Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ugdymas

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įžanga. Ugdymo reikšmė. Vaikų(mokinių) ugdymas. Išvados.

Ištrauka

Be veiklos asmenybės raida beveik neįmanoma. Šiandien mokykla ir mokytojas yra nuolat besikeičiančioje visuomenėje. Tai ta terpė, kuri kelia labai aukštus reikalavimus visiems jos nariams. Iš mokinių reikalaujama perimti sparčiai gausėjančią sudėtingą informaciją. Mokykla privalo rengti jaunąją kartą gyvenimui ir darbui nuolat kintančioje visuomenėje.
Ugdymas yra žmogaus kūrimas, lemiantis jo vidinio nusiteikimo kurti. Neugdomo žmogaus kūrybinis nusiteikimas beveik visiškai neišsiskleidžia. Vadinasi, ugdymas yra kultūros pažangos variklis, jos priežastis, o kūrybinis nusiteikimas - kultûros sąlyga.
Ugdymas yra kultūros priežastis todėl, kad jo dėka potencialus žmoguje glūdintis prigimtinis kūrybinis nusiteikimas yra išvystomas. Jis tampa veiksmingas, t.y. pajėgus kurti - pakeisti save ir pasaulį. Fr. V. Fliosteris ne be pagrindo pabrežia, kad "kultūra, tai žmogaus viešpatavimas savo prigimčiai".

Ugdymas – socialinis reiškinys. Ugdymo mokslo raida pakankamai sudėtinga ir įvairialypė, nestokojusi ir nestokojanti tyrinėtojų dėmesio. Ugdymas – tai asmenybę kuriantis žmonių bendravimas sąveikaujant su aplinka bei žmonijos kultūros vertybėmis.
Ugdymo esmę daugelis tyrinėtojų aiškina skirtingai, kadangi laikomasi skirtingų filosofinių, psichologinių, sociokultūrinių koncepcijų. Vieni akcentuoja ugdytojo veiklą, vienkryptį veikimą į ugdytinį, kiti – dvikryptį veikimą. Todėl ugdymas nagrinėjamas įvairiais aspektais – kaip sąveika, kaip bendravimas, kaip santykiavimas, kaip veikla, kaip valdymas ir pan. Visi požiūriai į ugdymą, nors ir skirtingi, tačiau iš esmės yra teisingi, nes atspindi ugdymo tikrovę.
Įvairios filosofijos ieško ugdymo reikšmės jo prasmėje. Galima išskirti šiuos bendruosius ugdymo klausimus:
*Ugdymo tikrovė ir jos pažinimas – ugdymo samprata, ugdymo tikrovė, ugdymo tikrovė ir jos apibūdinimas kategorinėmis sąvokomis (procesinėmis ir neprocesinėmis), mokslinis ugdymo tikrovės pažinimas (racionalistinis, empyrinis, fenomenologinis, praktinis ir kt.);
* Ugdymo tikslai ir uždaviniai – tiesioginiai ir netiesioginiai ugdymo tikslai, bendrieji ir galutiniai ugdymo tikslai; psichinio lavinimo, socialinio auklėjimo, kultūrinio lavinimo, dvasinio auklėjimo ir kt. Uždaviniai;
*Ugdytinio charakteristika – bendroji ir amžiaus tarpsnių charakteristika ir kt.;
* Ugdytojo charakteristika – bendroji charakteristika, pedagoginis pašaukimas, pedagogo priedermės, pedagoginio darbo ypatumai, pedagoginė kultūra ir pedagoginiai gebėjimai, pedagoginė dora ir kt.;
* Mokyklos gyvenimas ir ugdytinio saviraiška. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-23
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis23.68 KB
AutoriusJurate
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą