Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Hodegetika
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Hodegetika

  
 
 
1234567
Aprašymas

Auklėjimas. Ugdymas. Lavinimas. Mokymas. Saviaukla, savišvieta, saviugda.

Ištrauka

Auklėjimas – "ugdomasis uždavinys, pirma, perteikti naujai kartai visuomenės dorovę, dorines tradicijas ir dorinius papročius, antra, išvystiti reikiamus dorinius jos nusiteikimus, pirmiausią tvirtą būda, besiriamentį, doriškai nusiteikusia valią,ir trečią, ijungti naująją kartą į dorinės pažangos darbą.."( S. Šalkauskis)

Auklėjimas – " pagalba ir vadovavimas žmogui santykiauti su aplinka pagal vertingiausius kriterijus arba gyventi pagal aukščiausias vertybes." (L. Jovaiša)

Auklėjimas – "tai žmogaus socialinės sąmonės ir elgsenos formavimosi pageidaujama linkme skatinimas. Auklėjant formuojami žmogaus santykiai su aplinka, žmonėmis, darbu ir savimi. Taip pat lavinamas protas, nausmai, valia, charakteris. Auklėjimą papildo saviaukla." ( V. Jakavičius )

Auklėjimas – "ugdomojo asmens socialiniųidealų, dorovinių, estetinių vertybių, dvasinių poreikių formavimas. Atsižvelgdami į tikslus, pedagogai organizuoja auklėtinių idėjų – politinį, darbinį, estetinį auklėjimą. Auklėja ne tik mokykla, bet ir šeima, visuomeninės organizacijos priemonės. Be to auklėtiniai patiria ir atsitiktinių poveikių, savo tikslais priešingu kryptingam auklėjimui." ( B. Bitinas, V. Rajeckas, J.Vaitkevičius, Z. Bajorūnas )

Auklėjimas – " žmogaus santykių su aplinka ( šeima, visuomenė, gamta, gamyba verslu, prekyba) ir pačiu savimi formavimas; tautinių, dorovinių, estetinių ir kitų vertybių sistemos mokinių sąmonėje kūrimas; jų tautinės, religinės sąmonės ir savimonės ugdymas bei profesinė branda. Auklėjimas neatskiriamas nuo profesinės savišvietos ir saviauklos." ( V. Šernas )

Auklėjimas – " procesas, kai vyksta asmenybės santykių su aplinka, darbu ir savimi formavimas ir branda. Tuos santykius lemia pasaulėžiūra, dorovė ir charakteris. Šie santykių determinantai yra tiesioginis praktinio auklėjamojo darbo objektas, t.y. pirmiausia turi būti ugdomos pažiūros ir įsitikinimai, dorybės ir geri charakterio bruožai." (L. Jovaiša )

Auklėjimas – " tai asmenybės dorovinių ir estetinių vertybių, dvasinių poreikių, įsitikinimų ir idealų, charakterio bruožų, kultūringo elgesio, įgūdžių bei įpročių formavimas. Kitaip sakant, tai asmenybės, jo vidinio pasaulio, dorovingumo ugdymas. " (V. Rajeckas )

Auklėjimas – " tai tikslingas ir kryptingas, sąmoningumu grindžiamas poveikis." ( J. Uzdila )

"Auklėjimo menas turi tokią ypatybę, kad beveik visiems jis atrodo pažįstamas ir suprantamas, o kitiems netgi paprastas dalykas, - ir tuo suprantamesnis ir lengvesnis jis atrodo, kuo mažiau žmogus su juo susipažinęs teoriškai arba praktiškai. Auklėjimas reikalauja kantrybės, įgymtų sugebėjimų ir mokėjimų t.y. įgudžių." ( K. Ušinskis )

Ugdymas – " atsižvelgiant į žodžio rekšmę, turėtų būti suprantamas kaip kultūros vertybės; ugdymas – kryptingas, permanentinis t.y. trunkantis visą žmogaus gyvenimą, procesas." ( V. Jakavičius )

Ugdymas – " visuomeninės – istorinės patirties jaunajai kartai perdavimas, siekiant parengti ją gyvenimui ir darbui." ( V. Rajeckas )

Ugdymas – " procesas, kurį nulemia gamta ir visuomenė." ( J. Vaitkevičius )

Ugdymas – " folosofinio nagrinėjimo objektas." ( B. Bitinas )

Ugdymas – " tai pilnutinis profesionalo rengimas, jo asmenybės formavimas, profesinis lavinimas, žinių individui suteikimas, profesinių gebėjimų puoselėjimas, įgūdžių lavinimas." ( V. Šernas )

Ugdymas – " asmenybę kuriantis žmonių bendravimas sąveikaujant su aplinka bei žmonijos kultūros vertybėmis." (L. Jovaiša )

"Ugdymas apima vaiko auginimą, prusinimą, švietimą, mokymą, lavinimą, auklėjimą ir daugelį kitų funkcijų; žodžio " ugdymas" pagrindinė reikšmė – kelti į ūgį t.y. auginti, kad didėtų, plėtotųsi, vystytųsi, bręstų." ( K, Miškinis )

Socialinis ugdymas – " tai procesas kurio tikslas suformuoti socialiai reikšmingas vaiko asmenines savybes ( pareigingumą, atsakingumą, savarankiškumą...) , kurios turi didelę reikšmę jo socializacijai. Socialinis ugdymas orentuotas į tokių vaiko asmeninių savybių formavimą, kurios apibūdina individą, kaip visavertį visuomenės narį." ( I. Lelūgienė ) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-15
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis8.57 KB
Autoriusvilija
Viso autoriaus darbų13 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaMažeikių r. Ruzgų pagrindinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Hodegetika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Mažeikių r. Ruzgų pagrindinė mokykla
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą