Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaikų ugdymo ypatumai anglų ir japonų šeimose
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų ugdymo ypatumai anglų ir japonų šeimose

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Anglų šeima. Anglo požiūris į vaiko išsilavinimą, ateitį. Tėvų vaidmuo vaiko priežiūroje. Kertiniai auklėjimo akmenys. Japonų šeima. Tėvų požiūris į vaiko išsimokslinimą ir auklėjimą. Sūnaus vaidmuo šeimoje. Motinystė. Požiūris į vaiką ir tėvų pasiskirstymas auklėjime. Pagrindinės auklėjimo gairės. Apklausos rezultatai. Ką žinote apie anglų šeimą? Ką žinote apie japonų šeimą? Kaip manote, ar mes turime žinoti kaip gyvena kitų tautų šeimos? Kaip manote, ar turime jausti pagarbą kitų tautų šeimoms, pačiai tautai? Kaip manote, kokiu būdu geriausia sužinoti apie kitų šalių šeimas? Išvados.

Ištrauka

Referato pradžioje norėtume visų pirma išsiaiškinti kas yra apskritai šeima, jos funkcija ir svarba visuomenėje. Nes kad ir apie kokios valstybės šeimą kalbėtume, daugelis dalykų išlieka tie patys. Šeima gyvenanti tiek Lietuvoje, tiek Anglijoje ar Japonijoje atlieka tas pačias funkcijas. Taigi, "Šeima – pagrindinė visuomenės ląstelė, pirminis jos kolektyvas". Taip teigia S. Šalkauskis. Tik šeimoje atsinaujina visuomenė, ugdoma nauja jos pamaina iš kurios tikimasi visos tautos pouselėjimų lūkesčių pateisinimo. Tikra šeima yra ta, kurios gyvenimas grinžiamas visai tautai reikšmingomis bendražmogiškosiomis vertybėmis. Šis aprašytas apibūdinimas yra universalus. Tinkatis bet kokios šalies šeimos aprašymui.
O dabar arčiau referato temos. Japonų ir anglų šeima. Ką mes žinome apie šių šalių šeimas? Kokios ten vyrauja tradicijos, vaikų auklėjimo ypatumai? Šiandiena pasaulis tampa vis atviresnis, žmonės vis mažiau gyvena sėslų gvenimo būdą, jie renkasi keliones, savo vietos ieško ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Tenka vis dažniau išgirsti apie lietuvius įsikūrusius ir savo šaknis įleidusius svetur. Anglija ar Japonija - ne išimtis. Be to, kitų tautų pažinimas turi būt aktualus ne tik išvažiuojantiems. Kitų tautų gerbimas ir pažinimas yra didelė vertybė ir gėrybė. S Šalkauskis teigia, kad tarptautinis kultūrinis švietimas skatina pasaulinę žmonijos vienybę. Šalia savo tautiškumo diegimo negalime pamiršti žinių ir apie kitas tautas, jų kultūrą. Tai prusina žmogų, praplečia jo akiratį, tobulina jį. Vėl remsimės S.Šalkauskiu, pasak jo, kitų tautų gerbėjo ugdymas šeimoje susijęs su savo tautiškumo plėtojimu. Tautiškumas ir pagarba kitoms tautoms tarpusavyje sąveikauja. Tautiškumas tai ne tautinis uždarumas, o kitų tautų kalbos, papročių, tradicijų priėmimas. Galime prieiti prie išvados, kad – kitų tautų pažinimas ir tautiškumas dažnai būna labai tampriai susiję.
Taigi, mūsų referato tikslas – išsiaiškinti ir praplėsti žinias apie japonų ir anglų šeimoje vykdomą ugdymą, taip per jį daugiau pažinti kitą kultūrą, palyginti ją su sava.
Mūsų referatas apžvelgs anglų ir japonų šeimos, vaikų ugdymo ypatumus. Referato uždaviniai: išsiaiškinti kaip minėtose šalyse žiūrima į vaiką, bendraujama su juo; išsilavinimo svarba; nustatyti kertinius auklėjimo akmenis, t.y kokiais principais vadovaujasi vienos ar kitos šalies tėvai; taip pat referate norime paliesti tėvo ir motinos vaidmenį šeimoje; išsiaiškinti kiek dabar žinome apie šias šalis, tą padaryti padės atliktas apklausos testas, kurio metu bus apklausti 5 žmonės; na ir paskutinis uždavinys – kai kuriuos užsienio vaikų auklėjimo ypatumus, bent trumpai, palyginti su Lietuvoje įprastu auklėjimu. Kaip problemą iškėlemė tai, jog neturime daugiau žinių apie užsienio šalių šeimos auklėjimo ypatumus. Kaip jau minėjau anksčiau, tai žinoti, ar bent tuo domėtis turėtume.

Nuo pat mažens mokykloje ugdomas gilus empatijos jausmas. Padėti tam, kuriam pagalba būtina – tai ne kažkas išskirtina, bet tiesiog kasdieniška veikla. Dėl to įvairaus amžiaus vaikai lankosi ligoninėse, bendrauja su senais ar fiziškai nesveikais žmonėmis. Beje, toks elgesys yprastas ir turtingų anglų šeimose. Ši savybė ypač svetima lietuviui. Jei anglų šeimoje neįprasta demonsrtuoti savo turto, tai pas mus priešingai – turi parodyti savo pranašumą prieš kitus.
Tarp šeimos ir mokyklos palaikomi labai glaudūs ryšiai. Tėvai nuolat turi kontaktą su mokykla. Kas mėnesį jie gauna laišką iš mokyklos, kuriama pateikiama tokia informacija kaip: mokinio charakteristika, pastebėjimai, į ką šiuo metu reikia atkreipti dėmesį. Savo ruožtu tėvai rimtai žiūri į šią informaciją ir jų dėka pasijunta mokyklos dalimi. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-07
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis18.47 KB
Autoriussigita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasR. Reichartaitė
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku ugdymo ypatumai anglu ir japonu seimose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 3 Klasė/kursas
  • R. Reichartaitė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą