skaityti ir rašyti, bet ir pasiekti, kad tai būtų daroma ne iš pareigos, reikalo, o noriai ir savarankiškai.
Atsižvelgiant į vaiko amžiaus tarpsnio ypatumus parengti ir lietuvių kalbos išsilavinimo standartai (2003). Juose pabrėžiamas intuityvus skaitomo kūrinio pajautimas, gebėjimas savo emocijas išreikšti žodžiais. Standartuose keliami reikalavimai ir vaiko skaitymo įgūdžiams: baigdamas pradinę mokyklą jis turėtų sąmoningai, sklandžiai, reikiamu tempu skaityti įvairius tekstus. Kaip matome, skaitymo sąmoningumas reikalavimų eilėje iškeliamas į pirmą vietą. Tai rodo jo reikšmingumą. Skaitymo sklandumas ir reikiamo tempo išlaikymas pasiekiamas daugkartinėmis ir nuolatinėmis pratybomis. Tačiau kaip išugdyti skaitymo sąmoningumą? Todėl šiame darbe ir bus bandoma išsiaiškinti skaitymo sąmoningumą lemiančius veiksnius, jo ugdymo galimybes.

Tyrimo objektas- skaitymo sąmoningumas.

Tikslas- atskleisti skaitymo sąmoningumo ugdymo galimybes žemesnėse klasėse.
Uždaviniai:
1. Atskleisti sąmoningumo reikšmę skaitymo procese.
2. Ištirti specialiųjų mokyklų 3 ir 4 klasių mokinių gebėjimą suvokti įvairių žanrų tektus.
3. Nurodyti skaitymo sąmoningumo efektyvinimo būdus lietuvių kalbos pamokose.

Metodai: literatūros šaltinių analizė, individuali mokinių apklausa, stebėjimai..

Darbas sudarytas iš trijų skyrių. Pirmajame skyriuje bus gilinamasi į skaitymo procesą, jo sudėtinius komponentus ir sąmoningumo reikšmę skaitymo procese. Antrojoje dalyje bus apžvelgti veiksniai, turintys įtakos teksto suvokimu. Pateikiamas tyrimas, kuriame analizuojami Šiaulių specialiojo ugdymo centro "Ringuva" ir Kelmės specialiosios mokyklos 3- 4 klasių mokinių teksto suvokimo ypatumai. Trečiajame skyriuje bus aptariami ir rekomenduojami skaitymo sąmoningumo efektyvinimo būdai lietuvių kalbos pamokose. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-06
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis26 puslapiai 
Literatūros šaltiniai21 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis44.14 KB
Autoriusmorta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2001 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojasdoc.dr. Vida Pobrein
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Skaitymo samoningumo ugdymas zemesnese klasese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 26 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • doc.dr. Vida Pobrein
  • 2001 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą