Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pradinis ugdymas Lietuvoje
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Pradinis ugdymas Lietuvoje

  
 
 
1234567
Aprašymas

Mokyklinis ugdymas. Pradinis ugdymas. Pradinis ugdymas grindžiamas šiais principais. Keliami pagrindiniai uždaviniai. Pradinio ugdymo turinys sudaromas remiantis šiais principais. Pradinio ugdymo metodai. Pradinio ugdymo įgyvendinimas. Kalbų mokėjimas ir ankstyvasis užsienio kalbos ugdymas.

Ištrauka

Pradinis ugdymas Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų šalių, yra pirmasis koncentras, kuriama orientuojamasi į konkretų ir integruotą vaiko pasaulį. Pradinėse klasėse stengiamasi vaiką supažindinti su aplinka, kuri yra jam artima, ugdyti dorinį jautrumą, gebėjimą reikšti savo nuomonę bei mintis, formuoti gimtosios kalbos ir pirmuosius rašymo, skaitymo, skaičiavimo įgūdžius, perduoti bendravimo, meninės raiškos patirtį, ugdyti bendradarbiavimo gebėjimus. Lietuvoje pradinio ugdymo turinys yra vienodai privalomas visiems ir taip pat yra sudaroma galimybė mokytis papildomai.
Mokyklinis ugdymas
Bendrasis mokyklinis ugdymas vyksta 12-metėje vidurinėje mokykloje. Jis apima tris pakopas: pradinė mokykla (I-IV klasės), pagrindinė mokykla (V-X klasės), vidurinė mokykla (XI-XII klasės). Visos trys pakopos gali sudaryti vieną organizacinį darinį arba funkcionuoti atskirai.
Vaikai su negiliais fiziniais ar psichiniais sutrikimais mokomi kartu su sveikaisiais vaikais, gaudami papildomą pagalbą. Vidurinėje mokykloje ugdymo turinys ir formos taikomos atsižvelgiant į mokinių brandos ypatybes, jiems pereinant pradžios (I-IV kl.), adaptavimosi (V-VI kl.), žvalgymosi (VII-VIII kl.), orientavimosi (IX-X kl.) ir apsisprendimo (XI-XII kl.) tarpsnius.


Pradinis ugdymas yra pirmoji formaliojo ugdymo pakopa, jungianti priešmokyklinį ir pradinį ugdymą. Tikslas – padėti vaikui išsiugdyti dorinės, kultūrinės, socialinės brandos pradmenis, įgyti elementarų raštingumą, padėti jam pasirengti tęsti ugdymąsi pagal pagrindinio ugdymo programą. Pagal šią programą ugdomi 6/7 – 10/11 metų amžiaus vaikai. Programos trukmė – 4 metai. Tai sudaro vieną ugdomąjį koncentrą, kuris susideda iš dviejų puskoncentrių, kurių kiekvieno trukmė – 2 metai. Baigę šią programą asmenys įgyja pradini išsilavinimą ir tuomet gali mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą. Taip pat yra pradinis ugdymas specialiųjų poreikių vaikams. Yra kuriamos įvairios įstaigos, kuriose dirba kvalifikuoti pedagogai, turintys patirties su tokiais vaikais.
Pradinis ugdymas grindžiamas šiais principais:
- humaniškumo – kuomet vertinamas vaiko kūrybiškumas kaip individualaus asmens;
- demokratiškumo – pripažįstama vaikų, tėvų bei mokytojų teisė dalyvauti, spręsti bei rinktis prisiimant atsakomybę už savo pasirinkimą.
- nacionalumo – perimama, puoselėjama ir saugojama tautos tapatybė;
- atvirumo – kritinio mąstymo, atvirumo, savireguliacijos ugdymas, tobulinimas, metodų taikymas, atnaujinimas ir plėtojimas.

Keliami pagrindiniai uždaviniai:
Sukurti palankias sąlygas, erdvę ir klimatą vaikams mokytis, atsižvelgti į kiekvieno vaiko ypatumus, taikyti tokius metodus, kurie ugdytų vaikų norą mokytis, kurie skatintų jų kūrybinį mąstymą, smalsumą bei norą pažinti viską. Taip pat parinkti tinkamą vertinimo sistema, sukurti palankias sąlygas papildomam ugdymui, teikti vaikui įvairią pagalbą, bei siekti, kad dirbtų pradinėse klasėse kvalifikuoti ir kompetentingi pedagogai.
Pradinio ugdymo turinį Lietuvoje reglamentuoja bendrosios pradinio ugdymo programos bei Išsilavinimo standartai. Šį turinį sudaro tokios ugdymo sritys kaip kalbinis ugdymas, dorinis, socialinis, gamtamokslinis, tiksliųjų mokslų, meninis, technologinis bei sveikatos.

Pradinio ugdymo turinys sudaromas remiantis šiais principais:
Orientacijos į vaiką – kuomet atsižvelgiama į vaiko gebėjimus ir ypatumus;
Integralumo – kuomet išryškinamas vaiko pažinimas su pasauliu;
Koncentriškumo spiralės - ugdymo turinys yra plėtojamas spirale, grįžtant prie tų pačių temų, problemų vis aukštesniu, vaiko raidos ypatumus atitinkančiu lygiu.

Pradinio ugdymo metodai:
Naudojami ugdymo būdai ir strategijos, kurios atitinka vaikų raidos ypatumus, padeda ir moko vaikus prisitaikyti, stebėti, organizuoti, savarankiškai mokytis, ugdo gebėjimus, skatina tobulintis ir domėtis. Taikomi individualūs ir grupinio darbo metodai, kurie skatina vaiką tyrinėti, suprasti, organizuoti, spręsti problemas, interpretuoti, mąstyti, kūrybiškai veikti, dalyvauti pokalbyje, valdyti savo emocijas, išklausyti, imituoti, žaisti, dalintis. O pedagogas privalo atsižvelgti į kiekvieno vaiko raidos ypatybes, individualumą, polinkius, interesus, bei parenka tinkamus mokymosi metodus.
Vaiko tobulėjimui didelės įtakos turi ugdymo priemonės. Mūsų šalyje privalomos priemonės yra vadovėliai. Svarbi medžiaga, kurią paruošia mokytojas, atsižvelgdamas į pageidavimus, reikalingos taip pat papildomos mokymo priemonės, tokios kaip ekciklopedijos, žinynai, žodynai, chrestomatijos, periodiniai leidiniai, grožinė, pažintinė literatūra, kompiuterinė medžiaga ir pan.
Mokymo vertinimas yra labai svarbus pradinių klasių ugdyme. Jo paskirtis - padėti siekti bendrųjų ugdymo tikslų, skatinti mokinio asmenybės brandą, motyvaciją mokytis, emocijų, valios sričių plėtotę, nustatyti vaiko pažangumą ar aplaidumą, koreguoti mokymo procesą ar metodus, bei informuoti tėvus, visuomenę. Vertinimo metodika yra įvairi, tik svarbiausia, kad ji ugdytų asmenį, skatintų jį tobulėti, ugdytų loginį mastymą ir kūrybiškumą. Mokytojas gali rašyti pastabas, gali rašyti pažymius, ženklus, kurie įrodytų vaiko pažangumą ar aplaidumą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-19
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis12.17 KB
AutoriusRaimonda
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. A. Grabauskienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pradinis ugdymas Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Doc. dr. A. Grabauskienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą