Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Ikimokyklinės ugdymo sistemos. Konceptualieji ir praktiniai pagrindai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ikimokyklinės ugdymo sistemos. Konceptualieji ir praktiniai pagrindai

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. "Valdorfo" pedagogika. Nuo ugdymo prie saviugdos. Vaikščiojimas, kalbėjimas, mąstymas – trys pagrindinės vaiko vystymosi fazės. Meilė – pagrindinis ugdymo principas. Vaikui skleistis reikia laiko ir erdvės. Žaidimas – rimtas vaiko darbas. "Vėrinėlis" programa. Vaikų ugdymo darželyje tikslai. Ikimokyklinio ugdymo principai. Ikimokyklinukas – individas, asmuo. Interjeras ir daiktinė aplinka grupėje, darželyje. Jo teritorija. "Gera pradžia" programa. Požiūris į "gera pradžia" ugdymą. Trys pagrindiniai programos "gera pradžia" principai. Tikslai. "M. Montessori" programos principai. Metodo pagrindai. Montesoriška auklėtoja. Tyla. Juslių lavinimas. Išvados.

Ištrauka

Mokymo ir auklėjimo vaidmuo žmonijos ateičiai lemtingas. Tik tinkamas ugdymas padeda siekti taikos, žmogaus teisių ir demokratijos, tarptautinio supratimo ir tolerancijos. Idėjas ir sumanymus, formuojančius rytdieną, jau šiandien reikia žadinti vaikuose.
Kad ir kur gyventų dabartiniai vaikai, jie visą laiką susidurs su pokyčiais: vyks socialinės ir politinės permainos, keisis aplinka, nestovės vietoje mokslas ir technologija, o pramonės pokyčiai įtakos darbo rinką. Gyvenant sparčiai kintančiame šiuolaikiniame pasaulyje, svarbu išugdyti vaikų troškimą mokytis visą gyvenimą.
Vaikas ir vaikystė – savaiminės vertybės. Pirmiausia – teisės būti vaiku pripažinimas. Sudarytos sąlygos išgyventi vaikystę kaip džiugų, vienintelį ir nepakartojamą gyvenimo laikotarpį nuo gimimo iki paauglystės. Pripažindami vaiko teisę būti tokiam, koks jis yra, tėvai patenkina visus A. Maslou (Maslow) paminėtus mažo žmogaus poreikius: fiziologinius, saugumo, meilės ir priklausymo, pagarbos ir pripažinimo, pažinimo, saviraiškos ir kūrybos, estetinius. Spręsdami vaiko aprangos, maitinimo, judrumo ir ramybės ritmo problemas, priimdami sprendimus, tėvai pirmiausia atsižvelgia į vaiko poreikius. Žodžiais, prisilietimu, veido išraiška, elgesiu perteikiame savo meilę mažyliui. Sukuria jam pažinimo, saviraiškos, estetinius poreikius tenkinančią aplinką. Suteikia laiką, erdvę, priemones įvairiai saviraiškai – jo energijai, augančios asmenybės ištekliams skleistis ir plėtotis. Pripažindami specifinę mažylio elgseną, judesius, ,,įsivaizdavimus", paistalus, mėgdžiones, paišenimus, - įgyvedina svarbiausią mažylio poreikį – poreikį žaisti.
Suaugęs skiriasi nuo vaiko tuo, kad gali suvokti situaciją – kritiškai mąstyti, vertinti, daryti išvadas, keistis pats ir keisti aplinką. Patys vaikai pagerinti savo padėties negali. Jie yra priklausomi nuo suaugusiųjų.
Turime suvokti, kad būtina dabar investuoti į vaikus, nes nuo to priklausys mūsų ir valstybės ateitis. Tėvams verta pasitikrinti, ar jie nebesivadovauja tradicine patirtimi, kad vaikas yra baltas lapas, į kurį rašo tai, kas, jų nuomone, tinkamiausia. Kad ir norėdami vaikui vien tik gero...
Nenuoseklūs ir nesąžiningi yra teigiantys, kad vaikas ,,dar nesuvokia", ,,dar nesugeba", kad ,,jam sunku prisiminti", ,,sunku susikaupti", ,,jis nesiklauso", kaprizingas,

3.
bijo... Tokie pasakymai byloja, kad iš vaiko laukiama besąlygiško paklusnumo arba to, ką gali
tik vyresnio amžiaus vaikas.
Mes panagrinėsime 4 – rias ikimokyklinio ugdymo sistemas tai: ,,Valdorfo" pedagogika, ,,Gera pradžia" pedagogika, ,,Vėrinėlis" ir ,,Montessori" programas.

Kiekvienas vaikas yra individualus ir nepakartojamas. Pažinti jo individualybę, užmegzti su juo abipusiu pasitikėjimu pagrįstus santykius, leisti skleistis jo gebėjimams, juos plėtoti ir įvertinti – tai mokyklos priedermė. Ją vykdo ir tarptautinis Valdorfo mokyklų judėjimas. Ji sutampa ir su UNESCO veikla. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-04
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis27.54 KB
AutoriusAušra
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasŽarienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ikimokyklines ugdymo sistemos. Konceptualieji ir praktiniai pagrindai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 19 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Žarienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą