Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokyklų savivaldų sprendimai ir alternatyvūs būdai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokyklų savivaldų sprendimai ir alternatyvūs būdai

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įžanga. Mokyklų savivalda. Specifinės subjektų grupės: mokinių tėvai ir kiti visuomenės nariai, mokiniai, mokytojai. Alternatyvūs problemų sprendimo būdai. Išvados.

Ištrauka

Mano referato tema – "Mokyklų savivaldos problemos ir alternatyvūs sprendimai". Mano galva, tai labai svarbi tema, nes mūsų valstybė turėtų perimti, stiprinti ir kūrybiškai plėtoti demokratinės Europos visuomenių tradicijas, tvirtinant krašto nepriklausomybę. Visa tai, suprantama, turi būti daroma atsižvelgiant į Lietuvos praeitį bei dabartines galimy-bes. Vadovaudamiesi Vakarų kultūrai būdinga humanizmo tradicija, iškeliančia žmogų kaip absoliučią vertybę, privalėtume orientuotis į visuomenę, kurios gyvenimą ir raidą lemtų ne ypač išplėstas, galingas valstybės valdžios aparatas, o laisvi, sąmoningi, inicia-tyvūs, savarankiški ir atsakingi piliečiai. Jie naudotųsi visomis politinėmis, socialinėmis bei kultūrinėmis teisėmis ir laisvėmis, plėtotų ekonomines, socialines, kultūrines auto¬nomijos ir savivaldos pagrindus, atsakingai ir kompetentingai atliktų demokratinės visuomenės piliečiams būdingas pareigas. Todėl itin svarbu rūpestingai ugdyti politinę, teisinę, pilietinę Lietuvos žmonių kultūrą (Jovaiša, 1992, p. 11). Jovaiša (1992) rašo: "Mokykla - vienas iš svarbiausių socialinės - kultūri¬nės aplinkos elementų, labiausiai veikiančių žmogų, vaidinančių lemiamą vaidmenį jo ugdymui" (p. 72). Taigi savame referate aš aprašysiu apie Lietuvos mokyklų savivaldos problemas ir alternatyvius sprendimus, panagrinėsiu įvairius savivaldos sampratos aspektus.

Mūsų valstybė, žlugus 50 metų viešpatavusiam totalitariniam režimui, yra Rytų ir Vakarų pasaulių kryžkelėje. Praeities pamokos ir dabartines galimybės lemia jos orien-tacijos pakitimą "iš Rytų į Vakarus". Siekdama paliudyti šį ėjimą, Lietuva tapo Europos asocijuota nare, tikėdamasi, kad ateityje taps tikrąja jos nare. Tačiau šis procesas dar nėra visuomenės demokratėjimo kokybinis rodiklis. Dabartinė ekonominė ir socialinė krizė rodo, kad Lietuva nepriklausomybę įtvirtina tam tikra prasme "paliegusi". Taip galėjo atsitikti su tauta, kuri iki šiol negyveno savarankiškai, laisvo gyvenimo ir buvo įpratinta pasikliauti valdžia ir kitais.
Lietuvos valstybė, deklaruodama demokratiškumą, siekia išardyti uždarą ir išugdyti atvirą visuomenę. Ekonomistas ir filosofas Sorosas (1993), nagrinėdamas demokratijos garantijų problemą, rašo: "Uždarai visuomenei trūksta individualios laisvės ir galimybės žengti pirmyn, o atvira visuomenė nepajėgia užtikrinti individui galutinės tiesos ir nesu¬kelia jausmo, kad esi didelės ir amžinos vienovės dalis. Jas galima laikyti priešingais socialinės organizacijos poliais: jos abipusiškai neigia, bet kartu ir traukia viena kitą. (...) Visiškai neaišku, kas bus griuvus Sovietų sistemai. Išskyrėme dvi alternatyvas: re¬gionas integruosis į atvirą Europos sistemą arba suskils į mažesnius uždarus vienetus,besiremiančius nacionalizmu. Kuri iš šių alternatyvų nugalės? Nulems ne koks istorijos modelis, o dalyvių sprendimai" (Soros, 1993, p. 200).
Socialinė ekonominė krizė kelia vis didesnį Lietuvos visuomenės nusivylimą de-mokratijos idėjomis. Tolesnį valstybės vystymąsi didžiąja dalimi lems visuomenės demokratinės brandos lygis. Lietuvai - tai vienas iš svarbiausių strateginių klausimų, ku¬rie nulems jos ateitį. Ir čia ypač iškyla mokyklos, demokratijos ugdymo institucijos ir ateities visuomenės formuotojos reikšmė.
Kiekvienos visuomenės mokyklų sistema atitinka jos politinę sistemą. Autoritarinėje sistemoje mokyklos diegia paklusnumą ir pagarbą valdžiai. Demokratinėje politinėje sistemoje mokyklos turi mokyti vaikus mąstyti, savarankiškai spręsti, pratinti vadovauti, toleruoti nuomonių įvairove, bendradarbiauti su kitais ir gerbti kitų teises. Tai keletas pačių svarbiausių vertybių, nuostatų ir elgsenos normų, kurios reikalingos demokrati¬nėje visuomenėje.
Europos pedagogikos teorijoje ir praktikoje pastaraisiais dešimtmečiais labai daug dėmesio skiriama demokratijos mokymui. Demokratiškumas - tai vienas iš pagrindinių reikalavimų, keliamų šiuolaikinėms švietimo sistemoms. Vakarų Europos šalys siekia, reformuodamos švietimo sistemas, bendrų europinių dimensijų.
Štai todėl ir Lietuvos dabarties mokyklos svarbus uždavinys - spartinti Lietuvos tautos, kaip demokratinės ir solidarios politinės bendruomenės, kūrimąsi. Tai siekti mokyklos gyvenime ypač padeda savivaldos idėja. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-05
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis16.87 KB
AutoriusAlgirdas
Viso autoriaus darbų38 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokyklu savivaldu sprendimai ir alternatyvus budai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Marijampolės kolegija
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą