Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokytojo reikšmė ugdymo procese
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokytojo reikšmė ugdymo procese

  
 
 
1234567
Aprašymas

Įvadas. Dėstymas. Mokytojo asmenybės reikšmė ugdymo procese. Mokytojo pagrindinis darbo tikslas. Savybės. Asmeninis pavyzdys. Išvados.

Ištrauka

Žmogus bręsta veikiamas įvairių institucijų : šeima, mokykla, bažnyčia ir kt. Jo ugdytojais tampa tėvai, auklėtojai, mokytojai, kunigai. Iš visų jų mokytojas išsiskiria kaip profesionalus ugdytojas, tačiau šiais laikais jo sugebėjimams ir darbui ugdymo procese švietimo reformos kaita kelia vis sudėtingesnius reikalavimus.
Mokykla – pagrindinė socializaciją veikiančioji jėga, intelektualinės, dvasinės, kultūrinės veiklos, lemiančios vaiko asmenybės tapsmą, erdvė. Šiuo gyvenimo tarpsniu vaiko, paauglio, jaunuolio gyvenime svarbus vaidmuo tenka mokytojui, kuris pašauktas padėti mokiniui išmokti gyventi ir elgtis naujoje socialinėje – kultūrinėje erdvėje. Pagrindinis šios erdvės komponentas – mokymasis, o ją organizuojantis vadovaujantis asmuo – mokytojas. "Mokytojo misijos reikšmė svarbi ir tuo, kad jei kultūra yra šaltinis, iš kurio ugdymas semiasi gyvybės vandenį, tai mokytojas – versmė, kuri šį vandenį iškelia į gyvenimo paviršių, jį paruošia, sunormuoja ir pateikia vaikams pagal jų prigimties ypatumus"(K. Pukelis, p.85).
Problema yra ta, kad šiandieniniai mokytojai neatitinka pedagogo profesijai keliamų reikalavimų. Išdavoje pasekmės – prasti mokiniai. Šiandieninės aukštosios pedagoginės mokyklos, priima mokytis būsimuosius mokytojus pagal dalykinio pasirengimo pedagoginėms studijoms patikrinimą stojamųjų egzaminų forma ir atestato pažymių lygio vertinimą. Nėra jokios kitos specialios atrankos, kaip pvz.: priimant į darbą policininkus – jiems pateikiami keturių pakopų psichologinis testas, kurių vienas net iš 567 klausimų. Pagal visą statistiką iš šimto kandidatų testą išlaiko tik 10- 20. Deja, nors mokytojo asmenybės reikšmė ugdymo procese yra milžiniška, tačiau atrenkant būsimuosius pedagogus į jų asmeninių savybių atitikimą profesijai neatsižvelgiama.
Šio referato tikslas -atskleisti mokytojo asmenybės reikšmę ugdymo procese. Tikslą suskaidysiu į uždavinius:
Išsiaiškinti kaip mokytojo asmenybė veikia mokinius.
Išsiaiškinti, kokios savybės reikalingos gero pedagogo asmenybei.
Nusakyti mokytojo be pašaukimo veiklos padarinius.
Mokytojo pagrindinis darbo tikslas – mokinio integravimas į mokyklos bendruomenę ir, žinoma, mokytojų ir mokyklos vadovų darbo, mokyklos, tėvų ir šeimos tikslų koordinavimas, tiesioginis darbas su mokiniais.
Iš patirties turbūt galime pasakyti, kad dauguma mokytojų skundžiasi mokinių nenoru mokytis, drausmės stoka, abejingu požiūriu į mokymąsi. "Tai nenuostabu, nes šiandieniniai mokytojai mokėsi dehumanizuotoje, į dalykinės medžiagos išmokimą, o ne į besimokančio vaiko asmenybę orientuotoje mokykloje" (V. Lepeškienė, p.32). Tačiau giliai įsišaknijusios nuostatos, įsitikinimai ir vertybės nėra visiškai nepakeičiami. Daug dirbant su savimi, įmanoma kažką keisti ir aplinkoje. Visų pirma, žinoma, reikia pažinti save ir priimti tokį, koks esi. Pripažinę savo trūkumus ir silpnąsias puses, pedagogai gali pradėti jas kontroliuoti ir keisti.

II. DĖSTYMAS

Kiekvienas mūsų mintimis sugrįžę į savo mokyklą , įvairių jausmų kupini prisimename mokytojus, kurių vieni spinduliavo savo išmintimi, meile mokiniams, kitus atsimename, deja, ne iš gerosios pusės, nes neteisybė, nesėkmės ir bausmės mokykliniu laikotarpiu taip pat palieka gilų randą mūsų atminty…
"Nuo kitų profesijų be daugelio dalykų mokytojo profesija skiriasi tuo, kad mokytojas pats yra savo darbo įrankis" (V. Lepeškienė, p.30) . Mokytojas neturi nei staklių, nei kokių tai prietaisų, jis turi tik pats save: savo žinias, jausmus, išmintį, įgūdžius, vertybes. Dėka savo vidinių galių ir paremta mokytojo veikla mokykloje, jo profesiniame gyvenime. Todėl mokytojo asmenybė yra be galo svarbi jo darbe. Mokytojas kuria žmogų, jo darbas prilyginamas skulptoriaus darbui.
Kad galėtų optimaliai panaudoti save, mokytojas turi ne tik pažinti save, bet ir nuolatos tobulinti, ugdyti, kontroliuoti savo silpnąsias puses.
"Visur mokyklos vertė prilygsta jos mokytojo vertei. Todėl visiškai nevisvien, kokie mokytojai ateis dirbti į mokyklą." (K. Pukelis, p.95). Būsimojo mokytojo asmenybės savybės neatsiejamos nuo jo tinkamumo pedagoginiam darbui. Toli gražu ne kiekvienas gali būti pedagogu, mokytoju. Teigiama, kad geru mokytoju gimstama, ir kai kurie pedagogai turi tą įgimtą talentą, tačiau tobulybei mokytis ir išmokyti bendrauti nėra ribos.
Asmeninis pavyzdys – viena veiksmingiausių auklėjimo priemonių. "Ugdytinio gyvenimą keičia daug veiksnių: šeima, mokykla, bažnyčia, valstybė, jaunimo organizacijos, televizija, radijas, žurnalai, knygos, kino ir dramos teatrai, atsitiktiniai žmonės. Vaikai žemesnėse klasėse dažnai tapatina mokytojo asmenybę su jo veiksmais. Jie linkę pamėgdžioti ir įsisavinti elgesio įpročius greičiau, negu supranta, ką jie reiškia. Kuo mokytojo asmenybė patrauklesnė vaikams, tuo ji darys didesnę įtaką. Pvz.: jei mokytojas nepatinka, tai vaikai neklausys ir tai, ko jis moko, ir jo rezultatai bus bevaisiai. Dar blogiau, jeigu mokytojo elgesys netinkamas, jo ugdymas gali atnešti net žalą. Todėl "ugdyme negalima neatsižvelgti į seną patarlę: žodis pamoko, o pavyzdys patraukia" (K. Pukelis, p.98). "Asmeninis pavyzdys – ugdomoji vertybė , nes ją betarpiškai perima ugdytiniai"(L.Jovaiša, p.49). Taip pat asmeninis pavyzdys turi didelę įtaigą, ir pedagogo asmenybė - viena iš jos priemonių, tada ir "pedagogoginis darbas įgyja koordinavimo ir koregavimo pobūdį" (L. Jovaiša, 1994, p.50). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-16
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis17.43 KB
AutoriusVaida
Viso autoriaus darbų20 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokytojo reiksme ugdymo procese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą