Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymasis bendradarbiaujant
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Mokymasis bendradarbiaujant

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Mokymosi bendradarbiaujant kontekstas. Įprastinės ir bendradarbiaujančios grupės skirtumai. Mokytojo vaidmuo. Teigiamos tarpusavio priklausomybės stiprinimas. Netradiciniai pamokos metodai, kuriuos galima taikyti per bendradarbiavimo pamoka. Išvados. Priedas (1).

Ištrauka

Atsinaujinant visuomenei mokykla tampa nuolatine kaitos ir naujovių degėja, o mokytojas yra svarbiausias šio proceso vykdytojas. Mokyklai yra keliami vis didesni reikalavimai, svarbiausias jų-ugdyti naujai mąstantį, kūrybišką žmogų. Šiuolaikiniai moksleiviai turi ne tik būti išsilavinę, turėti tam tikrų teorinių žinių, bet ir būti kūrybingais, mokėti diskutuoti ir abejoti, kritiškai ir laisvai mąstyti, gebėti prisitaikyti prie nuolat kintančių gyvenimo sąlygų, daryti įtaką visuomenės gyvenimui naujomis idėjomis, darbais. Tuo pasiekti įmanoma tik, jei mokymas bus grindžiamas abipusiu bendradarbiavimu. Mokymasis bendradarbiaujant-tai mokymo strategija, priklausanti prie veiksmingo mokymo būdų. Nes visi šio proceso dalyviai yra lygiateisiai "partneriai".
Savo referate norėčiau ne tik aprašyti, kas yra mokymasis bendradarbiaujant, koks yra mokytojo vaidmuo, organizuojant mokymąsi bendradarbiaujant, kaip galima skatinti teigiamą tarpusavio priklausomybę, o taip pat kuo skiriasi bendradarbiaujančios ir įprastinės grupes, bet ir paaiškinti kaip galima, taikant netradicinius pamokos metodus, pakelti mokinių susidomėjimą dėstomo dalyku, skatinti jų motyvaciją savarankiškam darbui ir žinių gilinimui. Nes sėkmingas sprendimas glūdi tame, kad pamokos turi būti įdomios, skatinti mokinio smalsumą, norą daugiau sužinoti, savarankiškai dirbti ir mąstyti. Ilgą laiką mokykloje buvo taikomi tradiciniai metodai, pamokos buvo vienodos, dabar, kai mokytojas gali rinktis mokymo programas ir metodus, jis turi galimybę pasirinkti geriausiai mokymo tikslams tinkamus metodus atsižvelgdamas į mokinių individualias psichologines, fiziologines savybes ir kt., tokiu būdu padarydamas pamokas įvairesnėmis ir įdomesnėmis. Mokytojo ir mokinio akimis geriausia pamoka yra ta, kurioje mokytojas jaučia palikęs dalį savęs, o mokinys-suradęs save.
Koks mokymo metodas yra geriausias, galima pasakyti tik tada, kai tiksliai įvertinamos mokinių savybės ir mokymo tikslai. Kiekvieną mokymo metodą galima naudoti labai įvairiai, net ir tada kai mokomo dalyko turinys yra maždaug toks pats. Tiesa, mokymo metodų skirstymas į tradicinius ir netradicinius yra labai sąlyginis. Netradiciniais mes linkę laikyti tuos metodus, kurie retai taikomi, bet yra svarbūs šiuolaikinio ugdymo procese.

Mokymo ir mokymosi sėkmė priklauso nuo tokių veiksnių: mokymo turinio žinių, gebėjimo valdyti klasę, mokymo įgūdžių, mokinio sąveikos organizavimas, svarbiausi mokymosi bendradarbiaujant elementai, mokytojo vaidmuo, teigiamos tarpusavio priklausomybės stiprinimas, asmeninės atsakomybės skatinimas, bendravimo įgūdžių ugdymas, mokymosi vertinimas, mokymosi bendradarbiaujant struktūros ir mokymo strategijų. Pvz., mokymo modeliavimo įgūdžiai padeda mokiniams suprasti ir elgtis taip, kaip iš jų reikalaujama. Tai daro įtaka klasės valdymui bei mokinių domėjimuisi taikoma mokymo strategija. Tarkim, mokytojas nutaria vesti bendradarbiavimo pamoką. Modeliuodamas procedūras, kuriomis pereinama prie grupių, atitinkamus bendravimo įgūdžius bei užduoties atlikimo veiksmus, mokytojas užtikrina, kad mokiniai žinos , kaip jiems elgtis, ir sėkmingai įsitrauks į šią veiklą. Turinio išmanymas taip pat turi įtakos gebėjimui efektyviai taikyti mokymo įgūdžius ir strategija, o šie savo ruožtu veikia klasės valdymą.
Mokymo turinys-tai mokomo dalyko esmė. Mokymo strategijos-tai būdai, kurių pagalba mes perteiksim tas žinias mokiniui. Pvz., mes galime pasinaudoti šiomis strategijomis: mokymasis bendradarbiaujant, tiesioginio aiškinimo strategija, sąvokų mokymasis, tyrimas, sisteminamieji įvadai, atminties modeliai, sinektika, imitavimas, minčių schemų sudarymas ir kt. strategijos. Yra įvairūs mokymo strategijų skirstymai, Joyce ir Weil (1986) išskyrė tokias pagrindines strategijų grupes ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-05
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis27.1 KB
AutoriusIrena
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2000 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymasis bendradarbiaujant [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas
  • 2000 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą