Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Konfliktai mokyklos bendruomenėje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Konfliktai mokyklos bendruomenėje

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Mokinių sąveikos būdai. Mokytojo asmenybės įtaka mokiniui. Mokinių – mokytojų konfliktų priežastys. Vaikų konfliktai. Mokytojų tarpusavio konfliktų ypatybės. Kai kurios konflikto sprendimų situacijos. Išvados.

Ištrauka

Psichologinėje literatūroje konfliktas suprantamas kaip priešingų interesų, pažiūrų, siekių, susidūrimas. Kadangi bendravimo procese dalyvauja asmenybės, turinčios skirtingų poreikių, motyvų, interesų, kurie gali būti vienu metu realizuoti, neišvengiamai kyla konfliktai.
Mokyklos bendruomenėje paprastai išskiriami 4 subjektai: mokiniai, mokytojai, tėvai ir adnimistracija. Todėl dažniausiai konfliktai ir kyla tarp šių grupių:
Mokiniai – mokiniai ( konkurencija, lyderiavimas klasėje ir mokykloje, pataikavimas mokytojams, tarpasmeninių santykių psichologinės problemos);
Mokiniai – mokytojai ( nuomonių nesutapimas dėl vertinimo, neaiškūs besikeičiantys, per dideli mokytojų reikalavimai, nesutarimai dėl skirtingų vertybių, drausmės palaikymo, kontrolės);
Mokytojai – mokytojai ( netolygiai pasiskirstytas darbo krūvis, nevienodas darbo funkcijų supratimas, atsakomybės prisiėmimas arba neprisiėmimas, apkalbos );
Mokytojai – tėvai ( dažniausiai kaltina mokytojus dėl neteisingo vertinimo, informacijos apie vaikus trūkumo, o mokytojai mano, kad tėvai jiems kelia per didelius reikalavimus ir vengia atsakomybės už savo vaikų ugdymą).[3]
Todėl mano darbo tikslas – Supažindini su šiais konfliktais mokyklos bendruomenėje.
Uždaviniai :
1. Supažindinti kokie yra mokinių sąveikos būdai.
2. Kokia mokytojo asmenybės ytaka klasei.
3. Atskleisti mokinių – mokytojų konfliktų priežastis.
4. Supažindinti su vaikų konfliktais.
5. Nustatyti mokytojų tarpusavio konfliktų ypatybes.
6. Rasti kai kuriuos sprendimus konfliktinėse situacijose.

1. Mokinių sąveikos būdai
Mokytojas yra visuomet vadovas klasėje. Jo, kaip vadovo, pagrindiniai tikslai yra:
Pasiekti gerų rezultatų;
Rūpintis tarpasmeniniais santykiais ( Evard, Morris, 1997).
Norėdamas sumažinti nepageidaujamo elgesio apraiškų tikimybę, mokytojas turėtų sutelkti dėmesį į 3 esminius veiksnius:
1) Supažindinti kokie yra mokinių , sąveikos būdai.
2) Kokia mokytojo asmenybės ytaka klasei.
3) Klasės psichologinį mikroklimatą,
4) Pamokos procedūrinių veiksnių planavimą,
5) Į savo asmenybės daromą įtaką klasei. [4]
Darbo bendravimo atmosferą klasėje dažnai lemia mokinių sąveikos būdai, pasireiškiantys tuo, kaip jie siekia savo tikslų, kaip juos derina su bendrais klasės tikslais ( Butkienė, Kepalaitė, 1996) Jei mokiniai teikia pirmenybę saviems poreikiams ir tikslams, nekreipia dėmesio į bendrus klasės tikslus, ir neatsižvelgia į draugų interesus, klasėje bus " šalta", nes dominuos nuolatinis rungtyniavimas, varžybos dėl pažymių, mokytojų palankumo, lyderiavimo... Rungtyniavimas sukelia nesantaiką, priešiškumą ir žinoma, nepageidaujamo elgesio situacijas.[4]
Klasėje neutralu arba " vėsu" , kai įsivyrauja individualizmu grįsti santykiai, kai vienas mokinys orientuojasi tik į savo tikslus ir poreikius, okiti jam visai nerūpi, tokia sąveika nekuria grupės kaip vieneto, turinčio siekti bendrų tikslų.[4]
Klasėje gera dirbti ir mokiniams ir mokytojams, kai sąveika grindžiam bendradarbiavimo strategija, kai mokiniai derina savo poreikius ir tikslus ir juos pajungia bendram grupės darbui.[4]
2. Mokytojo asmenybės ytaka mokiniui
Tiek reguliuojant klasės psichologinį klimatą, tiek planuojant ir realizuojant pamokos procedūras, tiek ir organizuojant patį mokymo procesą, mokytojas turi būti lyderis. Jis nuolat daro įtaką mokiniams savo asmenybe, nuo kurios neatsiejama kompetencija, charakterio bruožai, bendravimo stilius.. Mokinai paprastai maištauja prieš autoritarinį bendravimo stilių ir pasinaudoja kiekviena palankia proga išreikšti tai priešišku elgesiu. Jiems priimtinesnis kolegialus bendravimas ir, ko gero, greitai nusibostų liberalus mokytojas, nes reglamentuota veikla duoda geresnių rezultatų.[4]
Psichologai ( Suslavičius, 1995; Ariends, 1998 ir kt.) teigia, kad asmenybė gali daryti įtaką kitiem 5 būdais. Mokytojas nėra išimtis šiame procese.
1. Valdžios įtaką. Mokytojas turi legalią valdžią klasėje ir jei reikia, ja pasinaudoja. Tačiau efektyvus yra jo nelegalaus valdymo poveikis, kai klasės elgesys, tarpasmeniniai santykiai koreguojami pasinaudojant klasės lyderiais – žinoma, ne formaliais, pasirinktais mokytojo, bet populiariausiais klasėje.
2. Apdovanojimo ytaka. Mokytojas veikia mokinius vertinimais, paskatinimais, bausmėmis. Šiam poveikiui realizuoti jis turi daug galimybių, tik reikia pažymėti, jog gerų rezultatų pasiekiama tada, kai stimuliacijų sistema bus ne stichiška, o iš anksto apgalvota. Be to gero elgesio galima tikėtis, kai dominuos paskatinimai, o ne bausmės, kai apdovanojimai bus teisingi.
3. Kompetencijos ytaka. Yra žinoma, kad mokiniai paklusnesni ir imlesni, labiau gerbia mokytoją, kuris mėgsta dalyką ir profesiją, dirba su įkvėpimu.
4. Simpatijos ytaka. Patraukliam mokytojui visada lengviau valdyti klasę, nei tam, kuriam mokiniai neutralūs. Turimais nustatyta, kad simpatingi yra tie mokytojai, kurie pasižymi objektyvumu, kompetencija, turi humoro jausmą, yra suprantantys ir autentiški, geba bendrauti lygiateisiškai ( Gučas, 1990).
5. Pasitikėjimo įtaka. Ją reikėtų traktuoti dvejopai: kaip mokinių pasitikėjimą mokytoju ir kaip mokytojo pasitikėjimą savimi. Pasitikėjimą mokytoju sukelia jo moralės principų, vertybių sutapimas su realiu elgesiu, jų panašumas į mokinių pažiūras, gebėjimus rimtai ir konfidencialiai reaguoti į mokinių problemas. Bet klasėje dažnai netvarka kyla dėl to , kad mokytojas nepasitiki savimi ir elgiasi neryžtingai, abejodamas ir dvejodamas. Pasitikėjimą savimi rodo nebijanti atkreipti kitų dėmesį, išreiškianti individualybę išvaizda, energinga laikysena., aiškus, sklandus, įtaigus kalbėjimo būdas, tikėjimas aiškinamomis idėjomis... ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-12
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai5 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis21.03 KB
Autoriuswega
Viso autoriaus darbų39 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konfliktai mokyklos bendruomeneje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą