Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kūrybiškumo ugdymas neformalioje veikloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kūrybiškumo ugdymas neformalioje veikloje

  
 
 
1234567
Aprašymas

Įvadas. Kūrybiškumo ugdymas meninėje veikloje. Amžiaus įtaka kūrybiškumui. Kūrybiškumą slopinantys veiksniai. Išvados.

Ištrauka

Jau senai yra nagrinėjama kokią reikšmę turi kūrybiškumas asmenybei ir visuomenei. Kūrybiškumas yra ne toks jau išskirtinis reiškinys. Tai daugeliui žmonių būdinga savybė, kuri pasireiškia įvairiose veiklos sferose : moksle, technikoje, mene, buityje, bendravime. Kūrybiškumo galia slypi kiekviename žmoguje, o kūrybos poreikis – vienas iš svarbiausių. Kūrybingumas stiprina žmogaus vertės jausmą, spartina asmens savipildą ir asmenybės brendimą
Šiame darbe aš pabandysiu paanalizuoti kokios galimybės, skleistis vaiko kūrybiškumui, yra sudaromos Lietuvoje veikiančiose "Meno mokyklose". Norint, kad vaikai atskleistų savo kūrybinius gebėjimus, reikia, kad jie mokykloje ar kitoje, tiek formalaus, tiek neformalaus, ugdymo įstaigoje jaustųsi saugiai, patirtų meilę, pagarbą, pripažinimą ir dėmesingumą.
Vaiko kūrybiškumą įtakoje daugelis veiksnių, tokių kaip: vaiko amžiaus tarpsnis socialinė aplinka, mokytojo ar ugdytojo elgesys, motyvacijos buvimas ar nebuvimas. Remdamasi literatūra bandysiu palyginti ar egzistuojančios "Meno mokyklos" savo filosofijomis, programomis kelia tikslą ugdyti vaiko kūrybiškumą ir kokiomis priemonėmis tai yra daroma. Bandysiu išsiaiškinti ar griežta mokyklos tvarka neslopinama vaiko individualumas, bei jo kūrybiškumas.

Kad lengviau suprastumete darbą, pateikiu keletą apibrėžimų, kuriais apibrėžiama kūrybiškumo( - ingumo) sąvoka:
Kūrybingumas – tai gebėjimas kelti naujas idėjas, mąstyti savarankiškai, nestereotipiškai, greitai orientuotis problemiškose situacijose, lengvai rasti netipiškus sprendimus ( psichologijos žodynas, 1993m.)
Kūrybos procesas – naujo objekto kūrimo eiga nuopradžios iki užbaigto objekto.
Kūrybiškumas – savybė sukurti tam tikrą aibę naujų objektų. Individo polinkis į naują, originalų ar novatorišką ko nors komponavimą, modeliavimą ar mąstymą. Ko nors naujo kūrimas gali būti paremtas vaizduote ar mąstymo operacijomis. Svarbu, kad rezultatai būtų ne paprastas informacijos ( vaizdinės ar savokinės) susumavimas, o originalus, netikėtas derinys.

Dažniausiai mano rastų "Meno mokyklų" programuose, mokykla savo "misija" laiko ugdyti vaikų meninį skonį, lavinti jų įgūdžius, puoselėti tautos kultūrą, tradicijas bei papročius, bei sekti geriausiais pavyzdžiais. Tačiau pabrėžia, kad aklai sekti pavyzdžiais nėra pagrindinis mokyklų tikslas! Tie mokiniai, kurie yra gabūs meninei veiklai išsiskiria tuo, kad savo veikloje pasižymi "išskirtinumu", naujovių įvedimu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-21
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6
Dydis12.92 KB
Autoriusmarta
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kurybiskumo ugdymas neformalioje veikloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą