Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Socialiniai veiksniai, lemiantys sėkmingą moksleivių mokymą ir mokymąsi
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialiniai veiksniai, lemiantys sėkmingą moksleivių mokymą ir mokymąsi

  
 
 
1234567
Aprašymas

Temos aktualumas. Darbo tikslas. Darbo uždaviniai. Šeima. Šeimos darna. Nuolatinės vietos buvimas. Krašto gamybinė-kultūrinė situacija. Išvados.

Ištrauka

Kaip rašė O.Tijūnienė: "Mokytojas – visuomenės įgaliotinis, kuriam patikėtas didžiausias turtas- vaikai".
Mokytojui paskirtas didžiulis darbas: perteikti mokiniui žinias, gebėjimus, įgūdžius, ugdyti savarankišką, aktyvią, atsidavusią tėvynės laimei asmenybę. To pasiekti be sėkmingo mokymo neįmanoma. Ir tai priklauso nuo mokytojo ir mokinio keitimosi informacija, mokytojo darbo veiklos pobūdžio ir pan. Ir kaip Jovaiša sakė, tokiu atveju " gelbsti pedagoginis taktas, mokimosi veiksnių žinojimas ir vertinimas, kaip jie veikia atskirą individą".
Pastaruoju metu yra atliekama daug tyrimų, kuriuose bandoma aiškintis moksleivių nesėkmingą mokymąsi. Tampa aišku, jog tai yra gana didelė problema. Todėl reikia kreipti didelį dėmesį į veiksnius, kurie lemia sėkmingą mokymą.
Apie veiksnius, kurie lemia sėkmingą mokymą nėra daug rašoma. Man, nepradėjus daugiau domėtis šiuo dalyku, buvo visiškai nežinomi sėkmingo mokymo veiksniai. Tai mane pastūmėjo rinktis šią temą.
Šiame darbe aš nagrinėsiu socialinius veiksnius, kurie lemia tiek sėkmingą moksleivių mokymąsi, tiek sėkmingą mokytojų mokymą. Socialinių veiksnių pasirinkimas nebuvo atitiktinis, tai padaryti mane paskatino mano būsima profesija- socialinis darbas. Aplinkos veiksniai labai įtakoja kiekvieno žmogaus gyvenimą, skatina jį vienaip ar kitaip elgtis. Dirbdama su klientu, aš turėsiu tirti jo aplinką, žinoti veiksnius, kurie lemia jo elgesį. Taigi manau, kad ši tema man bus naudinga dirbant su įvairiaus amžiaus žmonėmis, o ypač su vaikais, padės man lengviau pažinti juos veikiančią aplinką, tirti jų esamą situaciją.

Darbo tikslas- atskleisti socialinius veiksnius, lemiančius sėkmingą mokymą(si).

Darbo uždaviniai:
1. išskirti keleta socialinių veiksnių, kurie lemia sėkmingą mokymą(si);
2. trumpai juos apibūdinti;
3. parodyti jų svarbą remiatis įvairiais su mokymosi sėkmingumu susijusiais tyrimais;
4. trumpai aptarti socialinių veiksnių tarpusavio ryšius;





Mokslevių sėkmingą mokymąsi lemia tiek vidiniai-fiziologiniai, psichologiniai, tiek išoriniai veiksniai. Anot L.Jovaišos: " Aplinka gali turėti lemiamos reikšmės mokymosi sėkmei ir nesėkmei." (Jovaiša L. Edukologijos pradmenys. Vilnius: Vilniaus Universiteto leidykla, 1993, p.72-73)
Remiantis prof. L. Jovaiša, socialiniai veiksniai, lemiantys sėkmingą mokymąsi ir kartu mokymą, yra:
1. šeima;
2. šeimos darna;
3. nuolatinės darbo vietos buvimas;
4. visa krašto gamybinė- kultūrinė situacija;

Šeima
Šeima yra toks socialinis veiksnys, kuris turi labai didelės įtakos moksleiviui. Visų pirma šeima yra artimiausia socialinė aplinka, kurioje jis praleidžia daugiausiai laiko. Todėl tiek šeimos ekonominės, tiek kultūrinės sąlygos, tradicijos, dvasinio gyvenimo poreikiai ir stilius iškart formuoja vaiko nuostatas, interesus tiek mokymuisi, tiek bendravimui su mokytojais ir santykiui su pačia mokykla. Vaikai išmoksta elgtis ir veikti, suvokdami šalia esančių asmenų veiklą ir elgesį, klausydamiesi kitų kalbų ir patys veikdami bei elgdamiesi. Vaikai išmoksta elgtis mėgžiodami kitus, tapatindami save su kitais. Todėl didelę reikšmę turi tėvų asmeninis pavyzdys, kiekvienąkart pasakytas žodis, parodytas elgesys, kalbos tonas. Tyrime "Mokinių vertinamieji emociniai santykiai su aplinka ", kurį aprašė T. Stulpinas (Stulpinas T. Mokinių vertinamieji emociniai santykiai su aplinka // Acta Peadagogica Vilnensia. 2001, Nr.8, p. 64-75), išaiškėjo, jog aukščiausiu pavyzdžiu mokiniai laiko gimines (iš to skaičiaus šeimos narius). Tai rodo labai svarbų mokinių ir šeimos narių ryšį.
Šeima tampa svarbiu socialinu veiksniu dar ir dėl to, kad nuolat vaikui teikia socialinį palaikymą. Jolantos Buzaitytės-Kašalynienės straipsnyje "Socialinis palaikymas ir sėkmė mokykloje" (Buzaitytė-Kašalynienė J. Socialinis palaikymas ir sėkmė mokykloje // Acta Peadagogica Vilnensia. 2005, Nr.14, p. 133-145), aprašytame tyrime, kuriame buvo aiškintasi, ar socialinis palaikymas turi įtakos moksleivio pažangumui, lankomumui ir elgesiui mokykloje. Rezultatai parodė, kad socialinis palaikymas turi tiesioginį ir netiesioginį poveikį vaiko elgesiui. Jausmas, kad esi palaikomas, ir ištekliai, kuriuos jis gauna iš globėjiškų santykių, prisideda prie sėkmės mokykloje. Jie gerina tiek pažangumą, tiek lankomumą, tiek gerą elgesį mokykloje, t.y. tuo moksleiviai geriau mokosi, mažiau praleidžia pamokų ir turi mažiau elgesio problemų, vadinasi, kartu didina tikimybę, kad moksleivis išies iš mokyklos ją baigęs. Be to suaugusių šeimos narių socialinis palaikymas sustiprina pasitikėjimą savimi, skatina imtis sudėtingesnių veiklų ir užduočių, kurioms reikia daugiau jėgų, didesnių valios pastangų, kūrybiškumo, gebėjimą įveikti sunkumus, spręsti mokykloje kylančias problemas, gerina akademinius pasiekimus, taigi sudaro vaikams tinkamas prielaidas patirti akademinę sėkmę. Taigi šeima, teikdama socialinį palaikymą, patenkina vaiko bendravimo, savarankiškumo, laisvės pripažinimo poreikius, kurie yra labai svarbus moksleivio sėkmingam mokymuisi.
Šeimos nariai parodo savo požiūrį į mokyklą, pedadodus ir pedagoginį darbą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-06-05
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis13.32 KB
Autoriusona
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialiniai veiksniai lemiantys sekminga moksleiviu mokyma ir mokymasi [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą