Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kritinis mąstymas ir aktyvaus mokymosi galimybės tikybos pamokoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kritinis mąstymas ir aktyvaus mokymosi galimybės tikybos pamokoje

  
 
 
12345
Aprašymas

Įvadas. Dėstymas. Mąstymas. Sąlygos, būtinos kritiniam mąstymui ugdyti. Mokymo metodai, taikomi kritiniam mąstymui ugdyti. Žadinimo būdai ir priemonės. Prasmės suvokimo pakopos metodai ir būdai. Apmąstymo (refleksijos) pakopoje naudojami metodai. Išvados.

Ištrauka

Mokykloje labai svarbus yra žinių bagažas. Faktai, kuriuos turime žinoti, kad galėtume sampratauti. Bet dažnai pamiršama, kad būtent dėl to, kad galėtume mąstyti, mums reikalingos žinios. Žinios tampa pagrindiniu tikslu, kas priveda prie mokymosi atmintinai, mokymosi tik tų tiesų, kurias pateikia mokytojas, visiškai jų neapsvarstant. Tai, žinoma, lavina atmintį, bet mes prarandame sugebėjima elementariausiai mąstyti, pritaikyti tas žinias praktiškai, nemokame naudotis jomis. O nemokėdami mąstyti, apsvarstyti, interpretuoti, mes dažnai susidūriame su problemomis ir buitiniame, ir asmeniniame gyvenime. Mes nemokame, ir nenorime mokėti, ieškoti sprendimo būdų įvairiuose gyvenimiškose situacijose. Todėl mokytojams reiktų lavinti mokinių atmintį, bet ir jų kritinį mąstymą.
"Kritinis mąstymas – tai sudėtingas procesas, prasidedantis informacijos suvokimu ir pasibaigiantis sprendimo priėmimu. Kritiškai mąstyti – tai priimti idėjas ir ieškoti jų prasmės, lyginti su priešingais požiūriais, kurti įtikinamas sistemas joms pagrįsti ir remtis šiomis struktūromis savo veikloje".


"Kas yra mąstymas? Jį suprantame kaip tiesioginio ir apibendrinto tikrovės pažinimo procesą. Manome, kad mąstymo savybė – klausimas, kad mąstymas – tai ieškojimas atsakymo į klausimą, kryptingas uždavinio ar problemos sprendimas remiantis tikslu arba išsamia sąlygų analize. Esminė mąstymo funkcija – optimalių ir konkrečių sprendimo būdų parinkimas". ]
"Mąstymas – tai procesas, kuriuo pažįstame pasaulį, jo dėka įvairiems potyriams suteikiame sąvokų pavidalą. (...) Mąstymas – žmonėms būdingas gebėjimas peržengti juslinius pavienius akimirkos įspūdžius bei suvokimus ir paversti juos nejusliniais (dvasiniais) vaizdiniais bei grupuoti į bendrus, visuotinius semantinius laukus ir sąryšius, sisteminančius pavienius sąvokinius ir teikiančius bendrą tikrovės patyrimą. Mąstymu, t.y. suvokimo ribos peržengimu ir grįžtamuoju tvarkymu, reiškiasi žmogaus laisvė".
"Sąmoningas mąstymas yra kritinis mąstymas, t.y. kai mąąstoma pagal logikos dėsnius remiantis tam tikrais kriterijais ("kritinis" nereiškia "kritikuojantis").
Kritinis mąstymas – tai sprndimo ieškojimas išsamios ir pakankamai gilios analizės būdu, remiantis kuo daugiau šaltinių. Kritinio mąstymo bruožai – aiškumas, tikslumas, adekvatumas, gilumas, įvairiapusiškumas".
"D.Klooster pateikia kritinio mąstymo apibrėžimą, kuris susideda iš penkių punktų:
1. Kritinis mąstymas – tai nepriklausomas mąstymas.
2. Informacija yra pradinis, o ne galutinis kritinio mąstymo taškas.
3. Kritinis mąstymas prasideda nuo klausimų, nuo problemų, kurias reikia išspręsti.
4. Kritiškai mąstant reikia pagrįstų argumentų.
5. Kritinis mąstymas yra socialinis mąstymas."
Mokytojas, mokymo(si) proceso organizavimo ir veiklos realizavimo vadovas, planuodamas ir vykdydamas mokymą(si), remiasi trijų pakopų strategija:
1. Žadinimas. Šios pakopos esmė yra ta, kad mokiniai bando aktyviai prisiminti, ką jau žino kalbama tema. Tai skatina pasitikrinti žinias ir pradėti mąstyti ta tema, kuri netrukus bus smulkiai nagrinėjama. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-16
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis10.12 KB
Autoriusshine
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kritinis mastymas ir aktyvaus mokymosi galimybes tikybos pamokoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą