Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Archetipinės kritikos idėjų galimybės skaitant lietuvių poeziją mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Archetipinės kritikos idėjų galimybės skaitant lietuvių poeziją mokykloje

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930
Aprašymas

Pratarmė. Įvadas. Edukologijos pažiūros. Ugdymo tikslų ir uždavinių pagrindų sistema. Tiriamoji dalis. Carl Gustav Jung: Gyvenimo ir mąstysenos trajektorijos. Gyvenimas ir kūryba. Pagrindiniai psichikos personažai. Archetipų teorija. Archetipinė kritika. Rašytojas ir kūrinys. Tyrimas. Tyrimo prielaidos. Tyrimo eiga. Tyrimo rezultatai. Lietuvių santykis. Lenkų santykis. Rusų santykis. Bendros išvados. Išvados.

Ištrauka

Kursinio darbo tema yra ,,Archetipinės kritikos idėjų galimybės skaitant lietuvių poeziją mokykloje". Perskaičius pavadinimą, sunku buvo numanyti, apie ką bus darbas,bet įsigilinus į šios kritikos galimybes, kyla noras sužinoti, kaip galima teoriją pritaikyti praktiškai mokykloje. Smalsu buvo, atsirado noras išbandyti save,atlikti įdomų, pirmą didesnį savo gyvenime tyrimą mokyklose. Su vadove parinkom potemę ir pirmyn... Pirmas žingsnelis buvo susipažinti su archetipine kritika ( su C.G.Jungu, jo veikla, archetipais bei pačia archetipine kritika ). Toliau parinkom potemę, ieškojau tinkamų eilėraščių tomis temomis. Sudariau eilėraščių pasiūlos lapą ir anketą. Kitas žingsnis buvo tyrimas. Pateikiau anketas su eilėraščiais lietuvių, lenkų bei rusų mokykloms (12, 12, 11 klasės). Gautus rezultatus apibendrinau, sudariau lenteles. Taigi šiame darbe pateikiama teorinė dalis ( edukologijos pažiūros, C.G.Jungas, jo veikla, archetipai, archetipinė kritika), tyrimas ( anketa, eilėraščiai, mokinių atsakymai ), darbo apibendrinimas, rezultatai,išvados.
Žodis ,,edukologija" sudarytas iš lotynų kalbos žodžio ,,educare" – (išvesti į kitą vietą, aukštyn; ,,educatio" – auklėjimas, ugdymas) ir graikų k. žodžio ,,logos" – mokslas, mintis, žodis. Edukologijos nominali reikšmė – ugdymo mokslas.
Ugdymas – tai žmogaus pilnaverčio gyvenimo kūryba jo paties jėgomis, aprūpinant jį saviraiškos priemonėmis. Saviraiškos priemones galima skirstyti taip:
1) vidinės priemonės – kalba, vaizdiniai, sąvokos, sprendimai, protavimas, emocijos, motyvai ir valia;
2) išorinės priemonės – mokslo, technologijos, vertinimo žinios, idėjos, simboliai; mokslo, technologijos, vertinimo mokėjimai, įgūdžiai, įpročiai; žaidimo, mokymosi, darbo įrankiai.
Edukologija yra mokslas, tiriantis permanentinį(nepertraukiamą) žmogaus ir grupių ugdymą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-13
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis29 puslapiai 
Literatūros šaltiniai8
Dydis44.03 KB
AutoriusIrena
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasV.Janušauskienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasLituanistikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Archetipines kritikos ideju galimybes skaitant lietuviu poezija mokykloje [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 29 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • V.Janušauskienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą