Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Ugdymo tikslas ir uždaviniai
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Ugdymo tikslas ir uždaviniai

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Ugdymo funkcija ir reikšmė. Ugdymo tikslas ir uždaviniai. Ugdymo uždaviniai. Protinis lavinimas. Fizinis lavinimas. Dorinis auklėjimas. Tautinis auklėjimas. Darbinis ugdymas. Estetinis ugdymas. Išvados.

Ištrauka

"Ugdymo tikslas ir uždaviniai" – viena iš svarbiausių pedagogikos temų, kuri aptaria ugdymo tikslą, pateikia svarbiausius ugdymo uždavinius.
Šiuo darbu, remdamasi pedagogine literatūra, bandysiu išsiaiškinti ugdymo svarbą žmogui, ugdymo tikslą ir keliamus uždavinius.
Šiame darbe aptarsiu svarbiausius ugdymo uždavinius (protinis auklėjimas, fizinis lavinimas, dorinis auklėjimas, tautinis auklėjimas, darbinis ugdymas, estetinis ugdymas), kurie yra tarsi pakopa, artinanti prie tikslo. Ugdymo tikslų ir uždavinių įgyvendinimas turi padėti kurti humanišką mokyklą, visapusišką asmenybę.

Pagrindinė ugdymo paskirtis bei misija, kaip pedagogų visuotinai sutariama, yra visapusiška asmens galių plėtotė, žmogaus kaip integralios į visuomeninį gyvenimą asmenybės formavimas. Kaip pastebėjo D. Kollbon‘as, apibendrinęs daugelio Europos šalių patirtį plėtojant vidurinį lavinimą, ugdymui keliami trys pagrindiniai tikslai: asmenybės plėtotė, rengimas darbiniam gyvenimui, pilietinis ugdymas. Vadinasi, ugdymas yra ne tik individo asmenybės tobulinimo procesas, bet ir socialinė žmogaus būties funkcija, kurios esminiu požiūriu yra tikslinga laikyti bendravimą, inkorporuojantį veiklą, kuriame glūdi žmonių santykiai ir sąveika. Kartu ugdymą galima apibūdinti kaip vadovaujamą žmonių bendravimą kultūros vertybių pagrindu, siekiant formuoti visapusišką ir harmoningą ugdytinio asmenybę, kad būtų galima inkorporuoti jį į visuomeninį gyvenimą (2, p.138).
Visuotinai pabrėžiama, kad ugdymas, atsiradęs kartu su žmogumi, yra tiesiogiai susijęs su visuomenės raida ir daugiausiai lemia jos dabartį, raidą ir ateitį. Jis yra ta lemiama sąlyga, tas veiksnys, kuris padeda išsaugoti ir plėtoti gamybinę, moralinę ir kt. visos žmonijos, atskiros tautos patirtį, jos kultūrą (1, p.5-6).

Ugdymo tikslo samprata – viena iš svarbiausių pedagogikos (ugdymo mokslo) problemų. Iš tikrųjų mokytojo visa veikla ir jo sėkmė nemažai priklauso nuo to, kaip jis suvokia ugdymo tikslą ir jo nulemtus ugdymo uždavinius. Todėl ugdymo tikslo supratimas dažniausiai lemia ugdymo rezultatus, ugdytinio asmenybės raidą, kadangi nuo jo priklauso ugdytojo veikla ir pastangos, santykių su ugdytiniais pobūdis.
Tikslas – tai norimas pasiekti dalykas, numatomas veiklos rezultatas, tai, dėl ko kažkas daroma, ko sąmoningai siekiama. Ugdymo tikslas – "siekiamoji priežastis", "siekiamoji gėrybė" (S. Šalkauskis), idealus pedagoginės veiklos vaizdinys, jos galutinis rezultatas, t.y. tobula asmenybė.
Ugdymo tikslo siekiama įgyvendinant dalinius tikslus (juos galima hierarchiškai sugrupuoti), arba uždavinius. Šie uždaviniai suprantami kaip tam tikra tikslo siekimo priemonė, jo įgyvendinimo struktūra, kurią sudaro tikslą konkretinančios veiklos sąlygos (arba daliniai tikslai).
Ugdymo tikslą lemia objektyvi visuomenės raida. Todėl, kintant bei plėtojantis visuomenės kultūrai (t.y. visam tam, kas žmonių sukurta fiziniu ir protiniu darbu), neišvengiamai kinta ir ugdymo tikslas bei uždaviniai. Kitaip sakant, kiekviena visuomenė siekia išugdyti tokį žmogų, kokio jai reikia.
Jau nuo antikos laikų kalbama apie visapusiškos, harmoningos asmenybės ugdymą, kaip bendriausią ir pagrindinį ugdymo tikslą. Tik tokioje visuomenėje, kur visiškai įgyvendinama demokratija, vadovaujamasi humanistiniais idealais, kur yra tikroji laisvė, susidaro geriausios sąlygos ugdyti visapusišką asmenybę.
Ugdymo tikslo siekiama įgyvendinant dalinius tikslus, t.y. uždavinius. Todėl tų konkrečių uždavinių visuma, išryškinanti tikslo esmę, jo svarbiausius bruožus, sudedamąsias dalis, yra priemonė aukštesniam, brandesniam tikslui pasiekti. Ugdymo tikslai yra įvairiai formuluojami, nėra jokios ribos tarp ugdymo tikslų ir uždavinių. Tikslingiausia ugdymo uždavinius, siekiant pagrindinio ugdymo tikslo – ugdyti visapusišką asmenybę šiuolaikinėmis sąlygomis, formuluoti taip: protinis, techninis ir fizinis lavinimas, dorinis (dorovinis) ir tautinis auklėjimas, darbinis ir estetinis ugdymas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-31
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis15.13 KB
AutoriusTikrove
Viso autoriaus darbų65 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ugdymo tikslas ir uzdaviniai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą