Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Stasys Šalkauskis apie pilnutinį žmogaus ugdymą
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Stasys Šalkauskis apie pilnutinį žmogaus ugdymą

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Bendrieji ugdymo pagrindai. Pilnutinio ugdymo principai. Pilnutinio ugdymo sistema. Ugdomojo veikimo priežastys. Ugdymo tikslai ir idealai. Ugdytinis. Ugdymo veiksniai. Ugdomosios gėrybės. Ugdymo uždaviniai. Sisteminiai ugdymo uždaviniai. Aktualieji ugdymo uždaviniai. Fizinio lavinimo principai. Apibendrinimas.

Ištrauka

Ugdymas, atsiradęs kartu su visuomene, yra neatskiriamai susijęs su jos raida ir esmingai lemia jos pažangą. Taigi vyresnioji karta, siekdama pratęsti žmonijos egzistenciją, norėdama kuo geresnės ateities savo palikuonims, būtinai organizuoja jaunosios kartos ugdymą, jos mokymą, todėl šioji karta palengva įsijungia į gyvenimą, tęsia žmonijos raidą. Nuo to, kaip parengta jaunoji karta gyvenimui ir veiklai, labai daug priklauso tolesnė visuomenės pažanga, tautos tęstinumas.
Šiandien yra aišku, kad kiekvienos pedagogikos pagrindas yra pasaulėžiūrinis arba filosofinis. Filosofija pagimdo pedagogiką, o pedagogika duoda filosofijai priemonių. Filosofija yra idėjų ir idealų kūrėja, bet jai nėra jokios vilties pereiti į praktinį žmogaus gyvenimą ir šitą gyvenimą pertvarkyti, nes gyvenimo pertvarkymas pereina nuo ugdymo, o ugdymas nuo pedagogikos. Tad visi didieji filosofai buvo kartu ir pedagoginių sistemų kūrėjai, nes šitomis sistemomis jie norėjo pakeisti savo meto ugdymą, o su ugdymu ir patį gyvenimą. Toks pat kelias buvo ir prof. Šalkauskio.
Teigdamas, kad iš visų mokslų pedagogikos teorija ir pedagogikos praktika turi daugiausia praktinės reikšmės mūsų gyvenime, jis pagrindiniu uždaviniu laiko ištirti žmogaus ugdymo dėsnius ir faktinai ugdyti žmoguje idealus. Grendžiamuoju laimingesnės ateities pradu laiko žmonių auklėjimą, kuris vengtų pagrindinių pasaulėžiūros klaidų ir vienašalių krypsnių. Ir šitokį žmonių auklėjimą jis vadina pilnutiniu ugdymu.
Norėdamas Lietuvių tautai sukurti pilnutinio ugdymo sistemą arba bent parodyti tikrą kelią į tokios sistemos sukūrimą, prof. Šalkauskis savo sistema aprėpė visą ugdymą, neišskirdamas nei vienos jos dalies.
Pasak S. Šalkauskio, būtis atsiskleidžia gyvenime, kuris savo ruožtu telpa prigimties, kultūros ir religijos rėmuose. Visko pagrinde glūdi prigimtis; ant jos pamato dėl žmogaus kūribingumo vystosi kultūra; o prigimties ir kultūros sąveika apvainikuoja laisvas dievo ir žmogaus bendravimas religijos pagalba. Remdamasis šia hierachine struktūra, jis kuria visapusiško ugdymo sistemą.

Prof. Šalkauskio pilnutinis arba visapusiškas ugdymas reiškiasi visais funkciniais savo aspektais (auginimu-globojimu, lavinimu, auklėjimu), atlieka visas ugdymo funkcijas (perteikimo, išvystymo, įjungimo) ir vykdo visus ugdomuosius uždavinius pagal tris ugdymo sritis (fizinę, kultūrinę, religinę), tris jo ruožus ( teorinį, praktinį, estetinį) ir pagrindinius jo atžvilgius (individualų, visuomeninį, tautinį ir tarptautinį). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-23
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis12.74 KB
AutoriusErla
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasDoc. Dr. L. Žukauskienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Stasys Salkauskis apie pilnutini zmogaus ugdyma [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Doc. Dr. L. Žukauskienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą