Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Klasės vadovas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Klasės vadovas

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Klasės bendruomenės telkimas. Klasės vadovo charakteristika. Veiklos planavimas. Klasės vadovo veiklos planavimas. Darbas su klase kaip su grupe. Individualus darbas su mokiniais. Bendradarbiavimas su mokytojais. Darbas su moksleivių tėvais. Klasės auklėtojo bendradarbiavimas su tėvais. Išvados.

Ištrauka

Auklėjamojo mokymo idėją jau kėlė pažangūs praeities pedagogai. Juk visais laikais yra be galo svarbu jausti atsakomybę už jaunąją kartą, jos ugdymą. Kad susiformuotų visapusiška, išsilavinusi asmenybė lemia daug faktorių (aplinka, paveldėjimas ir t.t.), tačiau nemažą vaidmenį tame įgyja tėvų auklėjimas ir mokytojo auklėjamasis bei šviečiamasis darbas. Mokykloje žmogus sparčiai vystosi, auga, formuojasi jo pasaulėžiūra, asmeninės savybės, todėl pedagogas tiesiog neišvengiamai privalo tinkamai nukreipti jaunojo žmogaus energiją, padėti jam kryptingai tobulėti.
Auklėjamojo mokymo samprata reikalauja iš pedagogo mokėti naudotis visais metodais, sudarančiais darnią mokymo ir auklėjimo sistemą. Kiekvienas mokytojo auklėtojo parengimo trūkumas neišvengiamai pakenks jo darbo rezultatams.
Taigi sudėtingas ir daugiabriaunis yra mokytojo auklėtojo meistriškumas. Jis – būrelio mokinių, jų įvairių rūšių visuomenei naudingos veiklos organizatorius, todėl privalo mokėti naudotis auklėjamųjų lavinimo ir organizaciniais metodais.


Klasės vadovo tikslas – ugdyti brandžią asmenybę, kuri turi suvokti save, rasti gyvenimo tikslą, mokėtų bendrauti su žmonėmis. Natūralu, kad mokykliniame amžiuje formuojasi asmenybė, todėl tai neišvengiamai vyksta klasės bendruomenėje. Ypatingai svarbu sukurti tokią bendruomenę, kurioje kiekvienas mokinys jaustųsi ne tik saugiai, bet galėtų laisvai realizuoti savo sugebėjimus, patirtų sėkmę, sulauktų suaugusiųjų žmonių paramos, taip pat dėmesio.
Pirmaisiais klasės auklėjimo metais sudėtingiausias auklėtojo uždavinys – sukurti vieningą klasės bendruomenę. Tada jis stengiasi įvairiais būdais skatinti auklėtinių aktyvumą ir savarankiškumą: patys mokiniai pasirenka savo veiklos kryptį, organizuoja įvairius renginius, dalyvauja šventėse ir t.t.. Visi mokiniai tuo metu būna labai užimti ir išradingi. Aišku, ne visada viskas klojasi puikiai, nes klasė – tai nemaža grupė žmonių su skirtingais charakteriais, temperamentais, skirtingais interesais bei pomėgiais, iš skirtingų šeimų. Toli gražu ne kiekvienas gali bendrauti su visais, tačiau retai rasime atvejų, kai vaikas apskritai su nieko nebendrauja. Jei taip ir atsitinka, klasės vadovas turėtų nedelsiant išsiaiškinti priežastį ir sėkmingai padėti integruotis "tyliajam" į klasės bendruomenę.
Auklėtojas turėtų kelti sau tokius tikslus:
• Siekti suburti klasės bendruomenę, kurioje kiekvienam turėtų būti gera ir saugu;
• Ugdyti mokinių bendravimo įgūdžius, pagrįstus pagarba, pasitikėjimu, tolerancija ir geranoriškumu;
• Aiškintis ugdytinių tarpusavio santykius;
• Siekti sąmojingo ugdytinių dalyvavimo klasės ir mokyklos gyvenime, nukreipiant juos pagal jų sugebėjimus ir talentus.
Taigi kaip pasiekti tokios komunikacijos, kad ugdytiniai galėtų nevaržomai tobulėti, kad gyvenimas klasėje netaptų sudėtingas, kaip greičiau be neigiamų pasekmių nugalėti iškilusius sunkumus ir išspręsti iškilusias problemas? Kokiomis priemonėmis pasiekti, kad klasėje vyrautų gera atmosfera, kad kiekvienas auklėtinis jaustųsi atradęs savo vietą ir dirbtų pagal savo galimybes, kad nebūtų trikdomas?
Sparčiai besikeičiant aplinkai, reformuojasi ir švietimo sistema. Kadangi keičiasi požiūris į ne tik į mokinį ar mokytoją, bet ir į pačią mokslo metodiką, tai labai svarbu tinkamai adaptuotis ir tinkamai priimti bet kokį pokytį. Klasės auklėtojas turi ypatingai sekti savo auklėtinius ir švelniai įvesti juos į įvairias naujoves. Tačiau būtent tų naujovių dėka, klasės vadovas gali labai sėkmingai kurti klasės bendruomenę. Mokiniai turi realių galimybių naudotis informacinėmis technologijomis – šiomis dienomis daugelyje mokyklų veikia kompiuterių klasės, atnaujintos bibliotekos, kuriose vaikai gali naudotis vaizdajuostėmis ar leisti laisvą laika jaukiose skaityklose. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-25
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis13.61 KB
AutoriusTikrove
Viso autoriaus darbų65 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Klases vadovas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą