Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Rusų kalbos (kaip užsienio) mokymasis kolegijoje. Poreikis ir problemos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Rusų kalbos (kaip užsienio) mokymasis kolegijoje. Poreikis ir problemos

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Faktai apie užsienio (rusų) kalbų dėstymą mokyklose. Užsienio (rusų) kalbos svarba šiuolaikiniam studentui. Naujausi duomenys apie užsienio (rusų) kalbos svarbą. Išvados.

Ištrauka

Kalba yra tiesioginė kultūros išraiška. Tai žmogiškumo išraiška, kiekvienam iš mūsą suteikianti tapatybės jausmą. Suprasti ir būti suprastam, gebėti išreikšti savo mintis - tai svarbios asmenybės vystymosi ir integracijos i visuomenę sąlygos. Šiuolaikinėje atviros ir dinamiškos Europos ir viso pasaulio erdvėje kalbų mokymasis yra neabejotinai aktualus, jis padeda greičiau gauti reikalingą informaciją bei saugiai jaustis įvairialypėje kultūrinėje ir verslo aplinkoje.
Europos Sąjunga aktyviai skatina piliečius mokytis kitų kalbų - tiek dėl galimybių judėti bendroje rinkoje, vadovaujantis profesiniais ar asmeniniais interesais, tiek dėl skirtingų kultūrų kontaktų ir abipusio supratimo. Sugebėjimas suprasti daugiau negu vieną kalbą ir jomis bendrauti jau dabar būdingas daugumai žmonių pasaulyje. Kitų kalbų mokymasis ir kalbėjimas jomis mus skatina labiau vertinti kitus žmones, jų kultūrą ir požiūrius, didina pažinimo įgūdžius ir gerina gimtosios kalbos mokėjimą, leidžia maksimaliai išnaudoti galimybes dirbti, mokytis, keliauti visame žemyne. Kalbų mokėjimas turi didelę reikšmę darbuotojų judėjimui, ekonomikos konkurencingumui. Per jį bendrovės įgyja konkurencinio pranašumo tarptautinėje verslo rinkoje.
Išmokta kalba - tai ne tik galimybė rasti darbą kitoje šalyje, bet ir tiesioginis bendravimas su vietos žmonėmis. Vis daugiau europiečių, nepaisydami valstybės sienų, dirba drauge ir stengiasi sujungti savo išteklius, dalytis patirtimi ir konkuruoti šiandieniniame, vis labiau globalizacijos veikiamame pasaulyje. Paprastai tai reiškia, jog bendraujama keliomis kalbomis arba viena visoms pusėms žinoma kalba.
Europos Sąjunga iškėlė ambicingą švietimo ir mokymo politikos tikslą - kad visi europiečiai be gimtosios kalbos mokėtų susikalbėti dar dviem kalbomis. Naujaisiais duomenimis pusė Europos Sąjungos piliečių teigia gali bendrauti bent viena negimtąja kalba, o maždaug 26 procentai europiečių tvirtina be gimtosios kalbos mokantys dar dvi. Europos Sąjungos uždavinys - kuo greičiau padidinti dvi užsienio kalbas mokančių žmonių skaičių. 2002 m. kovo mėn. valstybių ir vyriausybių vadovai Barselonoje pripažino, kad Europos Sąjungai ir valstybėms narėms reikia imtis veiksmų, kad būtų patobulintas kalbų mokymas - pirmiausia pradėti mokyti bent dviejų užsienio kalbų dar vaikystėje. 2003 m. liepą Europos komisija paskelbė kalbų mokymosi ir kalbų įvairovės skatinimo veiksmų planą. O 2005 m. lapkričio 22 d. Europos komisija, paskelbusi šūki "Kuo daugiau kalbų moki, tuo turtingesnė asmenybė", patvirtino įsipareigojimą skatinti daugiakalbiškumą ir priėmė šiai temai skirtą komunikatą.
Šiuolaikinė aukštoji mokykla pertvarko savo mokymo strategiją, atsižvelgdama i besikeičiančius rinkos ir ekonomikos poreikius, kad būtų galima patenkinti naujus reikalavimus, keliamus profesiniam augimui. Profesinė veikla vyksta ekonomikos ir darbo rinkos globalizacijos aplinkybėmis, tai lemia mobilumo poreikį ir kartu įrodo, jog sėkmingai verslo partnerystei užsienio kalbų mokėjimas yra būtinas net ir dirbant savo šalyje.
Dabar būtina išplėtoti ir įgyvendinti praktiškesnę kalbų mokymo kryptį, kuri remtųsi besimokančiųjų kasdienio bendravimo poreikiais.
Europos Sąjungos nubrėžtas tikslas ir paskatino domėtis studentų požiūri į užsienio kalbas, jų mokymosi motyvais bei problemomis, pageidavimais ir pasiūlymais, kaip tobulinti užsienio kalbų mokymąsi.

2000/2001 mokslo metais 89% mokinių bendrojo ugdymo įstaigose buvo mokomi gimtąja – lietuvių kalba. 7% mokinių buvo mokomi rusų ir 3.8% - lenkų kalbomis. 207 mokiniai buvo mokomi baltarusių ir 51 mokinys – anglų kalba. Pastebėtina, kad lietuvių kaip pagrindinės mokymo kalbos svarba didėja, lenkų kalba išlaikė buvusias pozicijas, o rusų kaip pagrindinės mokymo kalbos svarba – mažėja. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-04
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis423.53 KB
AutoriusIneta
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasD. Parišauskienė
Švietimo institucijaKretingos technologijos ir verslo mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Rusu kalbos (kaip uzsienio) mokymasis kolegijoje. Poreikis ir problemos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Kretingos technologijos ir verslo mokykla / 2 Klasė/kursas
  • D. Parišauskienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą