Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>M. Mačernio didaktika
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

M. Mačernio didaktika

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. "Naujosios mokyklos" principų taikymas mokant aritmetikos. Uždaviniai ir jų reikšmė. Veiklos mokyklos didaktikos principų aiškinimas. Naujoji arba veiklos, mokykla išvados.

Ištrauka

M. Mačernis (1894-19) gimė Žemaičių Kalvarijos valsčiuje, Šamelės kaime, buvusioje Telšių apskrityje. 1919 m. baigė lietuvių gimnaziją Vilniuje. Vienerius metus mokytojavo Telšių gimnazijoje ir metiniuose Mokytojų kursuose. Po to studijavo matematiką ir fiziką Berlyno ir Karaliaučiaus universitetuose. Buvo Tauragės mokytojų seminarijos direktorius. 1935—1940 m. dirbo Klaipėdos pedagoginiame institute dėstytoju ir buvo direktorius. Nuo 1940 m. M. Mačernis Vilniaus pedago-ginio instituto direktorius, tačiau liepos 6 d. atleistas ir 1941 m. išvežtas į Sibirą. Pedagogikos klau-simais M. Mačernis daug rašė ,,Švietimo darbe" bei kitoje pedagoginėje spaudoje, išleido ,,Aritmetikos metodikos" pirmą dalį, kur daug dėmesio skyrė vaiko psichologijai, mokymo ryšiui su gyvenimu. Studijoje ,,Vidurinių amžių ugdymas" (1937) pateikta bendra viduramžių charakteristika, aptariamas ugdymas iki XII a. pabaigos, riterių ugdymas, miesto tarybos mokyklos, mažosios mokyklos, scholastika, universitetai ir žymesni pedagogai. Autorius stengiasi viduramžius vertinti objektyviai, atsižvelgdamas į tai, kokį vaidmenį jie suvaidino Europos tautų raidoje. Be to, pabrėžiamas vienuolynų vaidmuo ugdymui bei bažnyčios nuopelnai kultūrai ir Švietimui. Ugdymą M. Mačernis nušviečia kaip pastangas ne tik išmokyti jaunuolį, bet ir suformuoti jo valią, religijos jausmą, tvirtą charakterį. Viduramžiais didžiausia dorybe laikytas nusižeminimas. Mokslininkas pabrėžia šias pagrindines ugdymo priemones: maldą, griežtą drausmę, fizines bausmes, pamokymus ir nuolatinę priežiūrą, kritiškai vertino karaliaus dvarą ir riterių ugdymą. Mokyklų sistemos raida su Lietuvos kultūra susieta viena kita detale. ,,Veiklos mokyklos didaktika" - tai didelė M. Mačernio studija, išspausdinta per dvi ,,Pedagoginio metraščio" dalis (1937 ir 1938). Mokslininkas ketino šį darbą dar pratęsti. Pagrindinis autoriaus tikslas: atskleisti naujosios mokyklos esmę, kad mokytojai nemanytų, jog rankų darbais ir jų produkcija realizuos tos mokyklos principus. M. Mačernis per-žvelgia įvairių laikotarpių trijų svarbiausių ugdymo proceso veiksnių: mokinio, mokytojo ir pertei-kiamųjų vertybių santykį. Pabrėžia, kad ,,toji mokykla, kuri sugebės išplėtoti mokinio saviveiklos maksimumą, kurioje mokinys pats, mokytojo padedamas, lavins ir miklins savo pajėgas, bus kaip tik darbo arba veiklos mokykla" . Toliau svarstoma, kaip reformuoti dabartinę mokyklą, kad ji atitiktų aukščiau minėtus reikalavimus: kokiais metodais galima išugdyti mokinių ,,savarankiškumą ir saviveiklos maksimumą"; kaip turi būti suformuota mokomoji medžiaga, kad ji atitiktų vaiko psichinio brendimo laikotarpius, kad naujų žinių jis įgytų savo darbu; koks mokytojo vaidmuo; kaip turi būti suorganizuota pati mokykla, kurioje vyrautų veiklos principas? Nagrinėjama, kaip įvairių laikotarpių žymesni pedagogai suprato veiklos principą ir kaip jie stengėsi ugdyti mokinių savaran-kiškumą. M. Mačernis išskiria Frebelį, Bartą . Ypač plačiai aptartos G. Keršenšteinerio ir H. Gaudigo sistemos.
Antroje studijos dalyje apibūdintos bendros naujosios mokyklos savybės. M. Mačernis pažymi dvi mokyklos pertvarkymo kryptis: ,,daroma mokomųjų vertybių revizija, atsižvelgiant į jų kokybę ir kiekybę"; ieškoma naujų formų toms vertybėms perteikti.
,,Naujosios mokyklos" principų taikymas mokant aritmetikos
Uždaviniai ir jų reikšmė
Mokytojas, supažindindamas vaikus su pirmosios dešimties skaičiais, sykiu teikia vaikams ir uždavinėlių. Bet kyla klausimas, kokius uždavinėlius ir kaip juos vaikams teikti bei iš kur juos imti.
Uždavinėliai iki pirmosios dešimties turi būti parenkami taip, kad jie atsakytų sekantiems reika-lavimams:
a) uždavinėliai turi būti surišti su vaikų veikimu, atsakingumu;
b) turi kilti iš pačių vaikų tyrimų ir pastebėjimų srities;
c) turi pagilinti vaiko ,,skaičiaus" suvokimą;
d) turi būti sudaromi taip, kad vaikai būtų supažindinami su matais (kilo, metru, diena, valanda);
c) kad uždavinėliais būtų mokoma vaiką spręsti gyvenime pasitaikančius kiekybinio pobūdžio klausimus.
Skaičiuotės tikslas yra ne vien tik supažindinti vaikus su skaičių pasauliu bei veiksmais, bet iš-mokyti naudoti šiuos veiksmus kiekybiniam pasaulio ir gyvenimo įvykių suvokimui.
Mes susiduriame su išoriniu pasauliu, kiekvieną įvykį mes įvertiname kokybės ir kiekybės at-žvilgiais, randame daug naujų įvykių bei daiktų, kurie iki šiol mums buvo nežinomi, žodžiu, ap-žvelgiame pasaulį, stengiamės jį apimti ir suskirstyti pirminėmis dalimis.
Bet kaip apžvelgiame mes pasaulį? Kokie šito apžvelgimo būdai? Mes stengiamės ištirti jį dviem kryptimis:
1. koks yra daiktas, kokios jo ypatybės (forma, spalva, medžiaga ir t.t.)
2. koks didelis yra tas daiktas ar įvykis, palyginus jį su kitais daiktais? ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-05
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis13.36 KB
AutoriusAlgirdas
Viso autoriaus darbų38 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word M. Macernio didaktika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Marijampolės kolegija
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą