Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokytojo pašaukimo esmė ir ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokytojo pašaukimo esmė ir ugdymas

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Įvadas. Mokytojas, kaip priskirtinis ugdytojas. Mokytojo veikla. Pageidaujamos savybės. Mokytojo pašaukimo esmė ir ugdymas. Etimologinė pašaukimo kilmė. Pašaukimo požymiai. Pašaukimo struktūra. Pašaukimo sandai. Pedagoginis autoritetas. Išvados.

Ištrauka

Besikeičiančioje visuomenėje švietimo kaita yra orientuota į pasikeitimus visuose švietimo sistemos lygmenyse ir yra susijusi su visais šios sistemos dalyviais, neišskiriant ir mokytojų.
Dabartinė švietimo sistema kelia naujus reikalavimus mokytojui: ne tik profesinius, bet ir asmenybės požiūriu. Mokytojui metamas iššūkis – siekiant išugdyti visuminę mokinio asmenybę, reikia visuminės mokytojo asmenybės. Dėl to ieškoma adekvačių mokytojo veiklos tobulinimo būdų. Iki tol dar nepakankamai buvo akcentuojama vidinė mokytojo veiklos pusė – jo profesinė savimonė – pasireiškianti, pirmiausia, atsidavimu savo profesinei veiklai, pedagoginio darbo prasmės suvokimu, pasitenkinimo savo darbu siekimu ir pan.
Atlikti tyrimai mokytojo pedagoginio pašaukimo srityje rodo, kad stipri ir pedagoginei veiklai adekvati vidinė mokytojo veiklos pusė padeda sutelkti, išlaikyti pastangas ir atkakliai siekti kokybiškos pedagoginės veiklos. Taip yra dėl to, kad tie poreikiai kyla iš paties mokytojo, o nėra primetami iš šalies. Todėl siekiant šioje srityje pažangos, tikslingiau būtų kalbėti ne apie mokytojų tobulinimą, o tobulinimąsi.
Mokytojai, turintys pedagoginį pašaukimą, arba ryškius šio reiškinio ypatumus – tai žmonės glaudžiai susiję su mokykla, jos reikalais. Jų ryšiai su mokykla yra pakankamai stiprūs ir tokius mokytojus būtų galima pavadinti mokyklos žmonėmis –"homines interiores".
Laikant pašaukimą mokytojo asmenybės savybe, reikšmingi tampa su šia savybe susiję privalumai, kurie deda tvirtą pagrindą mokytojo profesiniam ir asmenybės tobulėjimui. Todėl šio darbo tikslas – išsiaiškinti mokytojo pašaukimo esmę ir ugdymą. Rašydamas darbą naudojausi literatūros šaltinių analize.
Pagrindinės sąvokos:
Pedagogika – edukologijos dalis – augančiosios kartos ugdymo mokslas.
Ugdymas – asmenybės savikūrą skatinantis žmonių bendravimas, sąveikaujant su aplinka bei kultūros vertybėmis.
Pedagoginis pašaukimas – tai motyvacinių, potencialinių ir charakterologinių asmenybės bruožų derinys, įgalintis rinktis ugdymo darbą, jausti pasitenkinimą savo darbo rezultatais ir gyvenimo prasmę.
Mokytojas – priskirtinis ugdytojas, dirbantis ugdymo institucijoje, kurio pareiga globoti vaikus, brandinti, formuoti juos kaip naujos kartos asmenybes.
Mokytojo profesija nuo seno siejama su pašaukimu. L. Jovaiša (2001) pabrėžia, kad ,,visiems gera, kai dirbama iš pašaukimo". Todėl nepaisant skirtingų požiūrių į šį reiškinį nesiginčijama dėl jo svarbos.
Pirmąją darbo dalį skirsiu pedagogui – kaip priskirtiniui ugdytojui, jo veiklai ir pageidaujamoms savybėms aprašyti.
Antroje dalyje apibūdinsiu mokytojo pašaukimo esmę ir ugdymą (požymius, struktūrą, ypatumus).
Trečioje darbo dalyje aptarsiu pedagoginio autoriteto struktūrą bei specifiką.
Darbą užbaigsiu trumpomis išvadomis ir literatūros sąrašu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-06-07
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai9 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis25.95 KB
AutoriusIndre
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokytojo pasaukimo esme ir ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 18 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą