Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Aplinkos vaidmuo žmogaus ugdyme
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Aplinkos vaidmuo žmogaus ugdyme

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Socializacija ir jos tarpininkai įvairiuose žmogaus gyvenimo tarpsniuose. Aplinkos poveikis vaikui. Šeimos vaidmuo žmogaus socializacijai. Nepilnamečių nusikalstamumas ir šeima. Išvados.

Ištrauka

Aplinkos poveikis žmogui vyksta visą gyvenimą. Tai labai įdomus, dinamiškas, sudėtingas ir nenuspėjamas reiškinys, nes ji visada daugiau ar mažiau yra gaivališkas. Tie patys veiksniai du žmones gali paveikti visiškai skirtingai, nes aplinkos informaciją jie priima per savo individualią suvokimo prizmę Be to aplinkos poveikis ne visada yra tik teigiama, dabar vis dažniau imama kalbėti apie aplinkos poveikio aukas. [1]
Aplinkos poveikį žmogaus ugdymui kitaip dar galima pavadinti socializacija.
Galima pasakyti ir taip: pasaulis aplink mus keičiasi, o mes irgi keičiamės. Paprastai skiriami du socializacijos tipai:
1) pirminė (arba socializacija vaikystėje) - tai perėmimas žinių ir įgūdžių, būtinų kasdienio gyvenimo rutinoje. Šis procesas priklauso nuo tėvų – jų socialinės kilmės, išsilavinimo, puoselėjamų vertybių, supratimo apie vaikų auklėjimą.
2) antrinė (arba suaugusiųjų) - vyksta būtent per švietimo sistemą, t.y. aplinkos pažinimas, jos perteikiamų vertybių, normų įsisąmoninimas vyksta socialinėse institucijose, šiuo atveju - švietimo įstaigose.
Socializacija - žmogaus vystymasis per visą jo gyvenimą sąveikaujant su aplinka, socialinių normų ir kultūrinių vertybių perėmimo procesas, taip pat savęs tobulinimas ir realizavimas toje visuomenėje, kuriai jis priklauso. [1]
Teorijos, grindžiamos socializacijos sąvoka, remiasi dviem prielaidomis:
Pirma, asmenybė vystosi konkrečioje istoriškai susiformavusioje gyvenimiškoje aplinkoje, veikiama socialinių visuomeninių veiksnių.
Antra, tik gyvendamas visuomenės kuriamoje socialinėje ir materialinėje aplinkoje, žmogus gali tapti visuomeniškai aktyviu subjektu. Be visuomenės tarpininkavimo jis negalėtų susiorientuoti savo aplinkoje, elgtis pagal jos reikalavimus ir kartu pats ją formuoti.
Darbo tikslas - atskleisti aplinkos poveikį žmogaus ugdymuisi.
Darbo objektas:
- Žmogaus aplinkos formavimasis,
- Aplinkos poveikis žmogaus gyvenime.
Darbo metodai - mokslinės literatūros ir internetinių informacijos šaltinių analizės.


Aplinkos poveikis kiekvienam žmogui būdingas jau nuo pat gimimo ir tęsiasi visą jo gyvenimą. Kūdikis be suaugusiųjų globos negalėtų išgyventi, jau nekalbant apie jo vystymąsi [7].
Kūdikystės patirtis nėra sąmoningai prisimenama ir jos poveikį gali keisti vėlesnis patyrimas, tačiau ji gali turėti ilgalaikę įtaką socialinei raidai.
Prieraišumo kūdikystėje būdas siejasi su tolesne socialine raida. Kūdikis prie motinos bei tėvo prisiriša ne tik todėl, kad jie patenkina biologinius poreikius, bet svarbiausia, todėl, kad jie yra rūpestingi, artimi ir jautrūs. Vaikai, kurių susiformavęs prieraišumas, atskirti nuo savo globėjų, tam tikrą laiką būna nuliūdę. Kūdikiai, kuriems būdingas saugus prieraišumas prie motinos, paprastai tampa socialiai išmanūs ikimokyklinukai [8].
Ankstyvoje vaikystėje vyksta ypač aktyvus socializavimo procesas. Vaikas yra visiškai priklausomas nuo jį supančių suaugusių žmonių. Jam tenka prisitaikyti prie aplinkos, išmokti elgtis taip, kaip elgiasi kiti jį supantys žmonės. Galbūt tokia vaiko būklė ir nulemia tai, jog šiame amžiaus tarpsnyje vyksta pats intensyviausias socializavimo procesas: vaikas išmoksta ir perima svarbiausius socialinius įpročius, įgūdžius, kalbą, elgsenos, bendravimo, veiklos būdus, ugdosi bendražmogiškuosius siekius. Tuo metu jis renkasi ir pagrindinius vaidmenis visam būsimam gyvenimui (vyro, moters ir t.t.).
Ikimokyklinio amžiaus vaikams budingas mėgdžiojimas (net nesąmoningas, aklas), taip pat ir elgsena bei veikla vykdant nurodymus, patarimus, todėl tėvams, vaiko artimiesiems tenka rimtai susimąstyti dėl savo tarpusavio santykių šeimoje ir ypač santykių su pačiu vaiku. Ikimokyklinio amžiaus vaikui išorinis pasaulis paprastai neperžengia šeimos ribų. Todėl tėvai, šeima yra svarbiausi vaiko socializavimo veiksniai - tarpininkai. Jie daro didžiausią įtaką vaiko asmenybės pradams kurti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-19
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai10 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis20.97 KB
AutoriusDana
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Aplinkos vaidmuo zmogaus ugdyme [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą