Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Alternatyvaus ugdymo sistema
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Alternatyvaus ugdymo sistema

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Alternatyvus (gretutinis) ugdymas: mokykloje; už mokyklos. Laisvalaikio organizavimas. Saviugdos samprata: savišvieta, saviaukla. Išvados. Priedas (1).

Ištrauka

Sparti mokslo ir technikos pažanga, nauji visuomenės uždaviniai kelia sudėtingus reikalavimus ir pedagogikai - mokslui apie žmogaus ugdymą, rengimą gyvenimui.
Ugdymo procesas susideda iš dviejų pradų: vidinio psichinio ir išorinio socialinio. Kai ugdymas, žmonijos patirties perėmimas grindžiamas žmogaus psichinėmis savybėmis, vadovaujamasi vidiniu pradu. Išoriniai veiksniai derinami prie individualių žmogaus savybių.
Žmogus niekuomet nebuvo ir nebus izoliuotas nuo aplinkos. Žmogus veikia aplinką, o ji veikia žmogų. Todėl ir ugdymas, be psichinio prado, apima socialinę žmogaus esmę, t. y. žmogus įtraukiamas į visuomeninių santykių sistemą, jam suteikiama tam tikrų socialinių ypatybių.
Asmenybė formuojasi ir atsiskleidžia tiesiogiai per socialinę individo būtį ir jo sąmonės turinį (žinias, normas, vertybines orientacijas). Taigi ir žmogaus ugdymą lemia ne tik genetinė, bet ir socialinė programa, kuri daro didžiulę įtaką ir genetiniai programai.
Mokykla vykdo visuomenės užsakymą - rengti žmogų, atitinkantį to laikmečio visuomenės žmogaus modelį. Ir tai vykdo ne tik mokykla. Išsivysčiusioje visuomenėje susidarė ir ištobulėjo užklasinio bei užmokyklinio visuomeninio ugdymo institucijų sistema (alternatyvus ugdymas): klubai, moksleivių rūmai, įvairios stovyklos, visuomeninės moksleivių ir jaunimo organizacijos, socialinės globos sistema, spauda, radijas, televizija, kinas, muziejai, teatrai, pagaliau mikroaplinka (nuolatiniai kontaktai su artimais žmonėmis, neformalios grupės) daro didelę įtaką besiformuojančiai asmenybei.

Ugdymo sistemos struktūra apima visas liaudies mokymo, lavinimo bei auklėjimo įstaigas, organizacijas. Žmogaus asmenybės formavimuisi t.y. ugdymui, taip pat atsiliepia ir neorganizuota aplinka, kurioje žmogus gyvena, veikia, bendrauja. Norint pasiekti optimalius ugdymo rezultatus, reikia nepamiršti visų išorinių veiksnių, organizuotų institucijų ir neorganizuotos aplinkos poveikių žmogui ir siekti jų vienovės, nemenkinti vienų, kitus iškeliant
Ugdymui reikia panaudoti ne tik mokyklos ir darbinę veiklą, bet ir laisvalaikį, pajungti jam socialinę ir kultūrinę politiką, reikalauti koordinuoti visų institucijų, turinčių įtakos liaudies švietimui, veiklą. Tai reiškia, kad ugdymas apima ne tik vaikus, jaunimą, bet ir apskritai visų ontogenezės pakopų žmones. Vertikaliai skiriami šie ugdymo etapai: ikimokyklinis, mokyklinis, pomokyklinis. Horizontaliai ugdymo integracija yra tokia: šeima, mikroaplinka, kolektyvas, artimiausia aplinka, darbas, darbo aplinka, masinės informacijos priemonės pramogos, kultūra ir kt. Tad vertikaliai ugdymo sistema turi apimti visą žmogaus gyvenimą, horizontaliai - švietimo, kultūros įstaigas, formalias ir neformalias grupes, visą visuomenę.
Ugdymas - visuomeninė istorinė kategorija ir viena iš svarbiausių visuomenės veiklos sričių, garantuojanti kartų perimamumą visose gyvenimo srityse. Švietimo ir lavinimo įstaigų uždavinys yra koordinuoti ugdymo veiksnių poveikius žmogui, kai formuojasi jo asmenybė, ypač vaikystėje ir jaunystėje.
Ugdymo institucijų sistema yra viena iš sudėtingiausių socialinių pedagoginių sistemų, susidedanti iš daugelio sąveikaujančių posistemių, kurios skiriasi organizacine struktūra, socialinėmis funkcijomis. Bet tikslas jų bendras - ugdyti hormoningą, visapusišką asmenybę, sugebančią adaptuotis esamomis socialinėmis sąlygomis ir aktyviai veikti, keisti, tobulinti jas, kartu tobulėti pačiai.
Mokykla yra svarbiausia institucija, rengianti jauną žmogų gyvenimui. Todėl mokyklai, visuomenė skiria didelį dėmesį.. Užklasinės ir užmokyklinės mokinių veiklos organizavimo svarbiausias tikslas yra priartinti mokyklą prie gyvenimo, mokyklinį ugdymą derinti su užmokykline veikla, siekiant suformuluoti asmenybę.
Užklasinė bei užmokyklinė veikla daugiausia organizuojama savanoriškumo principu. Mokiniai naujomis formomis, būdais ir priemonėmis įtvirtina klasėje įgytas žinias, geriau susipažįsta su praktiniu visuomenės gyvenimu ir svarbiausia - mokosi savarankiškai veikti. Per šią veiklą mokiniai tiesiogiai bendrauja su visuomene. Paralelinio ugdymo formų ir institucijų sistema labai plati ir dar plečiasi, tobulėja jos veikla, apima vis daugiau mokinių bei mokytojų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-01
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis25.65 KB
Autoriusdainora
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Alternatyvaus ugdymo sistema [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą