Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokytojo funkcijos ir vadovavimas klasei
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokytojo funkcijos ir vadovavimas klasei

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Mokytojo funkcijos. Mokytojo asmenybės įtaka klasei. Vadovavimas klasei. Išvados.

Ištrauka

Kiekvienas žmogus visuomet atlieka kokį nors socialinį vaidmenį. Socialiniu vaidmeniu vadinama žmogaus elgesio būdų visuma, būdinga kuriai nors veiklos sričiai. Tai yra tam tikri elgesio standartai, kurių tikimasi iš vienokią ar kitokią padėtį užimančio žmogaus. Jei žmonės elgtųsi ne taip, kaip reikalauja vaidmuo, kiltų grėsmė visuomenės tvarkai. Vadovavimas klasei – vienas iš sudėtingiausių darbo sričių mokykloje. Klasės auklėtoja – tai ir mama, ir mokytoja, ir psichologė, ir socialinė darbuotoja, ir tėvų informuotoja ir t.t. Mokytojo darbo, kaip ir kiekvieno dirbančio, sėkmė priklauso nuo jo dalykinės kompetencijos ir sąžinės.
Šių dienų mokytojui tenka didelė atsakomybė, kadangi jis tampa daugelių sričių atstovas: tai ir žinių teikėjas, tam tikras vaikų psichologas, auklėtojas, iniciatorius bei organizatorius, nuolat tobulėjantis, o iš dalies ir menininkas, mokąs kūribingai bei dominančiai pateikti žinias. Manau ši tema yra ypač aktuali tiems, kurie ateityje ruošiasi tapti mokytojais bei nori tinkamai ir efektyviai dirbti su mokiniais.


Visų pirma mokytojas yra pedagogas, gavęs aukštąjį profesinį išsilavinimą. Gaudamas profesinį išsilavinimą būsimas mokytojas, aišku, įgyja ir tinkamų įgūdžių, tobulėja, įgauna daugiau žinių. Taigi, jis yra ir specialistas. Galiausiai kiekvienas: ar tai būtų mokytojas, ar tai būtų inžinierius, virėjas, pardavėjas ir t.t – visi jie yra žmonės. Bet kiekvienas asmuo turi savo skirtingas žmogiškąsias savybes. Labai aukšto lygio mokytojas yra visų pirma - pedagogas, turintis pedagoginį pašaukimą, pedagoginį magnetizmą, optimizmą, taktą, kūrybiškumą. Jis sėkmingai ugdo mokinius kaip asmenybes, moko juos savišvietos ir saviugdos. Jo aukšta pedagoginė technika: eksperimentiniai sugebėjimai, oratoriniai duomenys. Mokytojas-specialistas yra geras profesionalas mokykloje, besidomintis profesijos inovacijomis bei pasižyminantis profesiniu mąstymu, sugebėjimu konstruoti, pastabumu, numatymu. Mokytojas-žmogus - tai yra mokytojas inteligentas, geras užmokyklinės veiklos organizatorius (ekskursijos ir pan.), doras žmogus, taktiškas, pasižymintis tolerancija, tautine savimone, optimizmu, plačiu mąstymu, aiškia logika, gerumo jausmu. Žinoma, tokie dalykai kaip profesinis pašaukimas, pedagoginis talentas irgi yra labai pozityvios savybės, kuriomis ne dažnas šių laikų mokytojas gali pasigirti.
1) mokytojas turi būti išgyvenęs dėstomąją medžiagą, t.y. turi būti tiek išstudijavęs ją, kad jame istorija būtų tarytum gyva;
2) mokytojas turi pajėgti savo dėstomajam dalykui pasidaryti planą,kurį jis,bevykdydamas praktikoje,turi tobulinti iki aukščiausio subrendimo;
3) mokytojas turi pajėgti, pagal padarytą ir nuolat obulinamą planą, savo dėstomą medžiagą rinkti ir grupuoti taip, kad ji atitiktų besivystančią mokinio prigimtį, iš vienos pusės, ir užpildytų to tipo mokyklai skirtos programos rėmus,iš kitos pusės. Kuriant žinių visuomenę esmingai keičiamas pats mokytojo vaidmuo: mokytoją – žinių turėtoją ir perteikėją keičia mokytojas - mokymosi organizatorius, mokymosi galimybių kūrėjas, mokymosi talkininkas, patarėjas, partneris, tarpininkas tarp mokinio ir įvairių šiuolaikinių žinių šaltinių. Kita vertus, atvirame šiandienos pasaulyje mokytojas turi išlikti ir ugdytojas, gyvenimo tiesų liudytojas, perduodantis tradiciją (bendruomenės gyvenimo pagrindus sudarančias vertybes, jos patirtį) bei mokantis ją kūrybingai plėtoti. Švietimo ir mokslo ministerija pertvarkė mokytojų rengimo sistemą ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-13
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis16.29 KB
Autoriusjolita
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojasasist. J. Damaševičiūtė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokytojo funkcijos ir vadovavimas klasei [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2007-03-19 IP: 193.219.77.106
    tomas sako

    geras klase

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • asist. J. Damaševičiūtė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą