Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagoginis tėvų švietimas mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagoginis tėvų švietimas mokykloje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Pedagoginės tėvų pareigos. Šeima ir mokykla. Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas. Klasės auklėtojo ir tėvų bendravimas. Pedagoginis tėvų švietimas. Individualūs pokalbiai. Paskaitos. Klausimų-atsakymų vakarai (popietės). Tėvų susirinkimai. Disputai. Atvirų durų dienos. Netradicinis pedagoginis tėvų švietimas. Dalykiniai žaidimai. Reglamentuotos diskusijos. Išvados.

Ištrauka

Mūsų gyvenamas istorinis laikotarpis reikalauja švietimui ne tik atstatyti, kas tautos prarasta, bet ir sudaryti visas sąlygas žmogui pasiekti naują laiką atitinkantį išsilavinimą ir išsiugdyti atitinkamus gebėjimus bei dorinius pagrindus. Tai ugdymo problema. Žmogaus ugdymas prasideda šeimoje. Vaikas joje įgyja pirmąją socialinę patirtį.
Šiandieninės šeimos labai įvairios. Pagal struktūrą egzistuoja pilnos ir nepilnos, vienos ar kelių kartų, darnios ir nedarnios, netradicinės šeimos. Pagal šeimos narių tarpusavio bendravimo stilių – liberalinės, autkratinės bei demokratinės. Vadinasi, vaikų ugdymo sąlygos jose nevienodos. Ne visos šeimos sugeba ugdyti savo vaikus. Dažniausiai pasitaikančios nesugebėjimo priežastys šios: 1) Teorinių žinių atotrūkis nuo praktikos. Tėvai skaito pedagoginę-psichologinę literatūrą, klauso radijo, televizijos laidų, skirtų šeimai. Patys gali duoti patarimus, tačiau kritiniu atveju pasielgia impulsyviai, netaikydami teorijos praktikai. 2) Pedagoginių-psichologinių žinių stygius. Tai šeimos, auklėjančios vaikus savo gyvenimiškąja patirtimi, tėvų tradicijomis. 3) tėvų nenoras rūpintis įpėdiniais, jų ugdymu. Tai bohemiškos, asocialios šeimos1.
Tikslas – išanalizuoti pedagoginį tėvų švietimą N mokykloje.
Uždaviniai:
• Aptarti kokios yra tėvų pareigos;
• Išsiaiškinti kaip svarbu yra mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas vaiko ugdymo procese;
• Kaip tinkamai organizuoti tėvų pedagogį švietimą mokykloje.


Tėvas ir motina gimdo vaiką ir auklėja jį tikėdamasi, kad jis užaugs už juos geresnis. Tas vaikų gerėjimas priklauso ne tik nuo biologinės evoliucijos, bet labiausiai – nuo asmenų įtakos. Remiantis J.Vabalo-Gudaičio teoriniu palikimu, suformuluotos tokios pedagoginės tėvų pareigos:
Pirmoji pareiga – saugoti vaikus nuo gyvenimo pavyzdžių. Tai svarbu vaikystėje, iki 10-12 metų, kol vaikas tebėra jautrus ir neatsparus blogoms įtakoms. Tėvai bent vaikų akivaizdoje turi vengti blogų poelgių: barimosi, šlykščių žodžių, paleistuvavimo, girtavimo, smurto ir kt. Jie turi gyventi santaikoje, neleisti vaikų bendrauti su blogais draugais ir t.t. Tai saugomoji ir šalinamoji tėvų pareiga. Jie duoda ir teikia vaikams gerus pavyzdžius. Tai teikiamoji ir duodamoji tėvų pareiga. Tėvai vaikams yra: a) panašėjimo ir sekimo pavyzdžiai (jie nenorėdami ir najausdami užkrečia vaikus savo papročiais ir psichinėmis ypatybėmis); b) jie teikia vaikams sąmoningai parinktų pavyzdžių bei įspūdžių (iš gyvenimo, knygų, teatrų, iškilmių); c) naudojasi labiau patyrusių ir pasirengusių pedagogų patarimais, kad auklėjimo darbą atliktų planingai ir apgalvotai.
Antroji pareiga – savo vaikų mokymas. Motina moko vaiką taisyklingai vaikščioti, valgyti apsisprengti, kalbėti, skaityti, rašyti ir kt. Tėvas padeda motinai dirbti šį darbą, supažindina mergaites, ypač berniukus, su savo ir kitų profesiją, nušviečia svarbesnius politinio bei valstybinio gyvenimo klausimus, vadovauja vaiko pasaulėžiūros formavimuisi, padeda vaikams tinkamai bei sąžiningai atlikti mokyklos namų užduotis. Abu tėvai viską dirba šeimoje išvien. Negalima nustatyti griežtų ribų tarp tėvo ir motinos pareigų, tarp auklėjimo ir mokymo.
Trečioji pareiga – tėvų pagalba mokyklai. Jie rūpinasi vaiko poilsiu, nes šis atlieka nelengvą intelektinį darbą, ramiu miegu, neapkrauna jo dideliais fiziniais darbais ir patarnavimais. Tėvai pagal galimybes vaikui užleidžia ramų darbo kambarėlį ar kampelį. Jie sunkesnius namų darbus paaiškina, bet jų už vaiką neatlieka. Domisi pažymiais. Apskritai mokytojai ir tėvai palaiko abipusę padagoginę sąveiką, vieni kitiems padeda išugdyti gerą valstybės pilietį2.
Auklėjimas šeimoje – tai asmenybės dorovinio, dvasinio, emocinio ir kt. pagrindo sukūrimas. Be jo žmogus negali deramai gerbti savęs ir kitų žmonių, mėgti darbą ir pan. Tačiau auklėjimo šeimos vaidmens nedera suabsoliutinti. Šeima viena nepajėgi visapusiškai ugdyti asmenybės, ji turi nuolat bendrauti ir savo veiksmus kooperuoti bei koordinuoti su mokykla, bet ne

2 Vabalas-Gudaitis J. Tėvų pedagoginės pareigos. In.: Vabalas-Gudaitis J. Psichologijos ir pedagogikos straipsniai, p. 199-202.
kaip atskiri asmenys, o kaip bendruomenės. Reikia bendro jų visų susitelkimo ir bendrų pozityvių veiksmų, emocijų palaikymo ir tolesnio plėtojimo.
Gerai organizuotas šeiminis auklėjimas nėra visagalis, nes jis yra subjektyvus vaiko ugdymo veiksnys. Pripažindami gera organizuoto ir tikslingo vaiko ugdymo šeimoje svarbą, mes negalime ignoruoti objektyvių šeimos ir visos visuomenės gyvenimo sąlygų ir kalbėti apie "visagalį" auklėjimą, nors jie ir labai svarbus.
Racionalus auklėjimas gali paskatinti žmogų imtis saviauklos ir savikūros. Jis gerina ne tik šeimos, bet ir visos visuomenės dvasinį ir materialinį gyvenimą. Tačiau pripažinę šeimininio gyvenimo ir socialinio gyvenimo svarbą, pirmenybę teikiame antrajam.
Tinkamai organizuodama psichopedagoginį bendravimą šeima sprendžia savo gyvenimo problemas (šeimos išsaugojimą, vaiko priežiūrą, rūpinimosi juo intensyvumą, socializaciją ir kt.). Tačia to bendravimo nedera paversti paprasta komunikacija. Jam būtinas ugdomasis turinys, svarbus vaiko asmenybės tapsmui.
Būtina tobulinti šeimos psichopedagoginio bendravimo mechanizmą, nes jis yra gyvenime svarbiausias. Reikėtų labiau domėtis tėvų, kaip ugdytojų, ir vaikų, kaip ugdytinių, sąveikos mechanizmu. Mat nuo jo veikimo priklauso visų šeimos narių elgesio įvairovė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-01
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai9
Dydis31.11 KB
AutoriusEdita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagoginis tevu svietimas mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą