Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Profilinis mokymas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Profilinis mokymas

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įvadas. Diferencijuotos mokymosi aplinkos samprata. Laisvas turinio pasirinkimas. Diferencijuoto mokymosi aplinkos strategija. Profilinio mokymosi rezultatai. Išvados.

Ištrauka

Sparti pramonės ir technologijos procesų plėtra XX amžiaus poindustrinėse visuomenėse, politiniai bei ekonominiai pokyčiai paskatino švietimo reformas Rytų ir Vidurio Europos šalyse. Lietuvai įžengus į naująjį istorinės raidos etapą, atsirado prielaidos dialogui su humanistinėmis vertybėmis, su Vakarų Europos kultūra.
Įgyvendinant Lietuvos švietimo reformą, atsirado būtinybė pertvarkyti mokymo sistemą, diegti naują ugdymo turinį, peržiūrėti mokymo bei mokymosi metodus ir būdus, atsisakyti sovietinės mokyklos stereotipų, ieškoti patirties Lietuvos pedagoginės minties lobynuose, remtis demokratinių Vakarų švietimo reformatorių edukacinėmis idėjomis. Sisteminis, holistinis mąstymas keičia poliarišką, supriešintą mąstymą, prioritetu tampa visų visuomenės narių švietimas. Vis aktualesnės tampa naujos tendencijos: mokymosi prieinamumas visiems, visapusiškas įvairių poreikių, interesų bei sugebėjimų žmonių lavinimas, sudarant galimybių kiekvieno asmens raiškai bei socializacijai. Išryškėjo būtinybė sukurti permanentinę švietimo sistemą, padedančią kiekvienam žmogui realizuoti tęstinio ugdymosi idėją. Švietimo sistemoje reikšminga tapo mokymo diferencijavimo idėja. Remdamasi humanistine ir demokratine ugdymo tikslų samprata, ši idėja tampa prielaida tikėti kiekvieno asmens unikalumu, sudaro sąlygas, skatinančias tobulėti kiekvieno galias.
Lietuvoje po 1990 metų vykdyti švietimo reformos darbai buvo skirti ugdymo turinį sudarančioms vertybėms atnaujinti. Naujojo reformos etapo paskirtis – švietimo sistemos pertvarka, kurioje vyrauja taip pat dalinė paradigma – ugdymo diferencijavimas.
Šiame straipsnyje ketinu aptarti probleminį klausimą – ar profilinis mokymas sudaro prielaidų diferencijuoto mokymosi aplinkai kurti.
Tyrimo objektas – diferencijuoto mokymosi aplinka profiliniame mokyme.


Diferencijuotos mokymosi aplinkos samprata

Diferencijuotas mokymas – tai kiekvienam besimokančiajam pasirinkta jam būdinga skirtingu intelektu ir patirtimi paremta proto veikla, kuri ieškojimo bei sąveikos su aplinka interaktyviame procese konstruoja naują supratimą apie save patį ir pasaulį. Tokio mokymosi metu vyksta individualių asmenybės gebėjimų kaita bei plėtra, įgalinanti kiekvieną:
 teisingai save vertinti;
 mokytis išmoktuoju būdu, rinktis tai, ko individui labiausiai reikia jo harmoningam vystymuisi,
 dirbti bendradarbiaujant komandoje,
 siekti aukštesnės gyvenimo kokybės, patenkinant savo poreikius.
Pastaruoju metu tiek Vakarų, tiek Rytų šalyse aktualus tapo ugdymo turinio diferencijavimas. Diferencijuoto mokymo sistemoje kiekvienas besimokantysis turi galimybę ir teisę pagal savo interesus ir gebėjimus rinktis mokymo turinio profilį ir lygį, o pasirinkimo laisvė padeda susiformuoti teigiamą požiūrį į mokymąsi, stimuliuoja teigiamas mokymo proceso emocijas.(11)
Šiuolaikinėje Lietuvos mokykloje diferencijuoto mokymo įgyvendinimo būdas – tai profilinis mokymas. Jis individo lygmenyje turėtų tapti diferencijuoto mokymosi aplinka. Galima teigti, kad mokymosi aplinka – tai vieta, kur besimokantieji gali dirbti kartu ir palaikyti vienas kitą, naudodamiesi įvairiomis mokymosi priemonėmis ir šaltiniais, siekdami užbrėžtų mokymosi tikslų ir problemų sprendimo. Pagal šį teiginį, artimoji mokymosi aplinka yra klasė arba grupė, kurioje mokosi mokinys.(11)
Šiame darbe plačiau analizuojamos artimąsias mokymosi aplinkas, iš jų pasirinkta klasė arba mobilioji grupė. Ji pasižymi lanksčia ir skirtinga struktūra. Tai patvirtina ir H.Kohlo koncepcija, pagal kurią siūloma kurti lanksčią mokymosi aplinką, kuriai būdingas ne tik atvirumas, tarpusavio pasitikėjimas, bet ir mokymosi nuoseklumas.
Diferencijuoto mokymosi aplinka turi užtikrinti sąlygas mokiniui, pasirinkusiam savo poreikius ir interesus bei sugebėjimus atitinkantį mokymo turinį bei veiklą, patirti tam tikrą pasitenkinimą, patenkinti savo poreikius ir lūkesčius, siekti užsibrėžtų tikslų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-15
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai12
Dydis21.41 KB
Autoriuslina
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word Profilinis mokymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą