Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Jono Laužiko veikla
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Jono Laužiko veikla

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. J. Laužiko gyvenimas, veikla ir pedagoginės idėjos. Švietimo integracijos pagrindai. Pagrindinės ugdymo sąvokos. Socialinė Švietimo apspranga. Šeimos grindžiamoji apspranga. Tėviškė kaip integruojanti idėja. Tauta kaip istoriniai kultūrinė apspranga. Švietimo visuotinumas kaip socialinė integracija. Individualaus priėjimo principas pedagoginiame procese istoriniu požiūriu. Išvados.

Ištrauka

Didžiausias tautos turtas. Jie kuria materialines ir dvasines vertybes, puoselėja ir perduoda savo bei kitų tautų mintis ir patyrimą ateinančioms kartoms. Į Lietuvos pedagoginės kultūros aruodą Europos ir pasaulio pažangiausias mintis nešė Jonas Laužikas. Jis iš prigimties buvo nepaprastai energingas, žingeidus, didelių gabumų ir darbštumo.
Harmoningos, vientisos asmenybės ugdymo idėjos poreikį sąlygojo žmogaus padėtis visuomenėje. Dvasios ir jaunosios kartos ugdymo bei švietimo mokslai ima tyrinėti ir aiškinti atskirus reiškinius, apsiriboja siauresniais specialiais uždaviniais, vis labiau švietimo veikmę nukreipia į tam tikrų atskirų pajėgų, reikalingų diferencijuoto gyvenimo funkcijoms, lavinimą, kurios verčia žmogų prisitaikyti ir atitinkamai gyventi, kartu atima iš jo visybinį socialinio ir asmeninio gyvenimo pojūtį.
Siekdami tobulinti asmenybės ugdymą, turime atsižvelgti į kiekvieno mokinio individualybę bendraudami su juo mokymo procese ir nepamokų metu, todėl turime jį pažinti. Geresnis mokinių pažinimas padeda mokytojui, siekiant ugdymo tikslų, derinti objektyvias ir subjektyvias mokinių sėkmingo mokymo ir mokymosi prielaidas, nes ne visi vaikai iš vienodų šeimų turi palankias mokymosi sąlygas, ne visų tėvai, draugai bei artimieji palankiai žiūri į mokymąsi, skatina mokinio smalsumą, domėjimąsi, pasitikėjimą savo jėgomis, formuoja mokymosi prasmės sampratą.


Asmenybė formuojasi ir tiesiogiai atsiskleidžia socialinėje individo būtybėje per jo sąmonės turinį, kurį užpildo to meto gamtinė, ypač visuomeninė, aplinka. Asmenybė visada priklauso tam tikrai epochai, nacijai, klasei, grupei, kuri ir lemia asmenybės esmę. Reikia pasakyti, kad ne visada socialinė aplinka palanki asmenybei atsiskleisti, jos saviraiškai.
Jono Laužiko vaikystė prabėgo caro priespaudos metais (gimė 1903.09.23). Lankė Palėvenės pradžios mokyklą, Kupiškio dviklasę, Panevėžio, Ukmergės gimnazijas. Studijavo Kauno Vytauto Didžiojo universiteto neakivaizdiniame skyriuje. Vėliau studijavo Ciuricho, Vienos, Hamburgo universitetuose. Grįžęs Kaune įsteigė pagalbinę mokyklą, 1931 – 1938 m. jai vadovavo ir joje mokytojavo. Vėliau dirbo kanceliarinį darbą, slapstėsi vengdamas koncentracijos stovyklos. Grįžus raudonajai armijai, J. Laužikas vėl skiriamas Vilniaus pedagoninio instituto direktoriumi, vėliau dekanu, katedros vedėju.
J. Laužikas įsidarbino Mokyklų mokslinio tyrimo institute moksliniu bendradarbiu. 1965 m. išleido monogarfiją ,,Mokinių valios ugdymo bruožai", kurią 1967 m. Vilniaus universitete gynė kaip pedagogikos – psichologijos mokslų daktaro disertaciją. 1967 m. jau skiriamas šio instituto sektoriaus vadovu, 1969 m. J. Laužikas jau profesorius. 1972 m. skiriamas PMTI direktoriaus pavaduotoju, čia dirbo iki mirties (1980).
J. Laužikas jau kūrybinio darbo kūrybiio darbo pradžioje pabrėžė humanistinę mokyklos paskirtį. Naujoji mokykla, teigė Laužikas, turi būti visuotina virš klasinio, rasinio, nacionalinio antagonizmo ir ,,žmones vesti į absoiutę tobulybę", tai yra: Mokykla turinti įkūnyti tuos idealus, kurie per visus amžius ir visiems žmonėms yra aukščiausi gyvenimo siekimai. Tie idealai kartais suvedami į tris, būtent: tiesa, grožės ir gėris. Šiems idealams surasti arba pasireikšti yra moklas, menas ir etika (dorovė ir teisė).
J. Laužikas troško mokyklą pakeisti nauja, artimesne vaiko prigimčiai, socialinei kultūrinei aplinkai. Ieškojokelių ir būdų šios mokyklos keitimui Lietuvoje. Monografijoje ,,Švietimo reforma" J. Laužikas plačiai aprašė įvairių Europos valstybių ir pedagoginių srovių darbą pertvarkant mokyklą. Apibendrindamas kultūros sąvoką ginče su prof. V. Stankevičiumi, J. Luažikas pabrėžė, jog kultūra ne tik technika, mokslas, menas, dorovė, ekonomika, bet kartu ir ,,laisva asmenybė harmoningoje visuomenėje". Jo gyvenimo metais dažnai keitėsi valdžios, net santvarkos, tačiau nė viena iš jų, teigė J. Laužikas, neatitiko kultūros sąvokos.
Mokyklos psichologizavimas ir socializavimas – du svarbiausi principai, kurių turi laikytis moytojas. Tik aštuntajame dešimtmetyje profesoriui pavyko praktiškai patikrinti šias seniai jo keltas idėjas. Nemaža dėmesio profesorius skyrė ir pedagogikos istorijos tyrimams, kai kuriems šios mokslo šakos klausimams nušviesti. J. Laužikas pirmasis pokario metais pradėjo tyrinėti Lietuvos švietimo istoriją.
Vienas iš svarbiausių ir įtakingiausių vaiko asmenybės ugdymo veiksnių – šeimas. Šeimai J. Laužikas skyrė ypač daug dėmesio. Veikaluose, paskaitose profesorius visada pabrėždavo nepakeičiamą šeimos aidmenį vaikui. Vaikas šeimoje patiria pirmuosius įspūdžius, įgyja pirmąsias žinias. Čia jis sutinka pirmus žmones. Ir tie – pirmieji – lieka žmogui visam gyvenimui ir dažnai nulemia žmogaus likimą. Profesorius ypač vertino tėvų tarpusavio bei tėvų ir vaikų santykių šeimoje reikšmę. Šie santykiai turi būti draugiški, šilti, žadinantys tarpusavio pasitikėjimą ir tikėjimą savimi. Jis nurodė, kad tėvų meilė, tarpusavio
santykiai su vaikais turi būti protingi. Tėvai privalo susipažinti su svarbiausiais vaikų auklėjimo principais, pvz.: 1) žinoti bendruosius žmogaus vystymosi dėsningumus, būdingus kiekvienam amžiaus tarpsniui, lyčiai ir tų dėsningumų laikytis; 2) paimti individualias ypatybes, jų apraiškas ir atspindį veikloje; 3) žinoti visuomeninio gyvenimo reikalavimus; 4) žinoti, kiek asmenybę veikia aplinka bei auklėjimas. Profesorius daug parašė tėvams straipsnių, brošiūrų. Jo iniciatyva 1970 m. buvo pradėtas leisti periodinis leidinys tėvams ,,Šeima", kuris 1974 m. tapo mėnesiniu žurnalu tėvams. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-04
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai1
Dydis19.91 KB
AutoriusAušra
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Jono Lauziko veikla [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą