Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Šeimos, mokyklos ir visuomenės bendradarbiavimas dvasiškai ugdant mokinį
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Šeimos, mokyklos ir visuomenės bendradarbiavimas dvasiškai ugdant mokinį

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Kas turi įtakos dvasiškai ugdant mokinį? Kaip dvasiškai ugdomas vaikas šeimoje? Dvasinis mokinio ugdymas mokykloje. Kodėl reikia bendrauti ir bendradarbiauti? Šeimos ir mokyklos bendradarbiavimas dvasiškai ugdant vaiką. Visuomenės poveikis dvasiškai ugdant mokinį (vaiką); bendradarbiavimas su šeima, mokykla. Išvados.

Ištrauka

Dvasingumas - dvasios kultūra. Tai žmogaus pastangų suvokti pasaulį ir save rezultatas, jo paties požiūrio į pasaulį ir save išraiška.
Žmogus, būdamas dvasinga, doroviškai laisva ir kūrybai angažuota asmenybe, yra pašauktas vertingai būti.
Žmogus pašauktas į šį pasaulį ne tik biologiškai, bet ir dvasiškai būti. Į biologinę aplinką individas ateina gimdamas - nesąmoningai ir nevalingai, o į dvasios pasaulį jį dar reikia įtraukti specialiomis priemonėmis: iš pradžių krikštu, pedagoginiu ugdymu, o vėliau jam pačiam privalu tęsti šią kelionę savo paties pastangomis .
Žmogus ir visuomenė, žmonija remiasi trimis pagrindiniais pradais: biologiniu (kūnas, organizmas), socialiniu (žmogus - asmenybė), dvasiniu (dorovingumas, viltis, tikėjimas ).Kiekvieną vaiką siekiama išauklėti visapusiškai išsilavinusiu, tvirtų idėjų, įsitikinimų, morališkai tyru, fiziškai stipriu ir dvasiškai išsiugdžiusiu. Tai galima pasiekti tik bendradarbiaujant mokyklai, šeimai, visuomenei.

Asmenybė yra rinkinys įvairių socialinių vaidmenų, kuriuos jai skiria įvairiausios visuomenines organizacijos, institucijos, atskiri socialines - kultūrinės aplinkos vienetai bei situacijos, pavyzdžiui: šeima, mokykla, bažnyčia, meninės komunikacijos priemonės, muziejai, teatrai, sporto, darbo kolektyvai, mažosios neformalios grupės, frakcijos, viešoji nuomonė ir kita .
Mes pradedame mokytis vos išvydę pasaulį. Iš pradžių daugiausia mus moko tėvai, bet mums augant didėja ir aplinkos įtaka. Štai svarbiausi įtakos šaltiniai:

Užgimęs kūdikis negali apsieiti be svetimos pagalbos, o pačią pirmąją pagalbą, meilę suteikia šeima.
Iš čia plaukia vaikui prigimtoji teisė būti auklėjamam, o tėvams - prigimtoji pareiga savo vaikus parengti, globoti ir auklėti, žodžiu tariant - ugdyti.
Vaikas šeimoje socializuojasi. Vaikas stebi ir perima šeimos gyvenimo būdą, jos narių dorovinę ir dvasinę kultūrą, elgesį, vertybines orientacijas, elgesio normas, veiklos ir bendravimo su kitais būdus. Tinkamai auklėdami vaikus, tėvai išugdo jų darbštumą, sąžiningumą, savarankiškumą gerumą ir daugelį kitų vertingų asmenybės bruožų.
Šeima yra pagrindinė visuomenės ląstelė, pirminis jos kolektyvas. Pasak S. Šalkauskio, tai visuomenės miniatiūra. Šeimoje atsinaujina visuomenė ugdoma jos pamaina. Kad ta pamaina pateisintų tautos lūkesčius, šeima turi būti tvirta. Tik tokioje šeimoje įmanomas tinkamas jaunosios kartos ugdymas, tautos pažanga. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-16
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai9
Dydis20.83 KB
AutoriusRolandas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2002 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasdoc. A.Dumčienė
Švietimo institucijaLietuvos Kūno Kultūros Akademija
FakultetasSporto edukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Seimos mokyklos ir visuomenes bendradarbiavimas dvasiskai ugdant mokini [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Lietuvos Kūno Kultūros Akademija / 1 Klasė/kursas
  • doc. A.Dumčienė
  • 2002 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą