Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Konfliktų mokykloje priežastys, sprendimo būdai ir prevencija
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Konfliktų mokykloje priežastys, sprendimo būdai ir prevencija

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Kas yra konfliktas? Konfliktų priežastys. Konfliktų sprendimas mokykloje. Mokyklinis konsultavimas. Konfliktiškas mokytojas. "Neteisingų" vertinimų problemos. Konfliktiškas mokinys. Nesimokantis vaikas. Agresyvus vaikas. Silpnavalis vaikas. Hiperaktyvus vaikas. Demonstratyvus vaikas. Psichologinė parama sprendžiant mokyklinius konfliktus. Konflikto prevencija. Išvados.

Ištrauka

Konfliktai yra kasdienio gyvenimo dalis. Kiekvienam žmogui kartais tenka pakliūti i sudėtingas bendravimo situacijas. Kad konfliktai būtų sėkmingai išspręsti, reikia daug žinių ir įgūdžių. Jeigu gebėsime jais tinkamai pasinaudoti, sugaištas laikas ir pastangos atsipirks keleriopai. Žmonės, kurie nagrinėja problemas, iškylančias sudėtingose bendravimo situacijose, paklausti, su kuo jiems pirmiausia asocijuojasi žodis "konfliktas", dažniausiai mini barnį, pykti, baimę, išsiskyrimą, įtampą, ašaras, nusivylimą, muštynes ir daugybę kitų dalykų, susijusių su prasta savijauta, nepalankia situacija ir nepageidaujamomis pasekmėmis. Tik labai nedaug žmonių žodį "konfliktas" sieja su emocinės įtampos sumažėjimu, santykių pagerėjimu, situacijos išsiaiškinimu, problemos išsprendimu. Nemalonūs prisiminimai, skaudi patirtis dažnai trukdo įžvelgti teigiamus konflikto aspektus ir suvokti savo galimybes, rodyti iniciatyvą, stengtis pagerinti situaciją.
Konfliktų gerokai sumažėtų, jei vadovas sukurtų ramią, dalykišką ir draugišką atmosferą; dažnai nagrinėtų neaiškumus; nebėgtų nuo konfliktų; atkreiptų dėmesį į darbuotojų asmeninius ir bendrus poreikius; aktyviai klausytų ir įsiklausytų; žvelgtų į ateitį, o mokytųsi iš praeities; sukurtų keletą ateities variantų; ieškotų ir surastų įmanomų ir greitai įvykdomų priemonių, padedančių valdyti konfliktus; būtų atviras (nekalbėtų užuominomis, neišsisukinėtų) ir garbingas: kalbėtų tik apie tą, šiandienę, situaciją, poelgį, nenukrypdamas į nemalonius praeities įvykius, prisiminimus; bent retsykiais pakviestų nešališką tarpininką, padedantį susikalbėti ir kūrybiškai spręsti.
Gyvenime mums tenka įvairiai elgtis, kai kyla konfliktų: ir pakovoti, ir patylėti, ir apsimesti, kad nieko bloga nenutiko. Kiekvienas iš mūsų turime mėgstamą elgesio stilių. Įvairūs konflikto sprendimo stiliai turi savo privalumų ir trūkumų. Visi jie yra vertingi ir naudotini tam tikromis aplinkybėmis, tik reikia tinkamai atrinkti, kad konfliktas vyktų valdomai ir humaniškai.
Taigi, svarbu yra mokėti pasinaudoti teigiamais konfliktų aspektais ir stengtis tinkamais būdais spręsti net tokius konfliktus, kurie atrodo grėsmingi ir sunkiai įveikiami. Mokėkime išklausyt kiekvieną savo kolegą, draugą, bendramintį, leiskime pareikšti savo nuomonę būkime humaniški sau ir kitiems, ir konfliktinių situacijų bus tikrai mažiau. Išmokyme valdyti konfliktus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-09-20
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis29.12 KB
Autoriuslina
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konfliktu mokykloje priezastys sprendimo budai ir prevencija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 17 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą